Jag har frågat en moderator om förslag om placering av tråd och det var här han/hon föreslog att jag skulle posta. Hoppas det blir okej.
Jag lider av hypotyreos och jag har problem med att få sjukvården att respektera mig och mina symtom. Jag känner helt enkelt att jag inte lever. Klassiska symtom såsom smärtor i leder och kropp, trötthet, utmattning, låg kondition, energilöshet, hjärndimma, dålig syn mfl mfl.
Sjukvården biter sig fast vid att behandla endast T4 via syntetiska preparat. (dvs Levaxin/euthyrox) Som bara tar udden ur det lite grand, men inte allt och värdena är fortfarande inte så bra, samt introducerar nya biverkningar istället.
Jag läste om folk som köper NDT (torkad grissköldkörtel) på egen hand, bland annat från Thailand.
Jag tänkte att jag skulle kunna testa, men jag blev avskräckt av de höga priserna som det brukar vara via den vägen.
Så jag kom på att jag känner ett par som bor i Thailand.
Så jag frågar här om det är någon idé att fråga personen ifråga om han/hon kan hjälpa mig med den punkten. Men samtidigt vill jag inte utsätta att personen ifråga riskerar någonting.
Och om det är öht receptfritt där?
I Sverige har jag förstått att enda risken är att varan tas i beslag.
Det är ytterst svårt att få läkare att skriva ut den överhuvudtaget då det är en stor mostånd mot den av någon konstig anledning trots att man har stor framgång med den i andra länder och folk mår bra.
Det jag undrar är alltså, riskerar min vän i Thailand någonting att skicka den per brev till mig?