2019-11-11, 12:54
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brianmolko
Springer han runt fri ?

Du vet mycket väl att ingen gör det längre, alla håller så låg profil som möjligt. Mycket sitta och trycka inne i bostäder där de inte är skrivna. Att Mekky finns i Malmö, det är högst osannolikt.

Om jag ska spekulera så åker de som har pengar gärna utomlands för att kunna festa och vara friare men att vara helt frånvarande från marknaden kräver att man har en kapten som sköter verksamheten och kan göra insatser för att hålla reviret intakt. Kaptenens roll är att rekrytera nya unga och kunna organisera hämndaktioner. Ha en skara springpojkar för att gömma vapen och knark kunna leverera till säljarledet eller leverera vapen till attentatsmännen, ta hand om dem gömma dem igen efter dådet.

Att gå ner i åldrarna har många fördelar. De vill in i gänget, de får inga hårda straff, de har ännu aldrig synts på polisens radar, dom är billigare i drift. Det är svårare att rekrytera de äldre för de vill ha mer pengar för att ställa upp, de har dyrare vanor flickvänner vill ha fetare bilar. De äldre har vanligtvis ett kriminellt register och därmed mera span på sig.

Rekrytera de unga är solklart gängens inriktningen i dag.
Citera
2019-11-11, 12:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SpaceBase
Läst på lite fort nu om olika namn som nämnts i tråden.
Ni som är insatta får hemskt gärna rätta till det jag missuppfattat och fylla på.

Killarna som blev skjutna och tråden handlar om var springpojkar åt någon Ghara.
Ghara verkar vara en släkt.
2st Ghara har blivit mördade tidigare i någon konflikt som kallas för taxikriget, båda hette Alex i förnamn, den yngre kallades för Alex Jr.
Den äldre Ghara som blev mördad först (2011) va ledare för Wolfpack.
Misstänkt för det första mordet blev en numera död 50 årig man (mördad) Saleh Hadri
Black Cobra verkar ha haft någon konflikt med Saleh Hadri som övermannade medlemmarna i en situation på ett växlingskontor där dom försökte hota honom men istället blev dom själva skjutna.
Ghara släkten i sin tur verkar ha en skuld på 2 miljoner kronor till Hadri som uppstod när något taxibolag hade lovat Hadri att han skulle bli deltagare men Ghara Alex den äldre motsatte sig detta.
Hadri verkar under livet ha tillhört M - Falangen där Mekky Amir ingår.
Mekky är känd för att vara hänsynslös och våldsam och är misstänkt för flera mord.
Mekky blev för något år sedan beskjuten på gatan när han stod och hängde med vänner. Han överlevde men om jag kommer ihåg rätt från tidigare tråd så dog någon nära vän till honom där.
Det skrevs flitigt i den tråden om att hämnd skulle komma och att den skulle bli rå (Jafar?)

Egna slutsatser och frågor.
Om Jafar och den andra skjutna va springpojkar åt Ghara så kan detta komma som hämnd från Mekky? Budskapet i mina ögon är då. Alla som går i Gharas led är måltavlor oavsett ålder eller koppling.

Mekky har ärvt skulden från Saleh och ser det som att Ghara släkten/nätverket är skyldiga honom/M- Falangen 2 miljoner + ränta och blodshämnd?

Var hamnar Wolfpack i det här, har dom lämnat konflikten när Saleh blev mördad eller är dom kvar? Och även om dom lämnat konflikten så är det ju intressant att veta om Mekky misstänker Wolfpack för inblandning i mordet på Saleh, då är dom fortfarande indragna.
Var hamnar Black Cobra i detta? Är dom fortfarande aktiva i Malmö och är dom rimligtvis allierade med Ghara då?

Som sagt, jag har bara skummat igenom lite artiklar och trådar fort och har förmodligen fått mycket om bakfoten men det känns för mig ganska troligt att mordet på Jafar i sammanhanget bara är en bricka i ett större sammanhang?
Nej bara 1 gjara är död och det är den äldre. Alex G/ Alex Ghara är samma som Alex Jr. Han lever och släpper en del kassar i Malmö. Mest hash o weed.
Mekky blev beskjuten i Galaxyskjutningen. 3 st dog och 3 skadades och mekky va en av dom. Redan dagen efter åkte han till Spanien o fortsatte livet där, och spanska polisen letar nu efter hnm utan resultat. Hans närmsta vänner greps nere i Spanien.
Alex Ghara den yngre och Amir mekky är fiender, de snackades om att de var ghara som låg bakom galaxy skjutningen men det tror jag absolut inte
Citera
2019-11-11, 12:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av harrekex
Nej bara 1 gjara är död och det är den äldre. Alex G/ Alex Ghara är samma som Alex Jr. Han lever och släpper en del kassar i Malmö. Mest hash o weed.
Mekky blev beskjuten i Galaxyskjutningen. 3 st dog och 3 skadades och mekky va en av dom. Redan dagen efter åkte han till Spanien o fortsatte livet där, och spanska polisen letar nu efter hnm utan resultat. Hans närmsta vänner greps nere i Spanien.
Alex Ghara den yngre och Amir mekky är fiender, de snackades om att de var ghara som låg bakom galaxy skjutningen men det tror jag absolut inte
Inte helt otänkbart att Alex G är den som ligger bakom skjutningen på AMs vän gör nägon vecka sedan. Skulle kunna vara hämnd för de?
Citera
2019-11-11, 12:59
Medlem
Hamdi ligger nedsövd i en plåtburk nu
Citera
2019-11-11, 13:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Returpapper
Du vet mycket väl att ingen gör det längre, alla håller så låg profil som möjligt. Mycket sitta och trycka inne i bostäder där de inte är skrivna. Att Mekky finns i Malmö, det är högst osannolikt.

Om jag ska spekulera så åker de som har pengar gärna utomlands för att kunna festa och vara friare men att vara helt frånvarande från marknaden kräver att man har en kapten som sköter verksamheten och kan göra insatser för att hålla reviret intakt. Kaptenens roll är att rekrytera nya unga och kunna organisera hämndaktioner. Ha en skara springpojkar för att gömma vapen och knark kunna leverera till säljarledet eller leverera vapen till attentatsmännen, ta hand om dem gömma dem igen efter dådet.

Att gå ner i åldrarna har många fördelar. De vill in i gänget, de får inga hårda straff, de har ännu aldrig synts på polisens radar, dom är billigare i drift. Det är svårare att rekrytera de äldre för de vill ha mer pengar för att ställa upp, de har dyrare vanor flickvänner vill ha fetare bilar. De äldre har vanligtvis ett kriminellt register och därmed mera span på sig.

Rekrytera de unga är solklart gängens inriktningen i dag.

Du får det att låta som en maffian. Är det så? Eller är det araber med Tony Montana-planscher hemma på väggen och dagligt tittande på Gomorra och Sopranos?
Citera
2019-11-11, 13:03
Medlem
elva9tolvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pe318
Bo2?

Ahmad/Ahmeto
https://www.instagram.com/p/B4s75T6hjvw/?igshid=wb942b6lo4ns
Senast redigerad av elva9tolv 2019-11-11 kl. 13:05.
Citera
2019-11-11, 13:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adrenalina23
Inte helt otänkbart att Alex G är den som ligger bakom skjutningen på AMs vän gör nägon vecka sedan. Skulle kunna vara hämnd för de?
Kan vara så men tror inte det . Tror juden ligger bakom förra veckans mord
Citera
2019-11-11, 13:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av elva9tolv
Ni är trötta på Svenskarna så ni skjuter varandra?? Hahahaha!!!!

Det är krig om kokainmarknaden. Detta vita pulver gör att araber och negrer dödar varandra, om vem som ska få lov att sälja skitne dyrare till svenska direktörer på olika myndigheter, mellanstora företag och andra höjdare inom svenskt näringsliv som gillar kokksa på Lilla torg.
Citera
2019-11-11, 13:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av harrekex
Hootan Ghara oxå skjuten !
Citera
2019-11-11, 13:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DOMAREN99
Hootan Ghara oxå skjuten !
Ursäkta glömde hootan som blev skjuten i Lindängen
Citera
2019-11-11, 13:09
Medlem
Snubchurps avatar
Operation Rimfrost...

Herregud, man lägger ner mer tid på namnen än brottsligheten. Polisen har säkert anlitat konsulter till detta.
Citera
2019-11-11, 13:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturmarxist
Min magkänsla säger att det är somalier eller negrer som gjort det eller mycket unga araber. - Gärningsmannen hade försvunnit på en cykel. Har du sett en arab på en cykel nångång? Luta dig tillbaka och blunda och fundera. - Har du sett en arab cykla någon gång?

I området är det livlig narkotikahandel. Det är afrikanska och arabiska gäng överallt. Köparna är politisk korrekta människor, typ högskolestudenter som läser genus på Högskolan. Veganer typ. Miljöpartister och vänsterpartister. - Utan dessa PK-människor skulle gatuhandeln försvinna direkt. Locals köper aldrig knark på gatan. Aldrig. Men de som är där och festar och bor tillfälligt för studier skiter i områdets framtid. De ska provknulla en neger, slåss mot nazismen och fascismen, äta soja och lära sig att röka brass innan de åker hem till rasrena Stockholm eller villan i Småland igen.

Jag har då sett en massa araber cykla, men enbart män. Jag har ALDRIG sett mus,imska kvinnor cykla, de får väl inte?

Somaliska män har jag sett men i mycket mindre omsträckning och detsamma där, aldrig har jag sett en somalisk kvinna cykla.

De får väl inte sporta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in