2019-10-31, 01:43
Medlem
Hej. Som rubriken lyder så har jag en svag smärta i vänster bröst precis under hjärtat.
Jag missade först venen och injicerade lite utanför innan jag drog ut nålen, satte den i en annan ven och prickade (utan att byta nål, eller skölja av den om det har någon betydelse)

Fått precis samma känsla en gång tidigare och även då vid minimal miss.

Brunt heroin om det spelar någon roll och verktygen var helt nya vid första sticket.

Någon som vet vad det kan vara? Bör jag uppsöka vård?
Det gör inte jätteont men det känns ju helt klart. Sen är jag ju smärtstillad också så utan horset hade det nog kännts ganska mycket. Borde jag oroa mig?
Mvh
Citera
2019-10-31, 02:47
Medlem
Beskriv smärtan lite mer. Är det vid revbenen, eller magsäcken? Magsäcken är precis under hjärtat.

Men du nojar helt i onödan är jag helt övertygad om.
Citera
2019-10-31, 03:33
Medlem
g0dspirits avatar
Såhär: När du får ett symptom som är farligt kring bröstpartiet så kommer du märka det. Det är obeskrivlig smärta som resulterar i att minsta rörelse är ren och skär tortyr. Antingen har du mycket gaser i tjocktarmen som trycker på lungan/revbenen. Eller så andas du annorlunda och du har en mindre syrebrist som resulterar i att ditt hjärta får jobba hårdare än normalt. Lugna ner dig, att få ett hjärtfel, hjärtattack eller annat uppkommer bara vid mycket stora överdoser.
Citera
2019-11-01, 01:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av g0dspirit
Såhär: När du får ett symptom som är farligt kring bröstpartiet så kommer du märka det. Det är obeskrivlig smärta som resulterar i att minsta rörelse är ren och skär tortyr. Antingen har du mycket gaser i tjocktarmen som trycker på lungan/revbenen. Eller så andas du annorlunda och du har en mindre syrebrist som resulterar i att ditt hjärta får jobba hårdare än normalt. Lugna ner dig, att få ett hjärtfel, hjärtattack eller annat uppkommer bara vid mycket stora överdoser.

Läs inlägget ovan ^
Så länge du inte märker av att vänsterarmen börjar domna av, att du får allvarliga problem med andningen, eller väldigt ont i hjärtat eller området kring hjärtat (du kan inte missta det för något som inte är värt att slå en signal till ambulans om man säger så), det finns så mycket som kan spela in och sedan kan det vara så enkelt att det är bankat med något fult som du reagerar dåligt på så det är väldigt svårt att säga varken bu eller bä utan försök att lugna ner dig och tänka på annat, om det trots det inte hjälper och du upplever att det blir än värre så ring hellre en riskera allt.
Mvh,LekmannaApotekaren
Citera
2019-11-01, 06:43
Medlem
Tackar för alla svar, släppte delvis under dagen men nu under natten har det släppt helt.
Nojjade upp mig i onödan.
Citera
2019-11-03, 04:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Daimglass
Tackar för alla svar, släppte delvis under dagen men nu under natten har det släppt helt.
Nojjade upp mig i onödan.
Skulle inte vilja påstå att du nojade upp dig i onödan. Såna här symtom kan visa sig vara livsfarliga och därav var din paranoia helt befogad. Skönt att det gick bra i alla fall!

Better be safe than sorry!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in