2019-11-07, 19:05
Medlem
rutenskuts avatar
Är det någon som säljer på ebay och vet hur man kan skicka paket till en rimlig kostnad inom EU?
På tex blocket och Tradera finns det ju samarbete med transportörer som förenklar och ger lägre pris.
Jag har letat i Ebays inställningar och villkor men blir inte klok på hur det ska gå till.
Andra som säljer på ebay har tex 200kr i frakt inom EU. Det här är mitt första inlägg så om jag redan fuckat upp och lagt det i fel ämne eller gjort något annat fel får ni ha lite förståelse.
Citera
2019-11-08, 12:30
Medlem
Jag höll på och micklade med eBays fraktsystem nyligen, men jag fick inte till det heller. Det verkade som om alla frakter skulle beräknas från England och att jag skulle skicka dit paketen till en central för vidaresändning därifrån till köparna. Det blir ju en helt orimlig dubbel fraktavgift i så fall.

Man kan iofs beräkna sina egna fraktavgifter och lägga upp dem, men det kändes som alltför mycket jobb att ta fram alla avgifter för alla vikter, länder osv om man vill sälja worldwide. Enklast är antagligen att be presumtiva köpare att ta kontakt för varje enskild fraktavgift.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in