Citat:
Ursprungligen postat av
Mr.Klister93
Känner mig alltid iaktagen och granskad så fort jag går ut ur lägenheten. Blir stel i kroppen, hjärtklappning, svettas, rodnar, stressad och går fort vilket är asjobbigt. Om jag var snuskigt rik och bara kunde vara hemma hade det varit drömmen. Men tyvärr måste man ju ut och ta sig till jobbet fem dagar i veckan. Har massor av gamla uttvättade kläder med hål i. Men orkar inte gå och shoppa nya kläder för bara tanken på ångesten av att gå inne i centrum eller i klädaffärer skrämmer mig.
Mina bästa verktyg är att alltid ha solglasögon och brusreducerande hörlurar med musik för att avskärma alla intryck ute.
Trevlig helg.
Hej Ts. Har du sökt nån hjälp ännu ?
Först o främst är inte du unik ..detta är något även våra förfäder upplevde när dom va blev jagade..ökad puls , hjärtklappning mm ..detta för att dom får ett adrenalinpåslag..så detta är väääldigt normalt. Här behöver du lära dig att stanna upp ..sätta dig ner ..komma ner i varv och säga till dig själv " okey detta är ingen fara . jag är bara stressad " .
När det gäller kläder kan man handla på Internet. Dock. Ta de lugnt med kreditkortet ..väldigt lätt att summan blir hög ( vet själv detta tyvärr ) .
Sedan träna på den sociala miljön. Man behöver inte gå ut i full storm på stan utan när de brukar vara lugnt o fint. Många som dig upplever jag känner sig "uttitade " men de e man oftast inte. Människor är för självupptagna..så de är i regel inget människor tänker på .
När det gäller antidepressiv o hoppa vissa mediciner är det VIKTIGT att informera sjukvården att du inte tar viss medicin eller missat medicin dagar. Detta då dom ska veta hur dom ska bygga upp din rehabplan när de gäller antidepressiv. Det kan ta väääldigt lång tid innan man svarar och får full effekt av antidepressiv.
Ta hand om dig