2019-11-01, 14:42
Medlem
Wxps avatar
Det måste få ett slut.
Jag bor i en bostadsrätt, föreningen har 80 lägenheter och lite lokaler som hyrs ut till diverse företag. Men jag är så jävla trött på dom personerna som köper en lägenhet vad dom tror är billigt och renoverar fan i flera månader. Sen möter hantverkaren när han tar bort sitt sista verktyg, fotografen i dörren för hon ska ta bilder och lägenheten ska säljas igen.

Det borras, låter och stökas i månader. Massa jävla skräp som står i trapphuset i veckor.

Sen visar det sig att det inte har blivit en sån jävla bra affär och lägenheten står tom i månader och den säljs för bara 100 000kr dyrare än priset på första försäljningen.

Hur orkar folk hålla på? Bostadsmarknaden gick ner för flera år sedan.
Citera
2019-11-01, 14:52
Bannlyst
Människor vill känna sig kreativa och innovativa...
Citera
2019-11-01, 15:22
Medlem
Kniv-Yxas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wxp
Det måste få ett slut.
Jag bor i en bostadsrätt, föreningen har 80 lägenheter och lite lokaler som hyrs ut till diverse företag. Men jag är så jävla trött på dom personerna som köper en lägenhet vad dom tror är billigt och renoverar fan i flera månader. Sen möter hantverkaren när han tar bort sitt sista verktyg, fotografen i dörren för hon ska ta bilder och lägenheten ska säljas igen.

Det borras, låter och stökas i månader. Massa jävla skräp som står i trapphuset i veckor.

Sen visar det sig att det inte har blivit en sån jävla bra affär och lägenheten står tom i månader och den säljs för bara 100 000kr dyrare än priset på första försäljningen.

Jaså gjorde den det, var bor du? Där jag bor blir det dyrare för varje dag!
Citera
2019-11-01, 15:24
Medlem
Wxps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kniv-Yxa
Jaså gjorde den det, var bor du? Där jag bor blir det dyrare för varje dag!
Sundsvall,
Citera
2019-11-01, 15:31
Medlem
Jofs avatar
En livslögn till bara.
Citera
2019-11-01, 15:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wxp
Det måste få ett slut.

För att de såklart tror att det ska bli en bättre vinst än vad det blir är det enkla svaret, pengar motiverar.

Dock så finns det ju nästan alltid regler för att det inte får stå möbler/skräp i trapphus pga brandriskregler så om du vill slippa det så är det bara att skicka in en anonym anmälan om det så får de flytta skräpet utomhus eller helt enkelt hyra en container där de får slänga skräpet i direkt
Citera
2019-11-01, 15:54
Medlem
Maskindiskmedels avatar
För att folk inte fattar att det inte går att göra klipp och flippa lägenheter som kommer ut på den allmänna marknaden. Speciellt inte i en lite mindre stad som Sundsvall. De bränner sig efter första eller andra och inser att det kanske inte var något för dem ändå. Sedan kommer nästa guldgrävare och så rullar det på. Har sett detta så otroligt många gånger att det är skrattretande.

För att lyckas med dylikt krävs kontakter.
Citera
2019-11-01, 16:18
Medlem
Wxps avatar
Jag blir ännu mer störd av att det är en lokal DJ som står utanför porten och röker och slänger fimpar till höger och vänster, då röker jag endå själv. Men han har blivit så djävla lurad, det är en lägenhet på botten våningen, med fönster in till varje vrå. För 2-3 års sedan såldes lägenheterna för miljonen. Nu för tiden 400 000. Han kommer aldrig få igen pengarna. Stackars jävel.
Citera
2019-11-01, 19:53
Medlem
carlpetersen73s avatar
Rubriken "Hur orkar man hålla på?" ändrad. /Mod
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in