• 7
  • 8
2021-08-20, 16:25
Medlem
Gymnazistens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PerilousBird
"Och så var det med den saken". Hahaha! Inte ens öppen för diskussion? Du är helt enkelt fast besluten om det utan att ha sett hur marknaden faktiskt ser ut. Trist att du bara får tag i dåligt gräs, det verkar ha gett dig en skev verklighetsuppfattning.

Jag har läst lite i dina andra trådar nu, tog inte lång tid för att inse vad för typ av person du är. Finns inte mycket att säga än att du skulle behöva terapi, hett tips är även att droppa kolan som du snackat om i tidigare trådar. Verkar ha friterat din hjärna ganska ordentligt.
Jag kan få tag på hyfsat gräs men det trumfar ändå inte vad man hämtar för hasch. Oljigt poröst klet som bubblar perfekt. Ser ut som att jag har smetat cannaisolja utanfå spliffen när jag röker biten jag har nu.

Du flyttar fokus från det generella till att skryta om gräset från "din odlare" när du inte kan ge svar på tal din lallande posör! Och vad har kokain med det här att göra? Är det dags att flytta fokus från ämnet igen fjant?

Weedet är generellt kefft här men du kanske inte har upplevt skillanden.. visst är det så, posören?
Citera
2021-08-20, 16:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gymnazisten
Jag kan få tag på hyfsat gräs men det trumfar ändå inte vad man hämtar för hasch. Oljigt poröst klet som bubblar perfekt. Ser ut som att jag har smetat cannaisolja utanfå spliffen när jag röker biten jag har nu.

Du flyttar fokus från det generella till att skryta om gräset från "din odlare" när du inte kan ge svar på tal din lallande posör! Och vad har kokain med det här att göra? Är det dags att flytta fokus från ämnet igen fjant?

Weedet är generellt kefft här men du kanske inte har upplevt skillanden.. visst är det så, posören?

Förr eller senare blir man tvungen att byta ämne då det inte leder någonvart när man pratar med dig.
Citera
2021-08-20, 16:30
Medlem
RingInteSnutens avatar
Fattar inte... Skit hash är dåligt, precis som skitweed. Fint hash är helt underbart najs!

Jag älskar båda. Bor dock I ett land där hash är ovanligt så när jag får tag på det blire julafton
Citera
2021-09-11, 05:05
Medlem
se8035s avatar
Bra bruning är bättre än dundergräs. Fan när man ser jointen smälta och man ser att man har halva kvar och man ligger helt sänkt
Citera
2021-09-12, 16:02
Bannlyst
Känns som att man måste förstå att i allt gräs så sitter cannabinoiderna i trikomerna (Kristallerna på budsen & löven) så grejen med gräs är att du röker alltid mer växtmaterial egentligen.

Det som hasch är e ju dom där kristallerna / trikomerna ihop pressade.
Sen kan ju det här ske(extraheringen av dom) på bättre & sämre sätt såklart & det är ju det som avgör bra eller dåligt hasch egentligen. Nu rekommenderar jag inte direkt att gå att köpa hasch på svarta marknaden här i sverige heller, just för att kvalitén allmänt är väldigt dålig. Är ingen myt heller att det blandas & mixas alla möjliga olika skumma blandningar med kommersiellt hasch, främst för att folk köper det.

I Spanien, frankrike, tyskland tom dk är det mycket mindre sånt där, dels för att dom är närmare produktionen, dom köper även större mängder, men till stor del också för att folk är mer kräsna, dom vet bättre helt enkelt (allmänt)

Men håller med ovantsående. Logiken är simpel egentligen
Gillar man bra gräs så bör man gilla bra hasch ännu mer tom.
Senast redigerad av Mrsirgentleman 2021-09-12 kl. 16:04.
Citera
2021-09-30, 00:41
Medlem
Generalkosmoss avatar
Odla eget gräs är ju skojj med tanke på alla strains som finns, ofta är dock budsen dåligt kurerade. Jag gillar mecka brunt helt enkelt, smakar gott, röks gott, och sitter så jävla fint. Är en gammal konst också och intressant hur de framställs i Morocco och Indien och liknande.
Citera
2021-09-30, 11:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PerilousBird
Förr eller senare blir man tvungen att byta ämne då det inte leder någonvart när man pratar med dig.
Han har ju rätt x2 din looser.
Citera
2021-09-30, 13:53
Medlem
Röker mest brunt då jag får allergibesvär av grönt. Måste nog ändå medge att jag förmodligen hade rökt bara grönt annars då rusprofilen helt enkelt är bättre.

När det kommer till hasch och gräs är det mesta skit. Skillnaden är bara den att bra hasch är dyrt och bra weed kan sjukligt nog vara billigare än cashcrop gräset
Citera
2022-02-26, 15:48
Medlem
Bra hasch vs bra weed, då väljer jag hasch.

Men när det kommer till 'standard' bruning vs weed då tycker jag att weedet generellt är potentare och gör mig mer hög. Får man tag på bra bruning så har man kammat hem jackpott, men rent generellt tycker jag att gräset (åtminstone på gatan) håller något högre kvalité än haschet.

Vet att ruset inte är så relevant för alla. En polares polare vägrar röka brunt. Han väljer med största sannolikhet ett standard weed före bra hasch. Vet inte om han gillar smaken av gräs mer, doften eller något annat. Men vet faktiskt en del människor som tar B som absolut sista utväg. Mediokert gräs går hem före bra hasch för dessa individer, och de är inga noobies direkt heller. Vet inte om det är en bekvämlighetsfråga, kanske lenare mot halsen eller bättre smak osv.
Senast redigerad av Rouchs 2022-02-26 kl. 15:54.
Citera
2022-02-28, 12:56
Medlem
Mjälls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rouchs
Bra hasch vs bra weed, då väljer jag hasch.

Men när det kommer till 'standard' bruning vs weed då tycker jag att weedet generellt är potentare och gör mig mer hög. Får man tag på bra bruning så har man kammat hem jackpott, men rent generellt tycker jag att gräset (åtminstone på gatan) håller något högre kvalité än haschet.

Vet att ruset inte är så relevant för alla. En polares polare vägrar röka brunt. Han väljer med största sannolikhet ett standard weed före bra hasch. Vet inte om han gillar smaken av gräs mer, doften eller något annat. Men vet faktiskt en del människor som tar B som absolut sista utväg. Mediokert gräs går hem före bra hasch för dessa individer, och de är inga noobies direkt heller. Vet inte om det är en bekvämlighetsfråga, kanske lenare mot halsen eller bättre smak osv.

Det är 99% en imagegrej, de tycker hasch är lite B. Är det såna människor som bryr sig om klädmärken också?
Citera
2022-03-03, 20:31
Medlem
whitetommywrights avatar
Röker inte själv men en pes shit i en tändsticksask eller i framfickan på jeansen är bra mycket coolare än gräs som bara känns töntigt amerikanskt.. Lite dude where is my car kontra coola ungdomar på glid som kör puch dakota.

Skärp er rökare!
Citera
2022-03-03, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av whitetommywright
Röker inte själv men en pes shit i en tändsticksask eller i framfickan på jeansen är bra mycket coolare än gräs som bara känns töntigt amerikanskt.. Lite dude where is my car kontra coola ungdomar på glid som kör puch dakota.

Skärp er rökare!
Nja. I brunt blandar man in mycket mer skit (och litterärt bajs i vissa fall), grönt smakar bättre och är svårare att bespruta (även om det i sällsynta fall händer). Nu minns jag dock att mycket av det på gatan har hållit hög kvalité och det har bara blivit bättre med åren då dem märkt att återkommande kunder får dem enbart med en bra produkt, detta gäller både haschet och weedet jag körde på för några år sedan (och enligt vänner är det ännu bättre nu).

Nu la ja av med weed, THC och dylikt flera år sedan då det påverkade mig lite negativt (för hög mängd THC och för lite CBD gav obalans i hjärnan), men använde jag det sällan typ någon gång i månaden hade det främst fördelar så lite saknar jag det, lagarna i Sverige är inte realistiska eller vetenskapliga överhuvudtaget därav jag håller mig till enbart helt lagliga produkter, medicinska CBD och CBG buds.

Dessutom måste människor sluta inbilla sig att hasch är en annan grej än pressad/koncentrerad gräs. Du kan göra heady hasch på sativagräs och du kan ha gräs som är indicadominant och mer neråt än flera haschsorter. Bra hasch är lika bra som bra gräs i mina ögon, med tanke på att weed innehåller så höga mängder THC idag ser jag inte så mycket anledningar till att välja enbart hasch över gräs, bästa är väl ändå en blandning utav både(och helst ska gräset vara sativa och haschet indica, blir balanserat så imo) så man slipper toxiska tobaken.

Nu måste vi bara se till att det legaliseras så även vi laglydiga kan välja ett säkrare och nyttigare alternativ till alkohol på helgerna.
Citera
  • 7
  • 8

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in