2019-11-04, 19:14
Medlem
KansasCityFagots avatar
Kalsongen, eller kallingen eller fillingen som den också kallas, för tankarna till värnpliktens vita knäbyxor man hade under m/59:an. Åsa-Nisse, Helmut Kohl och Chuck Norris är andra personligheter med kraftfull utstrålning som antagligen valde en rejäl kalsong av en väv av ypperlig kvalitet under byxan.

Nuförtiden handlar man väl mest "herrtrosa" i stället för "kalsong"? Stämmer inte det? Begär ni att få känna på väven hos en herrtrosa eller en kalsong innan ni slår till när ni handlar underkläder över disk? I USA kallas herrtrosan "briefs" och har andra egenskaper än den lediga passform som utmärker kalsongen. Läs själva vad Wikipedia skriver och bilda er en egen uppfattning:

Citat:
omfamnar underlivet och där bakdelen löper tvärs över skinkorna... stadigt grepp om underlivet och bakdel... plagget erbjuder mycket stöd... denna modell håller underlivet som i en påse... löper över skinkorna...

https://sv.wikipedia.org/wiki/Briefs

Många människor minns fortfarande Al Bundy i relationsdramat Married... with Children som föredrog "contour briefs," som hade egenskapen att den lyfte och formade bakdelen, i en klassisk episod.

Nu till frågeställningen. Föredrar ni herrtrosa eller kalsong? Är det kanske en socioekonomisk faktor om man väljer den strama herrtrosan eller den ledigare kalsongen? En hipster i Stockholm kanske begär att få ett trepack herrtrosor av expediten på NK medan en bilmekaniker i Arvika hellre söker på kalsonger i Biltemas katalog?
Citera
2019-11-04, 19:20
Bannlyst
Är du en filling-sniffande skinkryttare eller varför lägger du dig i vad andra män föredrar för sorts underkläder?
Citera
2019-11-04, 19:21
Bannlyst
Nej, jag drar ingen gräns. Boxerkalsonger är de skönaste för att pungen luftas, om det är tjejigt att inte ha åtsmitande underkläder skiter jag fullständigt i.

Du verkar förresten ha en väldig dragning till svunna tider med tanke på dina trådstarter. Igår handlade det om hockeyrör och idag handlar det om kalsonger.

Biltema har faktiskt boxershorts (alltså inte genuina kalsonger enligt dig) så du får nog göra din research innan du gör dig lustig över vanliga människor som inte lägger energi på vad du anser...
Citera
2019-11-04, 19:26
Medlem
KansasCityFagots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EricVonCartman
Är du en filling-sniffande skinkryttare eller varför lägger du dig i vad andra män föredrar för sorts underkläder?
Mitt intresse kretsar främst runt frågan om du väljer att kalla underbyxor för "kalsong" eller "herrtrosa".

Citat:
Ursprungligen postat av ilpobre
Nej, jag drar ingen gräns. Boxerkalsonger är de skönaste för att pungen luftas, om det är tjejigt att inte ha åtsmitande underkläder skiter jag fullständigt i.

Du verkar förresten ha en väldig dragning till svunna tider med tanke på dina trådstarter. Igår handlade det om hockeyrör och idag handlar det om kalsonger.

Biltema har faktiskt boxershorts (alltså inte genuina kalsonger enligt dig) så du får nog göra din research innan du gör dig lustig över vanliga människor som inte lägger energi på vad du anser...
Vad har kalsonger med svunna tider att göra?
Citera
2019-11-04, 19:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av KansasCityFagot
Mitt intresse kretsar främst runt frågan om du väljer att kalla underbyxor för "kalsong" eller "herrtrosa".

Vad har kalsonger med svunna tider att göra?
För att du skrev "Nuförtiden handlar man mest herrtrosor...". Alltså menar du implicit att det var vanligare med kalsonger förr.

Åsa-Nisse, Helmut Kohl och Chuck Norris hade förstås sina glansdagar på 2000-talet? Nej, du valde att åberopa profiler från förr och alltså menar du att kalsonger tillhörde svunna tider.
Citera
2019-11-04, 19:43
Medlem
KansasCityFagots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EricVonCartman
Mm...whatever you say....
Var det citaten från Wikipedia som fick det att hetta i kinderna på dig och fick dig att bli hormonell?

Citat:
Ursprungligen postat av ilpobre
För att du skrev "Nuförtiden handlar man mest herrtrosor...". Alltså menar du implicit att det var vanligare med kalsonger förr.

Åsa-Nisse, Helmut Kohl och Chuck Norris hade förstås sina glansdagar på 2000-talet? Nej, du valde att åberopa profiler från förr och alltså menar du att kalsonger tillhörde svunna tider.
Du verkar ha en förvisso skarp men något excentrisk och selektiv iakttagelseförmåga.
Citera
2019-11-04, 23:16
Medlem
Pallestroms avatar
Married with children.
Al Bundy.. legend!
Vilka minne som poppa upp🤣
Citera
2019-11-05, 00:00
Medlem
Hurt-Åkes avatar
Herrtrosa är ett så jävla vidrigt namn att jag vägrar använda det. Alla varianter kan kallas för kalsong i mitt sätt att tala svenska.

Det viktiga är att produkten har en PH = Pakethållare. Med eller utan ben är ganska egalt men jag föredrar med ben.

Däremot såna där fladdriga boxers är inget för en karl med ett paket att tala om. I alla fall inte om man har något annat än lösa gabardinbyxor över dem.
Citera
2019-11-05, 05:53
Medlem
Onanikrems avatar
Aldrig hört talas om "herrtrosa"
Citera
2019-11-05, 07:32
Medlem
Boxerbriefs ska det vara.

Boxers fladdrar omkring och korvar sig när man tar på byxorna.
Briefs skär in i låren och irriterar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in