2019-11-11, 13:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snauzzer
Brände dom cyklarna efteråt?
Vet ej. Vad jag vet har polisen inte hittat de aktuella cyklarna.

Man kan tänka sig att cyklarna varit helt random, typ svarta med cykelkorg. Att hitta en sådan är inte svårt, men vilka av dem cyklade GM på?
Citera
2019-11-11, 13:12
Medlem
Snubchurps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Martlet
Jag har då sett en massa araber cykla, men enbart män. Jag har ALDRIG sett mus,imska kvinnor cykla, de får väl inte?

Somaliska män har jag sett men i mycket mindre omsträckning och detsamma där, aldrig har jag sett en somalisk kvinna cykla.

De får väl inte sporta.

I Sverige får de fortsätta med samma kvinnoförtryck och arbetar för att sprida det.

På samma sätt som dessa pojkar sprider vidare gängkriminaliteten bland ungdomar.

Har inte hunnit skumma igenom, hur har läget på den andre personen förändrats sedan i morse? Stabilt fortfarande?
Citera
2019-11-11, 13:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturmarxist
Rika araber. Bögar och en del brats givetvis. Ensamkommande är ofta heroinister. De kom hit som heroinister. I Malmös islamiserade stadsdelar är missbruket enormt. Billigt skit som Xanor, tramadol, hasch, tjack - Där är grunden. Om du går på tram eller xanor så hittar du dessa piller för 10-15 kr - Du kan vara pundare (må dåligt) i den nya paralellekonomin och finanisera ditt missbruk genom att samla tomburkar i papperskorgar. Ensamkommande står för en viktig del av handeln. Bögkulturens baksida är enorma missbruksproblem som de skyller på allt från lesbianer, kränkthet och "Vita heteromänniskor". Om du ser en Lambourgini, en BMW eller annan lyxbil i Malmö så är det ALLTID en arab (flykting) bakom ratten. Alltid. DN-skadade förstår inte att dessa gäng och många araber badar i pengar i deras paralellekonomi. Dessa har råd med kokain. - Problemet i Malmö är att ingen må bra och vi har en elit som är empatiskadade och kräver att folk skall må bra. Stadsdelar som Rosengård borde jämnas med grunden. INGEN mår bra.

Här är du HELT spot on!

Tänkte bara lägga till att även ensamkommande utgör en stor del nu vad gäller langning, införsel och påverkan av vår ungdom, något katastrofalt negativt.

Krokebäck, Högaholm, Lindängen, Persborg, Augustenborg, mer än 90% av Malmö borde jämnas med marken. Araberna styr.
Senast redigerad av Martlet 2019-11-11 kl. 13:15.
Citera
2019-11-11, 13:14
Medlem
elva9tolvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jack.Cates
Det är krig om kokainmarknaden. Detta vita pulver gör att araber och negrer dödar varandra, om vem som ska få lov att sälja skitne dyrare till svenska direktörer på olika myndigheter, mellanstora företag och andra höjdare inom svenskt näringsliv som gillar kokksa på Lilla torg.

Det kvittar för mig vad "krigen" handlar om. Det var bara ett sånt roligt uttalande, att detta skulle skett pga att de hatar svenskarna.
Citera
2019-11-11, 13:16
Medlem
styrlunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snubchurp
Operation Rimfrost...

Herregud, man lägger ner mer tid på namnen än brottsligheten. Polisen har säkert anlitat konsulter till detta.
Ett bra namn är A och O.
Det förklarar ju varför det inte hänt något. De har troligtvis jobbat med namnet de senaste 10 åren.
Nu när polismyndigheten efter otaliga omröstningar äntligen enats om ett namn så kommer de lösa detta på en vecka eller två.
Citera
2019-11-11, 13:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snubchurp
Operation Rimfrost...

Herregud, man lägger ner mer tid på namnen än brottsligheten. Polisen har säkert anlitat konsulter till detta.
Pengar rullar..
Det är viktigare än faktiska resultat.
Citera
2019-11-11, 13:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SpaceBase
Läst på lite fort nu om olika namn som nämnts i tråden.
Ni som är insatta får hemskt gärna rätta till det jag missuppfattat och fylla på.

Killarna som blev skjutna och tråden handlar om var springpojkar åt någon Ghara.
Ghara verkar vara en släkt.
2st Ghara har blivit mördade tidigare i någon konflikt som kallas för taxikriget, båda hette Alex i förnamn, den yngre kallades för Alex Jr.
Den äldre Ghara som blev mördad först (2011) va ledare för Wolfpack.
Misstänkt för det första mordet blev en numera död 50 årig man (mördad) Saleh Hadri
Black Cobra verkar ha haft någon konflikt med Saleh Hadri som övermannade medlemmarna i en situation på ett växlingskontor där dom försökte hota honom men istället blev dom själva skjutna.
Ghara släkten i sin tur verkar ha en skuld på 2 miljoner kronor till Hadri som uppstod när något taxibolag hade lovat Hadri att han skulle bli delägare men Ghara Alex den äldre motsatte sig detta.
Hadri verkar under livet ha tillhört M - Falangen där Mekky Amir ingår.
Mekky är känd för att vara hänsynslös och våldsam och är misstänkt för flera mord.
Mekky blev för något år sedan beskjuten på gatan när han stod och hängde med vänner. Han överlevde men om jag kommer ihåg rätt från tidigare tråd så dog någon nära vän till honom där.
Det skrevs flitigt i den tråden om att hämnd skulle komma och att den skulle bli rå (Jafar?)

Egna slutsatser och frågor.
Om Jafar och den andra skjutna va springpojkar åt Ghara så kan detta komma som hämnd från Mekky? Budskapet i mina ögon är då. Alla som går i Gharas led är måltavlor oavsett ålder eller koppling.

Mekky har ärvt skulden från Saleh och ser det som att Ghara släkten/nätverket är skyldiga honom/M- Falangen 2 miljoner + ränta och blodshämnd?

Var hamnar Wolfpack i det här, har dom lämnat konflikten när Saleh blev mördad eller är dom kvar? Och även om dom lämnat konflikten så är det ju intressant att veta om Mekky misstänker Wolfpack för inblandning i mordet på Saleh, då är dom fortfarande indragna.
Var hamnar Black Cobra i detta? Är dom fortfarande aktiva i Malmö och är dom rimligtvis allierade med Ghara då?

Som sagt, jag har bara skummat igenom lite artiklar och trådar fort och har förmodligen fått mycket om bakfoten men det känns för mig ganska troligt att mordet på Jafar i sammanhanget bara är en bricka i ett större sammanhang?

Mig veterligen existerar inte M-falangen mer.
Citera
2019-11-11, 13:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SpaceBase
Läst på lite fort nu om olika namn som nämnts i tråden.
Ni som är insatta får hemskt gärna rätta till det jag missuppfattat och fylla på.

Killarna som blev skjutna och tråden handlar om var springpojkar åt någon Ghara.
Ghara verkar vara en släkt.
2st Ghara har blivit mördade tidigare i någon konflikt som kallas för taxikriget, båda hette Alex i förnamn, den yngre kallades för Alex Jr.
Den äldre Ghara som blev mördad först (2011) va ledare för Wolfpack.
Misstänkt för det första mordet blev en numera död 50 årig man (mördad) Saleh Hadri
Black Cobra verkar ha haft någon konflikt med Saleh Hadri som övermannade medlemmarna i en situation på ett växlingskontor där dom försökte hota honom men istället blev dom själva skjutna.
Ghara släkten i sin tur verkar ha en skuld på 2 miljoner kronor till Hadri som uppstod när något taxibolag hade lovat Hadri att han skulle bli delägare men Ghara Alex den äldre motsatte sig detta.
Hadri verkar under livet ha tillhört M - Falangen där Mekky Amir ingår.
Mekky är känd för att vara hänsynslös och våldsam och är misstänkt för flera mord.
Mekky blev för något år sedan beskjuten på gatan när han stod och hängde med vänner. Han överlevde men om jag kommer ihåg rätt från tidigare tråd så dog någon nära vän till honom där.
Det skrevs flitigt i den tråden om att hämnd skulle komma och att den skulle bli rå (Jafar?)

Egna slutsatser och frågor.
Om Jafar och den andra skjutna va springpojkar åt Ghara så kan detta komma som hämnd från Mekky? Budskapet i mina ögon är då. Alla som går i Gharas led är måltavlor oavsett ålder eller koppling.

Mekky har ärvt skulden från Saleh och ser det som att Ghara släkten/nätverket är skyldiga honom/M- Falangen 2 miljoner + ränta och blodshämnd?

Var hamnar Wolfpack i det här, har dom lämnat konflikten när Saleh blev mördad eller är dom kvar? Och även om dom lämnat konflikten så är det ju intressant att veta om Mekky misstänker Wolfpack för inblandning i mordet på Saleh, då är dom fortfarande indragna.
Var hamnar Black Cobra i detta? Är dom fortfarande aktiva i Malmö och är dom rimligtvis allierade med Ghara då?

Som sagt, jag har bara skummat igenom lite artiklar och trådar fort och har förmodligen fått mycket om bakfoten men det känns för mig ganska troligt att mordet på Jafar i sammanhanget bara är en bricka i ett större sammanhang?

Det var inte många rätt du lyckades pricka in, men tack för att du försökte!
Citera
2019-11-11, 13:18
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jack.Cates
Du får det att låta som en maffian. Är det så? Eller är det araber med Tony Montana-planscher hemma på väggen och dagligt tittande på Gomorra och Sopranos?

De måste kunna organisera och ha bra struktur om de ska klar sig i konkurrensen. I andra städer kanske det funkar med med lösare strukturer. Men knarket kräver alltid ett mått av organisation för att leveranserna ska fungera och pengarna ska in. När det fallerar på grund av bristande ordning något stjäls eller tappas bort, blir någon skyldig pengar och förlorar ofta sitt liv.
Senast redigerad av Returpapper 2019-11-11 kl. 13:21.
Citera
2019-11-11, 13:19
Medlem
Titianas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av harrekex
Kan vara så men tror inte det . Tror juden ligger bakom förra veckans mord
Vilken jude?
Citera
2019-11-11, 13:21
Medlem
Tror detta har med droger/ lättkränkt, som i de flesta fall av den här typen.. Nu tror jag förvisso att GM är jämnårig med BO och har inte så mycket med de äldre grabbarna att göra, förutom en gemensam nämnare droger... Så skulle råda polisen att undersöka skolor och eventuella konflikter däremellan...
Citera
2019-11-11, 13:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Coolo79
Som sagt helt galet hur det i stort sett aldrig händer att polisen av en slump griper GM vid sådana här tillfällen. Pizzerian ligger 50 m från torget som definitivt bör ha haft polisnärvaro en lördagskväll. Om GM försvann på cykel måste det ju varit en barnlek att hinna ifatt dem. Helt otroligt vad inkompetent Malmöpolisen är.
Gripa bengalbrännare på fotbollsmatcher det är däremot väldigt prioriterar i deras ögon.
Inkompetent är för milt sagt
Seriöst.
Malmö har en area på 50m 😂 ja, med andra ord är malmö fett litet. Vart enda hörna man vänder sig ser man en snutjävel.
Vid mord hinner folk ta brottsoffren till sjukhus, mördaren hinner försvinna på en 30 moppe elr cykel. Man hinner bränna mopeden och ta sig till ett nytt färdmedel. Hem o duscha o byta om. Först DÅ är polisen på plats efter deras fika paus och ger grönt ljus till ambulansen stt köra fram. Tills dess har den skadade hunnit hamna på operationsbordet också. Mördaren är på fri fot. Media hype 1v. Polisen arbetar full kraft full ös full gas men nästa mord sker veckan efter o detta mord är ett minne blott...

Hur många flaxade med händerna när kvinnan i stockolm sköts och karolin hakim.
Vem minns ens dem två nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in