Citat:
Ursprungligen postat av
Burkgurka
Angående eventuell dumpning, så tycker jag det känns väldigt underligt agerat om man parkerat på busshållplatsen och släpat en kropp över en öppen åker med full sikt från eventuella förbipasserande. I skydd av mörker kan det såklart funka, men ändå väldigt riskabelt. Då är det väl mer troligt att man tar vägen upp till skolan och parkerar där. Sedan transporterar kroppen ned till fyndplatsen, i stort sett utan risk att bli sedd från vägen.
Det är inte ovanligt att personer handlar instinktivt i sådana situationer. Den eventuella dumpningen var kanske inte så väl planerad.
Det rör sig inte om många meter från busshållplatsen till fyndplatsen.
Skedde den eventuella dumpningen på sommaren så var säkert åkern bevuxen med meterhög säd. Då finns i så fall möjligheten att huka sig om man hör ljudet från en bil.
Personen kan också ha tagit den lilla omvägen (kolla bilden i tidigare inlägg) och gått lite till vänster om åkerkanten.
Dock skulle jag gissa på att det är oerhört mycket jobbigare att kånka en kropp genom buskar och sly än att släpa den över ett plant område som en åker.
Hade personen kommit uppifrån (sett till bilden) så tror jag inte dumpningen hade skett där. Det känns som ett lite för långt avstånd att kånka en kropp på. Då hade troligtvis kroppen lagts ned tidigare. Alltså snarare mitt i dungen.