2019-11-03, 12:03
Medlem
Håller på att deffa och varit igång 1 vecka nu. Är riktigt sugen på att dra och köpa 1 KG godis, läsk chips så är det lugnt om jag bara gör det idag sen kör jag på min vanliga kost resten av veckan? Hur mycket påverkar det egentligen i det stora hela? Kan fan seriöst inte hålla mig längre måste köpa det
Citera
2019-11-03, 12:05
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av testingxrat3d
Håller på att deffa och varit igång 1 vecka nu. Är riktigt sugen på att dra och köpa 1 KG godis, läsk chips så är det lugnt om jag bara gör det idag sen kör jag på min vanliga kost resten av veckan? Hur mycket påverkar det egentligen i det stora hela? Kan fan seriöst inte hålla mig längre måste köpa det

En dag är ingen dag. Kör!

Sen kör igen imorgon, för en dag till är ingen dag igen.
Citera
2019-11-03, 12:05
Medlem
Horleifs avatar
Risken är att om du slarvar en dag så kommer du göra det flera gånger
Citera
2019-11-03, 12:19
Bannlyst
Slarva en timma i veckan, du behöver inte göra det till en dag.
Citera
2019-11-03, 12:22
Medlem
Då får du ju äta mindre de andra dagarna... Enligt ditt schema ska du ju äta x antal kalorier om dagen.. Går du över en dag får du kompensera det en annan dag. Deffa är inget för pussies!
Citera
2019-11-03, 12:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av DanielMelin
Då får du ju äta mindre de andra dagarna... Enligt ditt schema ska du ju äta x antal kalorier om dagen.. Går du över en dag får du kompensera det en annan dag. Deffa är inget för pussies!

Nej men man kan bli grinig som en.
Citera
2019-11-03, 12:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
En dag är ingen dag. Kör!

Sen kör igen imorgon, för en dag till är ingen dag igen.

Citat:
Ursprungligen postat av DanielMelin

Nej måste jag det verkligen? Om jag äter idag sen fastar jag hela dagen imorgon då med vattnefasta? Skulle det fungera?
Citera
2019-11-03, 12:36
Medlem
jpettersson1991s avatar
Det är nog främst glykogen och vätska som skulle lagras, även en viss del fett. Det är även individuellt hur kroppen svarar på en överätning samt vad det består av, finns bättre/sämre sätt att göra det på när det gäller val av kost. Återgår du till dina vanliga rutiner och kaloriunderskott så lär du vara nere på samma vikt efter kanske 2-3 dagar. Vilket jag rekommenderar att du gör, inte "hets"-kompensera med vattenfastor m.m.
Citera
2019-11-03, 14:01
Medlem
Citat:
Du har ju ett optimalt, dagligt kalori-intag som ligger på 2000-2300 kcal (normal vuxen).

Låt då säga att 100g plockgodis kanske innehåller ungefär 300-500 kcal? Så om du nu trycker i dig 1kg godis så har du fått i dig bra mycket mer än ett helt dagsintag (kalorimässigt) vilket missgynnar dig då du vill gå ner i vikt, inte upp.

Vad gäller suget på godis kan jag faktiskt inte hjälpa dig så värst mycket men jag är säker på att när du sitter där och har tryckt i dig hela påsen, druckit en liter läsk och ätit massa chips, så kommer du få rejäl ångest över JUST det.

Jag avråder. Må väl.
Citera
2019-11-03, 14:11
Medlem
0gKolhydraters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jpettersson1991
Det är nog främst glykogen och vätska som skulle lagras, även en viss del fett. Det är även individuellt hur kroppen svarar på en överätning samt vad det består av, finns bättre/sämre sätt att göra det på när det gäller val av kost. Återgår du till dina vanliga rutiner och kaloriunderskott så lär du vara nere på samma vikt efter kanske 2-3 dagar. Vilket jag rekommenderar att du gör, inte "hets"-kompensera med vattenfastor m.m.

Vattenfasta är att rekommendera efter att ha ätit 1kg godis. Helst torrfasta.
Sedan är det inget hets med att fasta, det är hälsosamt. Prova?
Citera
2019-11-03, 14:20
Medlem
Citat:

Ja det kan du. Se till att du får i dig tillräckligt med proteiner per kilo kroppsvikt så är det lugnt. Lean protein som Whey-pulver eller stekt/grillad kyckligfile eller ryggbiff, rostbiff.

Du kommer ju inte få i dig några vitaminer, mineraler och antioxidanter den dagen, men en dag gör ingen skada då kroppen har buffertar ta av på vitaminer och magnesium, zink, m.m.
Citera
2019-11-03, 14:20
Medlem
1 kg, allvar? Har du bulimi eller vad är grejen? Varför inte nöja sig med en ”normal” dos på ngt hekto eller två?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in