2019-11-04, 21:08
Medlem
Diamant-vibbars avatar
Tullavgifter vid köp av prylar från USA betalas sällan i förskott utan vid utlösning av paket, eller?
Citera
2019-11-04, 21:21
Medlem
Sebzors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diamant-vibbar
Tullavgifter vid köp av prylar från USA betalas sällan i förskott utan vid utlösning av paket, eller?

Kan inte svara specifikt från USA, men när det gäller tull och moms kan PostNord skicka en faktura till dig som skall betalas innan produkten levereras.
Citera
2019-11-04, 21:38
Bannlyst
Tullavgifter kan ingå beroende på vem du köper ifrån men det är inget du själv går in och betalar i förväg.

Tullverket.se har svar på dina frågor.
Citera
2019-11-04, 21:58
Medlem
Innan det där nya med att PostNord skickar avgift mm. så har jag ibland betalat tull vid utlämning av paket.
Nu oftast, iaf vid vanligt postnord-paket, så får man ju betala innan på deras webbplats innan de släpper iväg paketet till hemleverans/utlämningsställe.
Sen finns det ju vissa sidor där man kan välja att betala allt innan, så sköter de allt sånt och paketet kommer direkt till dig som det vore skickat från t ex EU.
Citera
2019-11-05, 00:00
Medlem
WilYawns avatar
Beställer du från USA på eBay så går det mesta genom deras ”Global shipping program” där du betalar allt i förväg.
Citera
2019-11-05, 08:13
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diamant-vibbar
Ja men finns inte det som du vill köpa från sidor som skickar via ett EU-land och sätter på ny etikett eller att beställa inom EU så att du slipper betala extra?
Citera
2019-11-05, 10:14
Medlem
Vissa företag fixar tull etx redan när man beställer. Jag köpte ryggsäckar och betalade alla avgifter redan vid beställningen. Skitsmidigt.
Citera
2019-11-05, 10:36
Medlem
Fenjal888s avatar
Jag köper en hel del från USA och det är nästan alltid när man hämtar ut paketet vid sitt postombud som man betalar tullavgifter. I sällsynta fall kommer det en faktura i efterhand.

Jag har aldrig varit med om att det sker i förväg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in