Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2019-11-03, 17:36
Medlem
Hämtade ut en ny asus zenbook idag och skulle installera the sims - vilket fungerade felfritt - och sedan va ja tvungen till att ladda ner ngn app för att kunna spela - vilket tog tid så jag ville starta om datorn. Nu har det fryst och står bara förbereder Windows - stäng inte av datorn. Man kan inte ens stänga av! Asså den har stått så nu i en halvtimme! Vad fan händer?! Jag får panik - kan inte få bort det elr stänga av datorn! Och allt jag vill är bara att komma in på den!

Den ör helt NY från idag! Ofta den redan har kraschat !?? På riktigt! Vad kan jag göra för att lösa detta???
Citera
2019-11-03, 17:41
Medlem
Strychnos avatar
Håll inne av/på knappen tills den stängs av, sedan startar du den igen.
Citera
2019-11-03, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strychno
Håll inne av/på knappen tills den stängs av, sedan startar du den igen.

Men det går ju inte!! Har håller inne den men den bara lyser! Stänger jag skärmen dyker det meddelandet bara upp igen! DET GÅR INTE ATT STÄNGA AV DEN! Ofta den kraschar såhär snabbt!! Jag får panik! Vilken jävla skitdator! Vad fan ska man göra?! Går den strömsparläge och man sätter på den igen bara fortsätter det! Vad fan liksom!!
Citera
2019-11-03, 17:52
Medlem
Strychnos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nomadic88
Men det går ju inte!! Har håller inne den men den bara lyser! Stänger jag skärmen dyker det meddelandet bara upp igen! DET GÅR INTE ATT STÄNGA AV DEN! Ofta den kraschar såhär snabbt!! Jag får panik! Vilken jävla skitdator! Vad fan ska man göra?! Går den strömsparläge och man sätter på den igen bara fortsätter det! Vad fan liksom!!

Då får du väl gå in i felsäkert läge då och ta bort vad det nu var du försöker installera.
Citera
2019-11-03, 17:57
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nomadic88
Hämtade ut en ny asus zenbook idag och skulle installera the sims - vilket fungerade felfritt - och sedan va ja tvungen till att ladda ner ngn app för att kunna spela - vilket tog tid så jag ville starta om datorn. Nu har det fryst och står bara förbereder Windows - stäng inte av datorn. Man kan inte ens stänga av! Asså den har stått så nu i en halvtimme! Vad fan händer?! Jag får panik - kan inte få bort det elr stänga av datorn! Och allt jag vill är bara att komma in på den!

Den ör helt NY från idag! Ofta den redan har kraschat !?? På riktigt! Vad kan jag göra för att lösa detta???

Fabriksåterställ.

Se sedan till att Windows får uppdatera - fullt ut - innan du börjar använda den.
Låt allt övrigt ha sin gång vid installationer annars kan det gå som det gick.
Citera
2019-11-03, 18:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1FF
Fabriksåterställ.

Se sedan till att Windows får uppdatera - fullt ut - innan du börjar använda den.
Låt allt övrigt ha sin gång vid installationer annars kan det gå som det gick.

Ja jag lyckades komma in på datorn nu - tydligen höll jag inte inne knappen tillräckligt länge fastän att det kändes som det... men ja jag får väl köra fullt ut på uppdateringarna och sedan låta det ta sik tid. Har sjukt dåligt tålamod till teknik men får väl arbeta på det. Tack för hjälpen iaf!
Citera
2019-11-03, 18:04
Medlem
förra året så köpte vi en ny bärbar till barnbarnet och jag startade den och den förebrede sig 2 1/2 timme innan jag kunde använda den
så låt den arbeta ifred 2-3 timmar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in