2006-03-16, 13:30
Medlem
jimmeskogs avatar
Någon som vet om barbityrater(fenemal) syns på urinprov som benzo eller är det en egen grupp
Citera
2006-03-16, 13:41
Medlem
Barbiturater ger utslag på vissa drogtester, men då rör det sig om sådana som innefattar mer eller mindre allt.
Citera
2006-03-16, 13:52
Medlem
GaiNs avatar
http://www.hlscandinavia.com/pages/100307.html den stickan visar barb...men verkar inte detektera fenemal...

På analys kan de självklart se det.
Citera
2006-03-16, 14:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GaiN
http://www.hlscandinavia.com/pages/100307.html den stickan visar barb...men verkar inte detektera fenemal...

På analys kan de självklart se det.

Wow, det där HL Multi 9-testet var inte barmhärtigt. Även om inte Fenobarbital visas så är det möjligt att testet dektekterar någon märklig substans som sedan vidareanalyseras och då kan fastställas. Men det torde röra sig om ytterst ovanliga fall där HL Multi 9 överhuvudtaget används...eller har jag fel?
Citera
2006-03-16, 14:08
Medlem
GaiNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av schizotym
Wow, det där HL Multi 9-testet var inte barmhärtigt. Även om inte Fenobarbital visas så är det möjligt att testet dektekterar någon märklig substans som sedan vidareanalyseras och då kan fastställas. Men det torde röra sig om ytterst ovanliga fall där HL Multi 9 överhuvudtaget används...eller har jag fel?

Helt rätt. Även en av de enklaste stickorna gav utslag för en polare som tagit imovane på benzodiazepiner
Citera
2006-03-16, 16:21
Medlem
jimmeskogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GaiN
Helt rätt. Även en av de enklaste stickorna gav utslag för en polare som tagit imovane på benzodiazepiner

men tex jag går på en mottagning där dom har en analysmaskin men dom måste söka på drogen ifråga tex kokain annars ser dom inte att jag tagit kola jag vet att i mitt fall söker dom på opiater och benzo kanske tjack med men kan barbityrater synas som dom bara söker på benzo,opiater,tjack
Citera
2006-03-16, 17:03
Medlem
Fenemal=Fenobarbital=Phenobarbital Så den stickan visar ju postivit om du har Fenemal i blodet.
Citera
2006-05-15, 20:48
Medlem
Hur länge visar det på pissprov då?
Citera
2006-05-16, 13:19
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av L3jern
Hur länge visar det på pissprov då?
3-4 dagar vid enstaka tillfällen. Vid längre tids regelbunden användning kan det synas upp till 30 dagar.
Citera
2006-05-16, 13:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Psychopatic
3-4 dagar vid enstaka tillfällen. Vid längre tids regelbunden användning kan det synas upp till 30 dagar.

Tackar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in