Citat:
Ursprungligen postat av
Joeyahoo
Hej p er alla igen,
Lite uppdaterad info. Jag har stngt av mig sjlv frn Spotify, Netflix och ven mitt tv-abonnemang.
Detta innebr att vi kommer spara ca 7000kr p ett r i alla fall vilket alltid r ngot.
Jag kommer ven antagligen slja antingen datorn eller bilen. Men kommer troligen bara vlja en grej av dom eftersom det gr fr ont i mig att slja bda. Min sambo och jag har halverat vra matkostnader. Istllet fr 4000kr i mnaden ska vi lgga fr endast 2000kr.
Vi har ven bestmt kpstopp fr oss bda (vilket r rtt sjlvklart frsts). S inga mer ondiga saker eller prylar. All reklam slnger vi och mail-utskick har jag avregistrerat mig ifrn.
Vi ska frska betala in ca 5000-7000 varje mnad s vi fr bort lnet s fort som mjligt. Kan bli s att vi fr ta ett nytt samlingsln om 6-12 mnader med tanke p att rntan ligger p 22% i det lnet jag har nu vilket r p tok fr hgt...
Om ni har ngra mer tips r det bara att sa p. Annars fr jag verkligen tacka fr allas hjlp.
PS: Jag tar fortfarande spelmissbruk p stort allvar och drfr har jag hrt av mig till Stdlinjen fr spelmissbruk. Fr se vad det hela leder till. Min familj och min sambo finns ven som stort std fr mig just nu s det gr s att jag knner mig trygg. Har ven pbrjat ny hobby och frsker verlag inte vara s mycket vid datorn om dagarna.
Ackord avbetalningar kanske ngot lneinstitut gr med p?
Men det brukar inte fungera p s frska ln som du har.
Bara s du vet om det, Riksbanken kommer eventuellt hja styrrntan i December. Det kommer innebra att rntelget fr dig blir smre. Svida du inte har fast rnta p lnen.
S mitt egentliga rd r att frska frhandla till dig lgre rnta. Speciellt med tanke p att styrrntan inte kommer g ner, snarare uppt i framtiden.