• 1
  • 2
2019-11-01, 01:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thraxx
Dum i huvudet som man. Är tog man. En 4mf sub utan tolerans av att varlff en sån fruktan svär dag så behöver lugna ner nerverms. Kan knappt Se rakt allt är dubbelt slutar andas kroppen orkan inte andas är mig så började då panik. Ni?!! Har tjack kan bsv ta det för att vakna ti??! 10000% att jag kommer han i koma om ksv domnsf ni! Måste tvinga mig själv att andas. Hjälp snäll? Ska jag dra en lina?????

Så länge du inte har blandat med en massa alkohol och Bensodiazepiner så är det väldigt svårt att kola vippen på enbart Buprenorfin men om du känner dig så orolig som det verkar så varför chansa, ring 112 eller iaf 11414 så kan dom ge dig rådet att ringa 112 men med det sagt så är det osannolikt att det skulle kunna vara en fatal dos då LD50 ligger väldigt högt och kroppen slutar ta åt sig mer efter 24mg om jag inte missminner mig så nej du kommer inte att dö men ta inte risken för vem vet vad du kan råka ut för med tanke på vilken form du verkar vara i, ta det säkra före det osäkra och ring efter ambulans, visst fasen får du skämmas lite men bättre det än att råka ramla i vattnet, bli påkörd eller liknande.

Ta hand om dig och tänk efter före nästa gång, bra att du inte blandade med Alkohol eller Bensodiazepiner som ytterligare potentierar effekten.
Mvh,LekmannaApotekaren
Citera
2019-11-01, 19:28
Medlem
Thraxxs avatar
Minns inte så mycket igår än att jag åkte i en ambulans med en kateter i armen och fick något snabbt mot medel just emot opiater som jag kvicknade till hyffsat snabbt av. Efter jag hade frågat vad det var som gjorde mig så vid liv igen. Så fick stanna över natten var halvt medvetslös iallafall i ambulansen och min vilopuls låg någonstans runt 45 slag per minut och var totalt väck och sånt innan jag väl fick hjälp snabbt. Så nej fy fan vad dum i huvudet jag känner mig idag alltså. Kom hem ifrån NÄL för ett par timmar sedan så sitter bara med dåligt samvete och skäms allmänt!

Men jag lever iallafall, Xanax stada och SUBUTEX på det är det sista jag någonsin kommer ta igen helvete vilken tripp till ren koma. Ren panik att jag ens inte tänkte på att jag hade tagit Xanax innan för hade hänt ett par otroligt obehagliga saker den dagen så ville bara försöka komma bort ifrån verkligheten! Men aldrig mer! Bara glad att jag lever och har fått en helt ny insyn på värdet av livet efter detta alltså.
Citera
2019-11-01, 19:52
Medlem
Citat:
Minns inte så mycket igår än att jag åkte i en ambulans med en kateter i armen och fick något snabbt mot medel just emot opiater som jag kvicknade till hyffsat snabbt av. Efter jag hade frågat vad det var som gjorde mig så vid liv igen. Så fick stanna över natten var halvt medvetslös iallafall i ambulansen och min vilopuls låg någonstans runt 45 slag per minut och var totalt väck och sånt innan jag väl fick hjälp snabbt. Så nej fy fan vad dum i huvudet jag känner mig idag alltså. Kom hem ifrån NÄL för ett par timmar sedan så sitter bara med dåligt samvete och skäms allmänt!

Men jag lever iallafall, Xanax stada och SUBUTEX på det är det sista jag någonsin kommer ta igen helvete vilken tripp till ren koma. Ren panik att jag ens inte tänkte på att jag hade tagit Xanax innan för hade hänt ett par otroligt obehagliga saker den dagen så ville bara försöka komma bort ifrån verkligheten! Men aldrig mer! Bara glad att jag lever och har fått en helt ny insyn på värdet av livet efter detta alltså.
Spännande, så kan det gå. Får man inga problem sen eller släpper dom bara ut en från sjukan så att säga?
Var det skönt när du fick katetern i armen och piggnade till?
Citera
2019-11-01, 20:53
Medlem
Thraxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XX1
Spännande, så kan det gå. Får man inga problem sen eller släpper dom bara ut en från sjukan så att säga?
Var det skönt när du fick katetern i armen och piggnade till?

Spännande och spännande jag ser ju själv hur helt jävla borta jag måste ha varit när jag skrev den här tråden alltså. Nej jag fick inga problem låg inne över natten dom kom och kolla till mig lite då och då fick ligga med EKG, och något dropp i armen. Sen kommer jag inte ihåg riktigt vad klockan var men dom kom och frågade hur jag mådde efter ett par timmars sömn och villande, och det var faktiskt jag som sa att jag mådde allt bättre och bara ville hem och ta det lugnt för får alltid ångest på sjukhus. Så sen skrev dom ut mig och bad mig ta hand om mig och sa att dom aldrig vill se mig här igen såvida det inte handlar om något allvarligt som inte handlar om droger i ett snällt syfte.
Citera
2019-11-01, 22:11
Medlem
Citat:

Jättebra att du larmade och såg till att du fick hjälp. Du har inget att skämmas över! Se detta som en chans till en nystart. Alla får inte den möjligheten.
Citera
2019-11-27, 16:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RetardedHaT
Ingen dör av en 4mg dos sub(om du inte däckar i din spya men på så låg dos utan benzo i kroppen vaknar du av att inte andas), och för er som uppmanar han att inte dra tjack???? Varför? Det är ju en cs som sätter igång andningen och kvicknar till din syn och uppfattning om situationen, en 50-100mg lina hade varit det bästa i detta läge.

Nej, centralstimulanter förhindrar INTE andningsdepression.
Citera
2019-11-27, 18:27
Medlem
Dör du av 4mg sub har du något bakomliggande problem som fan. Jag lade 8mg under tungan utan tolerans. Visst jag noddade medan jag gick men dog jag? Sällan.
Citera
2019-11-27, 18:31
Medlem
uh-huhs avatar

Sluta knarka ungjävel,antagligen fick du Naloxon vilket är ett "motgift" mot opiater,ta suboxone nästa gång,det innehåller både buprenorfin (vilket finns i subutex och naloxon,så du inte kan dö.
Senast redigerad av uh-huh 2019-11-27 kl. 18:33.
Citera
2019-11-27, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TRAVAXA
Nej, centralstimulanter förhindrar INTE andningsdepression.
Förhindrar har jag aldrig sagt, däremot så hjälper det som fan, du kvicknar till osv. Har själv gett en polare som slutade andas en liten dos centralstimulerande och vips så andades han efter 3-4minuter igen.
Citera
2019-12-11, 09:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RetardedHaT
Förhindrar har jag aldrig sagt, däremot så hjälper det som fan, du kvicknar till osv. Har själv gett en polare som slutade andas en liten dos centralstimulerande och vips så andades han efter 3-4minuter igen.

Ja, fast nej. Det var inte din lilla dos centralstimulerande som drog tillbaka din polare från mörkret.
Han hade vakna oavsett; hade dosen av nedåt-jack (för att dra alla gaba/opis/o.l över samma kam) varit dödlig hade inte din dos gjort ngt för att hjälpa din polare.
Fråga vilken UTBILDAD läkare som helst.

Bra att din polare klarade sig, men börja inte tro att en lina kola funkar som någon slags reverse-knapp om man slagit en hästdos heroin och hjärtat stannar.

Citera
2019-12-18, 01:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TRAVAXA
Ja, fast nej. Det var inte din lilla dos centralstimulerande som drog tillbaka din polare från mörkret.
Han hade vakna oavsett; hade dosen av nedåt-jack (för att dra alla gaba/opis/o.l över samma kam) varit dödlig hade inte din dos gjort ngt för att hjälpa din polare.
Fråga vilken UTBILDAD läkare som helst.

Bra att din polare klarade sig, men börja inte tro att en lina kola funkar som någon slags reverse-knapp om man slagit en hästdos heroin och hjärtat stannar.

Var alkohol och benso han fick andningsdepp på, dock så är han död sen 1 månad tillbak, men var trevligt att han levde 1-2 år längre.
Citera
2019-12-19, 22:53
Medlem
GamleJans avatar
Skriver på Flashback och ber om hjälp istället för att ringa 112?

I smell something..
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in