• 3
  • 4
2022-05-07, 18:10
Medlem
Adelaides avatar
Det var vrst vad folk brnner stlar utomlands. I min galna ungdom kte jag till Berlin med endast 900 spnn p kontot och hade en av de roligaste helgerna i mitt liv. Dock kpte jag inget ondigt krimskrams utan bara l och mat, kanske nn mindre souvenir fr 50 kr ocks. Boende och snt hade jag fixat i frvg.
Citera
2022-05-07, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adelaide
Det var vrst vad folk brnner stlar utomlands. I min galna ungdom kte jag till Berlin med endast 900 spnn p kontot och hade en av de roligaste helgerna i mitt liv. Dock kpte jag inget ondigt krimskrams utan bara l och mat, kanske nn mindre souvenir fr 50 kr ocks. Boende och snt hade jag fixat i frvg.

Beror ju helt klart p typ av resa, hur lnge man blir borta osv.

Man kan ju tex vlja lgprisflyg till Berlin, bo p vandrarhem och vara borta en helg. D kan 900kr i fickpengar duga alldeles utmrkt ven i dagslget (och inte bara nr du var yngre).

Sedan finns det resor som blir dyrare. Bland annat fr att det kanske inte finns lgprisflyg. Man vill heller inte bo p vandrarhem utan tycker att det r vrt att spendera pengar p ett bttre hotell istllet. Sedan finns det ju destinationer som r dyra. Boende, mat etc kostar helt enkelt mer dr i jmfrelse med billigare destinationer. Sedan r det ju skillnad p att resa ensam vs med familjen. Samt skillnad p en weekendresa och att vara borta en mnad osv.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in