Flashback bygger pepparkakshus!
  • 4
  • 5
2022-01-03, 11:30
Medlem
trickydicks avatar
Hur har hon försörjt sig i Sverige sedan 2011?

Jag har för mig hon gett ut en bok, eller låtit en bok spökskrivas. Det borde väl gett en slant.

Hon är även dömd för dråp före polismorden.
Citera
2022-01-03, 12:35
Medlem
Hur många år har Dawit Isaak bott i Sverige och hur mycket pensionspoäng har han här?

(Svar: Dawit bodde i Sverige i ca 4-5 år, mellan 1987 och 1991/92, och "jobbade som städare". När han fick svenskt medborgarskap 1992 hade han troligen redan flyttat tillbaka till Eritrea, och han verkar sedan inte ha återvänt till Sverige innan han fängslades år 2001.)

För svenska vänsterjournos är det självklart att alla som har suttit massor med år på kåken ska ha bra pension i Sverige, vare sig de satt i fängelse utomlands eller här i landet, vare sig de har bott särsikilt många år i frihet här eller inte.
Senast redigerad av HepCat-X 2022-01-03 kl. 12:52.
Citera
2022-01-03, 14:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Annika lever säkert gott idag på det så kallade äldreförsörjningsstödet som man får om man inte bott så länge i Sverige. Invandrare som kommit hit senare i livet brukar få det då de inte bott här tillräckligt länge.

Ja, detta med pensionssystemet verkar vara en djungel. Har ju hört att äldre invandrare som inte gjort ett handtag i Sverige kan få högre pension än svenskar. Vet inte om det är sant, men skulle inte förvåna mig om det är så.

Kanske är så enkelt som att eftersom Annika är svensk så är hon inte berättigad till samma förmåner som invandrare?
Citera
2022-01-03, 15:08
Medlem
Megaforces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Hur många år har Dawit Isaak bott i Sverige och hur mycket pensionspoäng har han här?

(Svar: Dawit bodde i Sverige i ca 4-5 år, mellan 1987 och 1991/92, och "jobbade som städare". När han fick svenskt medborgarskap 1992 hade han troligen redan flyttat tillbaka till Eritrea, och han verkar sedan inte ha återvänt till Sverige innan han fängslades år 2001.)

För svenska vänsterjournos är det självklart att alla som har suttit massor med år på kåken ska ha bra pension i Sverige, vare sig de satt i fängelse utomlands eller här i landet, vare sig de har bott särsikilt många år i frihet här eller inte.

Han åkte tillbaks till Eritrea i slutet av 1992. När han åkte fast så flydde mamman och barnen som jag har för mig hade dubbla medborgarskap (åtminstone tvillingarna) kunde då direkt få uppehållstillstånd i Sverige 2001.
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in