2019-11-02, 04:03
Medlem
bl1nks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OliverCromwell
KD domineras numera av katoliker som Adaktuson. Det är det enda valet som gäller för Papister.

Partiet styrs av en person som har varit medlem i Livets Ord där det blev ett jäkla liv när Ulf Ekman konverterade till katolik. Livets Ord är en del av pingströrelsen (protestanter).
Citera
2019-11-02, 19:28
Medlem
OliverCromwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bl1nk
Partiet styrs av en person som har varit medlem i Livets Ord där det blev ett jäkla liv när Ulf Ekman konverterade till katolik. Livets Ord är en del av pingströrelsen (protestanter).

Hon är väl knappast välkommen hos Livets Ord. Hon må han en bakgrund där. Men hon har alltid tillhört den mer värdeliberala delen av KD.

Det var tider då KD dominerades av andra denominationer. Numera är KD katolikernas parti.
Citera
2019-11-02, 21:53
Medlem
Nordelfs avatar
AfS om du är trad och sådär. Gänget bakom Kristna Värdepartiet är mestadels fundisprottar, tror jag.

Liberalerna är väl annars utmärkt om man gillar Frassegubben och vill både ha öppna gränser och att katolikerna i EU ska bestämma mer över svenskarna? Förser ju katolska länder som Polen med enorma bidrag från protestanter i Nordeuropa dessutom.

Blankett för att gå ur RKK hittar du annars här.
Citera
2019-11-03, 00:18
Medlem
SanktPeters avatar
Citat:
KD domineras numera av katoliker som Adaktuson. Det är det enda valet som gäller för Papister.

Citat:
Kristdemokraterna sparkade Adaktusson från hans post i EU-parlamentet när media drevade mot honom efter att ha röstat mot totalt ohämmat dödande av ofödda liv. Oacceptabelt i dagens KD.
Har ens Ulf Ekman någonting med KD att göra?

KD och SD är båda förespråkande av dödande av ofödda människor i livmodern.
Senast redigerad av SanktPeter 2019-11-03 kl. 00:21.
Citera
2019-11-03, 02:12
Medlem
bl1nks avatar
Citat:
Hon är väl knappast välkommen hos Livets Ord. Hon må han en bakgrund där. Men hon har alltid tillhört den mer värdeliberala delen av KD.

Det var tider då KD dominerades av andra denominationer. Numera är KD katolikernas parti.

Ok varför ska svenskarna rösta på dem då? Sverige är protestantiskt.
Citera
2019-11-03, 03:06
Medlem
OliverCromwells avatar
Citat:
Ok varför ska svenskarna rösta på dem då? Sverige är protestantiskt.

TS ska rösta på dem.

Jag som protestant skulle aldrig kunna tänka mig rösta på dessa papister!
Citera
2019-11-03, 03:26
Medlem
Norrbaggar1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svartekaptenen
Ja C låter rimligt med tanke på Katolska kyrkans tolerans för pedofili.
Kristendommen, herunder katolisismen, FORBYR PEDOFIL PRAKSIS.
Det gjelder uansett hvor mye "denne verdens herre" eventuelt hersker blant prestene og de andre i hierarkiet, som nesten overalt ellers.
Islam derimot TILLATER PEDOFIL PRAKSIS med/mot småjenter, at de fleste muslimske land har forbudt denne praksisen er bra, men forandrer ikke på religionens lover og regler.
Til TS: svaret på spørsmålet ditt bør bli SD.
Citera
2019-11-03, 03:36
Medlem
Norrbaggar1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitMan40Plus
Som katolik går förstås de anti-kristna partierna bort: Vpk, S, L, MP och C.
Men vilket parti av M, KD och SD passar bäst värderingsmässigt bäst en katolik.
Motivera gärna vad som talar för och emot.
..eller muligens AfS?
Det er lenge til 2022, og det blir vel ikke hemmelig valg da heller, alle "glemmer" at Sverige har røstsedlerna liggende åpent på et bord med sossemafia sittende rundt. ALLE andre europeiske land har stemme/røstsedlerna i selve avlukket, ELLER såkalt "single ballot" der alle partiene er oppført på samme seddel og ingen ser hvem du krysser av, inne i avlukket. I 2018 var det litt snakk om dette, etter valget.
Så ble det stille om temaet, som det er tystnad om så mye i Sverige.

God natt!
Citera
2019-11-03, 05:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reverend.Camden
Påven älskar väl flyktingar? Så mp och c gäller då vi får ju inte glömma att centerns ungdomsförbund förespråkar bla incest och pedofili så C är väl ett givet val.
================================================== ================================================== ======================= Paaven aer Strategen och ledaren foer N.W O. Och naesta aar lanserar han 'Global Pact',
en NY HUMANISM, som enligt en ansedd NUNNA kommer att radera ut Kristendom.
K.K och sossarna aer tvaa sidor av samma mynt.
Citera
2019-11-03, 05:55
Medlem
UndeadNinjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitMan40Plus
Som katolik går förstås de anti-kristna partierna bort: Vpk, S, L, MP och C.
Men vilket parti av M, KD och SD passar bäst värderingsmässigt bäst en katolik.
Motivera gärna vad som talar för och emot.

Varför är du katolik? Påven är en luciferiansk Jesuit och påven är sedan start skapad för att kontrollera den då nya rörelsen med kristna. Det är så romariket klarade sig vidare i skuggan efter att man trodde riket fallit, kejsaren är bara påve numera istället.

Men bortsett från det så finns det tyvärr inga vettiga partier för en troende att rösta på i Sverige idag. Sverige är ett av världens mest dekadenta och sekulära länder.

Vill du rösta för din nations och nationens folks väl samt för sunt förnuft så är det nog alternativ för Sverige som gäller.
Citera
2019-11-03, 07:09
Medlem
rikastistorstans avatar
Om du är beredd att vidga dina vyer lite så hade jag kikat på AfS eller Kristna Värdepartiet. I riksdagen är det väl pest eller kolera mellan KDS, M och SD. Hade väl tagit det som låg mig närmast övrigt i politiken då. Dock är alla tre av dessa partier extremt proisraeliska/projudiska tyvärr vilket bör vara ett aber för en sann katolik. Alla vettiga katoliker jag har stött på genom åren har haft en sund skepsis till dom utvalda. Sen vet vi ju alla hur det gick för Kennedy. Må han vila i frid.
Citera
2019-11-03, 08:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UndeadNinja
Varför är du katolik? Påven är en luciferiansk Jesuit och påven är sedan start skapad för att kontrollera den då nya rörelsen med kristna. Det är så romariket klarade sig vidare i skuggan efter att man trodde riket fallit, kejsaren är bara påve numera istället.

Men bortsett från det så finns det tyvärr inga vettiga partier för en troende att rösta på i Sverige idag. Sverige är ett av världens mest dekadenta och sekulära länder.

Vill du rösta för din nations och nationens folks väl samt för sunt förnuft så är det nog alternativ för Sverige som gäller.

Tänkte skriva detsamma. Fattar inte att katolicismen kan få kallas kristet samfund. Dom har ju ingenting med Jesus Kristus att göra.

Själv anser jag att som kristen så kan man låta alla hållas. Jag har annat för mig än att lägga min röst på en massa satanister. Detsamma gäller dig TS.

Men om du prompt vill rösta så rekommenderar jag nog AfS, har sökt och läst länge och dom känns vettigast.

Vill du prata kristendom TS hör gärna av dig. Ni alla andra också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in