2019-10-30, 18:52
Medlem
Mannen livesände sin klättring på nätet och personer som följde sändningen larmade räddningstjänsten efter att de sett hur han snubblat till och sedan fallit i flera sekunder innan sändningen bröts,

https://edition.cnn.com/2019/10/30/a...cli/index.html
Citera
2019-10-30, 20:25
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av impasto
Jag hade velat se en man falla in i en aktiv vulkan. DET hade varit episkt.

Man kan ju fejka det. Gå omkring som den här snubben och sedan låtsas falla och bara man släpper hjälmen med GoPro kameran men man har kvar ljudet så man låtsasskriker medan kameran faller ner i vulkanen. Det borde ge många visningar och pengar till att köpa flera GoPro kameror i ersättning för den man slängde bort.
Citera
2019-10-30, 22:18
Moderator
Fear2bes avatar
Humor --> Olyckor och katastrofer
/Moderator
Citera
2019-10-31, 00:47
Medlem
Hummm..s avatar
Finns videon på nätet?

EDIT;
Hittade den. Han verkade ”ramla” ner för sluttningen och föll inte fritt ner i någon krater...!?

https://www.dailymail.co.uk/video/ne...ount-Fuji.html

Jo, han ”kanade” ca 800m nedför vulkanens sluttning.

https://www.dailymail.co.uk/news/art...ount-Fuji.html
Senast redigerad av Hummm.. 2019-10-31 kl. 00:58.
Citera
2019-10-31, 03:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Man kan ju fejka det. Gå omkring som den här snubben och sedan låtsas falla och bara man släpper hjälmen med GoPro kameran men man har kvar ljudet så man låtsasskriker medan kameran faller ner i vulkanen. Det borde ge många visningar och pengar till att köpa flera GoPro kameror i ersättning för den man slängde bort.
Verkar inte vara fejk.
Citera
2019-10-31, 09:03
Medlem
Det här gör mig svinrädd för även lättare bergsklättring

Även om stigen är en enkel uppförsbacke räcker det med ett snedsteg för att dö
Citera
2019-10-31, 18:55
Medlem
Witkos avatar
Jag kan inte släppa tanken på att han dog pga att han sände klättringen live, det var för kallt och olämpligt (pga årstiden) att ta sig upp men man måste ju göra publiken nöjd, att avbryta och gå ner igen hade varit ett stort fail?
Citera
2019-10-31, 22:16
Medlem
Ena sidan kan man springa ner efter besök lägst upp, sett cyklister släpa cyklar upp för att åka downhill och så klart även drakflygare, kan dock vara dock dåligt med syre sista biten, gått upp hela vägen utan någon liten lösflaska syrgas, djupandades sista biten, två rapporterades döda ena kvällen och min äldre följeslagare som gått upp flera gånger i ungdomen fick bryta vid en av hytterna andningsproblem.

Själva kratern är inte djup ser ut som ett vanligt grustag och man går längst kanten ett varv innan det är dags för nedstigning.
Citera
2019-11-01, 10:10
Medlem
Hummm..s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Witko
Jag kan inte släppa tanken på att han dog pga att han sände klättringen live, det var för kallt och olämpligt (pga årstiden) att ta sig upp men man måste ju göra publiken nöjd, att avbryta och gå ner igen hade varit ett stort fail?

Jo, det var nog en bidragande orsak till olyckan. Dessutom var det en japan och de gillar inte alls att göra bort sig, vad jag förstår. Att avbryta bestigningen kan nog ses som ett stort misslyckande och att han gjort bort sig?

Citat:
Ursprungligen postat av nikitalord
Ena sidan kan man springa ner efter besök lägst upp, sett cyklister släpa cyklar upp för att åka downhill och så klart även drakflygare, kan dock vara dock dåligt med syre sista biten, gått upp hela vägen utan någon liten lösflaska syrgas, djupandades sista biten, två rapporterades döda ena kvällen och min äldre följeslagare som gått upp flera gånger i ungdomen fick bryta vid en av hytterna andningsproblem.

Själva kratern är inte djup ser ut som ett vanligt grustag och man går längst kanten ett varv innan det är dags för nedstigning.

Min högsta höjd jag varit på är 4101 meter och jag märkte av bristen på syre vid bestigningen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in