2019-11-01, 16:26
Medlem
hjaelploskilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sweintoo
Så vissa parasiter (menaiter) är bra men inte andra (öststater)? Ok.

Absolut inte, varför tror du att jag far med sådan falsk dikotomi?
Citera
2019-11-01, 16:27
Medlem
TheAlamos avatar
Länder ska så klart få ta in vilka de vill, men då ska de inte har feta EU-bidrag heller som kommer från oss tex.
Citera
2019-11-01, 16:37
Medlem
morrhuggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kavitation
Varför ska vi ens ha unioner? Handel har fungerat utmärkt i flera hundra år. Visum är inget jobbigt att ansöka om... om du inte ska till USA dvs...

Jag skulle inte ha nagot emot en nordisk union, som exempel. Vi har alla i princip samma varderingar och jobbar bra ihop. Det jag drar mig for ar val hur man sallar bort globalister. Nackdelen med en union ar ju att ifall du far in en globalist sa kan de paja sa mycket mer an utan en union. Andock, de lyckades ju infiltrera aven innan EU, sa.. jag menar, EU ar ju deras ide, och folk rostade om EU.. sa, redan da var infiltrationen ett faktum.

Vi borde ha lagar om frammande makt's paverkan pa regering och tidningar. Inga tidningar borde fa finnas som inte ar 100% agda av svenskar. Varfor ska utomstaende intressen kunna kora med propaganda mot det svenska folket?

Samma galler utbildningen.. fast lite annorlunda dar. Nar skolan var auktoritar sa fungerade den mycket battre. Nu med vansterflum pa laroplanen sa ar den i total kollaps och vanster-indoktrinerade individer har gatt ut i samhallet likt en femtekolonn och saboterar landet.
Citera
2019-11-01, 16:50
Medlem
maxorrs avatar
Tycker man ska upphäva diverse sk enskilda avtal med EU i bryssel ang det mesta som gäller migration, Tycker att inget annat land ska styra och ställa och tala om för nåt annat land vad som är bäst för dom att importera folk. Handelsavtal, fredsavtal, miljöavtal etc med EU går väl an som anpassas till landets ekonomiska förutsättningar. Grejen är att dessa affärer är säkra kort och man vet redan kostnaden innan eller inom säkerhetsmarginaler och lönsamheten inom ramar av vinst och förlust samt potentiell avkastning inkl resultat med god framförhållning.

Att deala med att ta in ulands-folk som har inga lönsamheter i bagaget eller förkunskaper och som man alldrig vet hur det blir med intäkterna är att köpa grisen i säcken.

Jag har full förståelse att man inte vill påböra nåt och binda upp sig som abbonent på nåt som är ostabilt i det mesta och impulsivt handlande påtvingat av andra byråkrater... Tyvärr har dom ju redan skrivit avtal om sånt som gäller odefinerad invandring, men vem säger att det politiska styret och klimatet inte ändrar på det ... Låt säga skulle AFS komma till makten i Sverige så måste ju avtalen med EU som FN sluta att gälla helt enkelt om påtvingad invandring.. samt återvandringspolitik sätts in
Citera
2019-11-01, 16:58
Medlem
maxorrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheAlamo
Länder ska så klart få ta in vilka de vill, men då ska de inte har feta EU-bidrag heller som kommer från oss tex.

Vilka bidrag menar du, migrations bidrag från EU eller ? Vore ju enkelt att dra in det sen behålla resten av förmånerna som dom ev eller betalar för ochså precis som alla andra EU länder läs : EU skatt.

Det är vi som betalar det

Bara skippa migrationsstöd från EU så har dom händerna fria enligt mig utan problem
Citera
2019-11-01, 17:21
Medlem
maxatdunders avatar
Lojalt sammarbete borde omformuleras bättre, att ta in invandrare utanför EU är en helt annan sak än att ta in och hjälpa andra européer i nöd. Vad ska man med en union till om man ska agera pappa åt hela världens befolkning...
Citera
2019-11-01, 17:56
Medlem
Problemet med EU är ju att man övergivit själva grundidén med EU:
Gemensam valuta
Gemensamt försvar
Frihandel och fri rörlighet för varor tjänster och fri rörlighet för européerna

Nu snackar EU globalisterna bara migration, det var inte idén med EU

Straffa länder? Vad är det för tokigheter?
Detta var inte avsikten med EU
Citera
2019-11-01, 18:42
Medlem
Helt rätt. Hatten av och skål för förnuftiga länder med självbevarelsedriften i behåll. Min gissning är att samtliga länder kommer att gå ur EU-vansinnet och ev. bilda en egen ekonomisk union. Det skulle heller inte förvåna mig om de blickar längre österut också om EU trycker på hårdare. Någon nämnde att Polen redan har tagit emot 600 000+ personer, dvs fler än de flesta andra. Skillnaden är att de vill inte ha in muslimer och det borde ju vilken vettig person som helst begripa. Att ha ett samhälle i totalt förfall som Sverige kan ju knappast anses vara en utopi.
Citera
2019-11-01, 18:58
Medlem
Citat:
En del EU-bidrag är märkliga men jag ger hellre det för att länder ska komma ikapp oss i utveckling än att dessa pengar ska föda kanske 3 miljoner fler araber och negrer i dessa tre länder också. Det är skönt att några länder i Europa kan få vara fria från mångkulturens helvete.
Citera
2019-11-01, 19:25
Medlem
EU borde inte ta emot en enda muslim. Saudiarabien har både gott om pengar och plats.

Bättre att vi hjälper ukrainare och vita sydafrikaner.
Citera
2019-11-01, 19:27
Medlem
Citat:

Var finns kopplingen mellan invandring och vilken nivå det ska vara på EU bidrag?

Bara för att en del i Sverige vill ta emot många "flyktingar" så ser jag inte varför andra länders politiker ska tycka samma.
Citera
2019-11-01, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Tänk att man skulle få uppleva en dag när Östeuropa känns ha en ljusare framtid än väst.

Född på 60-talet, så hade jag sett detta som något helt orimligt, för bara 15 år sedan. Idag vet man att det är sant.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in