Citat:
Ursprungligen postat av
Witko
Jag kan inte släppa tanken på att han dog pga att han sände klättringen live, det var för kallt och olämpligt (pga årstiden) att ta sig upp men man måste ju göra publiken nöjd, att avbryta och gå ner igen hade varit ett stort fail?
Jo, det var nog en bidragande orsak till olyckan. Dessutom var det en japan och de gillar inte alls att göra bort sig, vad jag förstår. Att avbryta bestigningen kan nog ses som ett stort misslyckande och att han gjort bort sig?
Citat:
Ursprungligen postat av
nikitalord
Ena sidan kan man springa ner efter besök lägst upp, sett cyklister släpa cyklar upp för att åka downhill och så klart även drakflygare, kan dock vara dock dåligt med syre sista biten, gått upp hela vägen utan någon liten lösflaska syrgas, djupandades sista biten, två rapporterades döda ena kvällen och min äldre följeslagare som gått upp flera gånger i ungdomen fick bryta vid en av hytterna andningsproblem.
Själva kratern är inte djup ser ut som ett vanligt grustag och man går längst kanten ett varv innan det är dags för nedstigning.
Min högsta höjd jag varit på är 4101 meter och jag märkte av bristen på syre vid bestigningen.