Citat:
Ursprungligen postat av
Backflashorggg
Jag är en 18 årig kille som för första gången i mitt liv fått självmordstankar,
Inte på det sättet att jag kommer utföra det men det känns som den enda vägen ut från detta.
Blev lämnad på en ganska hemskt sätt för några månader sen och det var väll det som startade igång min depression eller vad jag nu är inne i, har försökt sökt hjälp hos vänner men det är ingen som verkar bry sig och allt jag får som svar är ”det där sitter bara i huvudet” ”ryck upp dig” ”äh skit i henne”.
Så jag har inte haft någon att prata ut med om det här och det tror jag verkligen att jag behöver. Jag vill prata med min familj men vågar inte, ingen i min familj har lidit av psykiskohälsa (vad jag vet) men det är inget vi någonsin pratat om iallafall.
Så är rädd att dom kommer se mig annorlunda eller tycka annorlunda om mig av någon anledning.
Har även tänkt på att söka professionell hjälp men då måste jag ju ändå berätta för mina föräldrar förr eller senare.
Har ni något förslag på vad jag skulle kunna göra? Det här ”livet” som jag levt senaste månaderna måste få ett stopp annars är jag rädd att det kan sluta riktigt illa
Jag är i exakt samma sits som dig, med ett abrupt avslut, bara att jag är 10 år äldre. Jag vågar inte säga till mina vänner och familj hur illa det egentligen är, men det är jävligt illa, och det gick fort. Jag tänker på döden och läser om olika metoder hela dagarna långa. Jag har på tre månader förlorat hela min identitet. Självhatet har förstört mig. Allt som är kvar är skuld och skam. Jag har accepterat att jag aldrig kommer kunna känna genuin lycka igen. Det här är slutstationen för mig. Det enda jag har kvar är att ge mina nära ett värdigt slut.
Mitt tips till dig är att söka hjälp innan det är för sent. Det dröjer inte länge från det att självmordstankarna dyker upp tills ditt psyke bryts ned totalt (för mig iallafall) och då finns det inte mycket kvar att göra. Du rättfärdigar döden.
Sök hjälp