2019-11-02, 17:18
Medlem
Hej!

Varför är hamburgare på snabbmatkedjor onyttigt? Det är väl vanliga burgare med grönsaker och så.

Om man skippa pommes är väl helt okej att äta där utan att känna att man är onyttig?
Citera
2019-11-02, 17:19
Medlem
Luxuss avatar
Brukar vara att maten innehåller på tok för mycket salt
Citera
2019-11-02, 17:22
Medlem
jocw2U8ZNLASs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luxus
Brukar vara att maten innehåller på tok för mycket salt

Ah, den gamla saltmyten. Folk är hysteriska när det kommer till salt, trots att det är ofarligt, få i dig tillräckligt med vätska så är det okej.

Problemet är kalorierna.
Citera
2019-11-02, 17:23
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Djicp
Varför är hamburgare på snabbmatkedjor onyttigt?
Vem har sagt att en hamburgare är onyttig?

I rubriken skriver du för övrigt att snabbmatskedjor är onyttiga... :-O
Senast redigerad av constant 2019-11-02 kl. 17:25.
Citera
2019-11-02, 17:24
Medlem
BigFatCones avatar
Burgaren i sig är oftast helt okej. Men ja, det är frittarna och kanske framför allt läsken som är boven i dramat. McD säljer dessutom mellanstorlek på läsken för samma pris som liten, och "man vill ju ha värde för pengarna".
Citera
2019-11-02, 17:26
Avstängd
Lacerdas avatar
Konserveringsmedel. Har för mig att på Island har man sparat den sista McDonalds hamburgaren och ska finnas att se, den höll sig åtminstone i över 5 år. Att folk äter på McDonalds är ta mig fan otroligt.
Citera
2019-11-02, 17:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Djicp
Hej!

Varför är hamburgare på snabbmatkedjor onyttigt? Det är väl vanliga burgare med grönsaker och så.

Om man skippa pommes är väl helt okej att äta där utan att känna att man är onyttig?
Ät bara burgaren med senap så är det bara brödet som är någorlunda onyttigt, dvs vanligt vitt hamburgerbröd. Tyvärr är snabbhakens burgare så smaklösa att folk måste ösa på med dressing, mayo, dipper, frittar, mer dip, ketchup, sås och massor med sockrad läsk, det är onyttigt.
Citera
2019-11-02, 17:27
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lacerda
Konserveringsmedel.
Vilken snabbmatskedja har konserveringsmedel i sina hamburgare? Och varför har de det?
Citera
2019-11-02, 17:31
Avstängd
Lacerdas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av constant
Vilken snabbmatskedja har konserveringsmedel i sina hamburgare? Och varför har de det?
Med tanke på att hamburgaren som jag nämnde precis. Vore det inte väldigt konstigt att en hamburgare bevaras i 5 år om det inte hade funnits konserveringsmedel i den?
Hos Burger Leif och Max vet jag inte riktigt hur det funkar. Max är dessutom vidrigt med all jävla majonnäs eller vad fan det nu är för smet dom envisas ha i sin mat.
Citera
2019-11-02, 17:34
Medlem
Kolla ner på din fläskiga mage så ser du hur bra det är med hamburgare. Köttet dryper av fett efter att det har stekts i mängder av olja. Såsen innehåller stora mängder olja samt brödet mycket socker.
Citera
2019-11-02, 17:35
Medlem
hippilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lacerda
Konserveringsmedel. Har för mig att på Island har man sparat den sista McDonalds hamburgaren och ska finnas att se, den höll sig åtminstone i över 5 år. Att folk äter på McDonalds är ta mig fan otroligt.
Hamburgare äter man för det är gott. Men håller med, McDonalds är inte gott så jag förstår inte det heller
Citera
2019-11-02, 17:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av billygibbons
Kolla ner på din fläskiga mage så ser du hur bra det är med hamburgare. Köttet dryper av fett efter att det har stekts i mängder av olja. Såsen innehåller stora mängder olja samt brödet mycket socker.
Tror du man blir fet av fett? Tror du man blir biff av biffstek också? Och söt av socker? Du lever på bittermandel och grapefrukt misstänker jag.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in