2019-11-09, 13:52
Medlem
1FFs avatar
Den nya Edge webläsaren ska börja implementeras i början av 2020 - https://www.ghacks.net/2019/11/06/report-microsoft-to-replace-classic-edge-with-new-edge-from-early-2020-on/

Den har redan nu nåt - Release candidate - https://www.bleepingcomputer.com/news/microsoft/first-microsoft-edge-stable-release-candidate-now-available/

Detta blir nog Ms första "hit" med en webläsare. IE vart bespottad, Edge vart accepterad men ingen fullgod ersättare till andra läsare. Den nya chromiumbaserade Edge är överlägset den bästa läsaren Ms skapat och redan väldigt omtyckt, och kvickare än alla konkurrenterna. Totalt sett den bästa webläsaren för vanliga användare genom att den dessutom har tillgång till alla chromiumtillägg.

Spännande framtid!
Citera
2019-11-09, 13:58
Bannlyst
Haha använder folk fortfarande sån där jävla skit? Det finns bara två: RockMelt och Chrome, överlägset bäst webbläsare ingen konkurrens alls helt utan problem noll jävla tvivel
Citera
2019-11-09, 14:46
Medlem
salxars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ihateme
Haha använder folk fortfarande sån där jävla skit? Det finns bara två: RockMelt och Chrome, överlägset bäst webbläsare ingen konkurrens alls helt utan problem noll jävla tvivel
Alla vill inte använda skit som spårar allt man gör på nätet.

Precis därför vissa ratar Chrome för till exempel Edge, Safari eller Firefox som förhindrar tracking istället för att själv spåra.

Edge Beta är baserad på Chromium och är därmed lika snabb som Chrome, utan Googles skit.

Rockmelt uppdateras inte ens längre.
Citera
2019-11-09, 17:09
Medlem
kalkryggars avatar
Finns samma *braiga* dev-konsoll som i Chrome... någon som vet om den är jämförbar?
Citera
2019-12-06, 23:24
Medlem
GoUoDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Finns samma *braiga* dev-konsoll som i Chrome... någon som vet om den är jämförbar?
Kan i alla fall busenkelt plocka ut bilder & text från websidor som vill förhindra att man gör sånt. Använder inte dev-konsol till annat, om det ens är det som du menar. Inser att du nog menar något annat.

Tycker edge är okej, svår att vänja sig med men valde edge över firefox och opera. dock irriterande svårt att stänga av adblocker och ghostery fullständigt.
Edit: och av den anledningen söker jag efter en annan webläsare.
Senast redigerad av GoUoD 2019-12-06 kl. 23:28.
Citera
2019-12-07, 00:57
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoUoD
Kan i alla fall busenkelt plocka ut bilder & text från websidor som vill förhindra att man gör sånt. Använder inte dev-konsol till annat, om det ens är det som du menar. Inser att du nog menar något annat.

Jo det är nog den jag menar fast på en helt annan nivå.

Citat:
Ursprungligen postat av GoUoD
Tycker edge är okej, svår att vänja sig med men valde edge över firefox och opera. dock irriterande svårt att stänga av adblocker och ghostery fullständigt.
Edit: och av den anledningen söker jag efter en annan webläsare.

Den är ju ganska lik Chrome (av förståeliga skäl). Men den renderar ju inte ens hälften så snyggt som Chrome gör. Varken grafik/fonter eller bilder. Det gör ingen annan webbläsare heller. När det gäller det så är Chrome absolut vassast och bäst.

Vad menar du med att det är svårt att stänga av adblockern? Varför vill du stänga av den? Vad för adblocker använder du och går den bra ihop med Ghostery?
Citera
2019-12-07, 01:12
Medlem
GoUoDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Jo det är nog den jag menar fast på en helt annan nivå.

Den är ju ganska lik Chrome (av förståeliga skäl). Men den renderar ju inte ens hälften så snyggt som Chrome gör. Varken grafik/fonter eller bilder. Det gör ingen annan webbläsare heller. När det gäller det så är Chrome absolut vassast och bäst.

Vad menar du med att det är svårt att stänga av adblockern? Varför vill du stänga av den? Vad för adblocker använder du och går den bra ihop med Ghostery?
Nej jag använder ingenting som jag själv installerat. Ghostery & jadu, kanske inget mer? men får intrycket av att det är något mer.

Hade i alla fall förut ad-blockplus & ghostery installerat på firefox, fick inga … störningar? https://adblockplus.org/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in