Citat:
Ursprungligen postat av
whitetommywright
Röker inte själv men en pes shit i en tändsticksask eller i framfickan på jeansen är bra mycket coolare än gräs som bara känns töntigt amerikanskt.. Lite dude where is my car kontra coola ungdomar på glid som kör puch dakota.
Skärp er rökare!
Nja. I brunt blandar man in mycket mer skit (och litterärt bajs i vissa fall), grönt smakar bättre och är svårare att bespruta (även om det i sällsynta fall händer). Nu minns jag dock att mycket av det på gatan har hållit hög kvalité och det har bara blivit bättre med åren då dem märkt att återkommande kunder får dem enbart med en bra produkt, detta gäller både haschet och weedet jag körde på för några år sedan (och enligt vänner är det ännu bättre nu).
Nu la ja av med weed, THC och dylikt flera år sedan då det påverkade mig lite negativt (för hög mängd THC och för lite CBD gav obalans i hjärnan), men använde jag det sällan typ någon gång i månaden hade det främst fördelar så lite saknar jag det, lagarna i Sverige är inte realistiska eller vetenskapliga överhuvudtaget därav jag håller mig till enbart helt lagliga produkter, medicinska CBD och CBG buds.
Dessutom måste människor sluta inbilla sig att hasch är en annan grej än pressad/koncentrerad gräs. Du kan göra heady hasch på sativagräs och du kan ha gräs som är indicadominant och mer neråt än flera haschsorter. Bra hasch är lika bra som bra gräs i mina ögon, med tanke på att weed innehåller så höga mängder THC idag ser jag inte så mycket anledningar till att välja enbart hasch över gräs, bästa är väl ändå en blandning utav både(och helst ska gräset vara sativa och haschet indica, blir balanserat så imo) så man slipper toxiska tobaken.
Nu måste vi bara se till att det legaliseras så även vi laglydiga kan välja ett säkrare och nyttigare alternativ till alkohol på helgerna.