2019-11-09, 16:25
Medlem
Jag har något vagt minne av att jag för nästan 30 år sen såg en scen med Kurt Olsson där han sjöng en låt tillsammans med "Damorkestern" i nån studio där det hängde en glödlampa i vänstra änden av rummet, och att han sen fick för sig att krama om den lampan med en hand och brände sig ordentligt under själva sången, men jag har inte lyckats hitta den här scenen någonstans.
Är det här någonting som överhuvudtaget har hänt, eller har jag bara skapat ett "falskt minne"?
Citera
2019-11-09, 16:26
Medlem
HuJintaos avatar
Minns inte just den scenen själv men det låter helt klart som något som han skulle kunna gjort. Kurt for president!
Citera
2019-11-09, 16:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HuJintao
Minns inte just den scenen själv men det låter helt klart som något som han skulle kunna gjort. Kurt for president!
Jag tror faktiskt att jag hittade videon med den där scenen - det händer vid ungefär tiden 37:24 i den här videon:

https://www.oppetarkiv.se/video/9160...avsnitt-3-av-6

I vanliga fall så brukar väldigt gamla minnen visa sig vara helt fel, men i just det här fallet så mindes jag det nästan precis som det ser ut i den där videon.

Jag har haft den här scenen i huvudet ända sen början av 90-talet, så det var väldigt trevligt att se den "på riktigt" igen.
Senast redigerad av JohanThe94 2019-11-09 kl. 16:45.
Citera
2019-11-09, 16:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av JohanThe94
Jag tror faktiskt att jag hittade videon med den där scenen - det händer vid ungefär tiden 37:24 i den här videon:

https://www.oppetarkiv.se/video/9160...avsnitt-3-av-6

I vanliga fall så brukar väldigt gamla minnen visa sig vara helt fel, men i just det här fallet så mindes jag det nästan precis som det ser ut i den där videon.

Jag har haft den här scenen i huvudet ända sen början av 90-talet, så det var väldigt trevligt att se den "på riktigt" igen.
Du blev upplyst nu alltså.
Citera
2019-11-09, 17:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ilpobre
Du blev upplyst nu alltså.
Ja, precis.
Citera
2019-11-09, 18:05
Medlem
Ts måste varit barn vid tillfället.
I scenen ”bränner” han sig ju först på röret jämte lampan för att någon minut då ”bränna” sig på lampan. Och båda episoderna är förstås en del av numret.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in