Det var väl inte fel person? Aemond hade givetvis slaktat båda två, därav bad daemon troligen dom att döda efterträdaren aka aegons son, med tanke på att dom hade dödat rhaeneryas son.
Underbart att denna serie är tillbaka förövrigt, den har potential att bli mycket bättre än GoT.
"Han är lätt att känna igen på sin ögonlapp, men akta er han är en farlig krigare har jag hört", har jag för mig att Daemon sa när han beställde mordet. Men det gällde alltså den lilla pojken i vaggan? Okidoki.
"Han är lätt att känna igen på sin ögonlapp, men akta er han är en farlig krigare har jag hört", har jag för mig att Daemon sa när han beställde mordet. Men det gällde alltså den lilla pojken i vaggan? Okidoki.
Du hade rätt, kollade om den scenen men inte längre än så så oklart hur dom kom fram till att döda ungen istället
Du hade rätt, kollade om den scenen men inte längre än så så oklart hur dom kom fram till att döda ungen istället
.
De hittade alla gångar i slottet, men hade inte koll på den våning där Aemond fanns. Som jag fattade virrade de runt och hittade inte Aemond. De gick in till barnens rum av misstag och kom på att de kunde ta arvprinsen lika gärna.
Det kommer bli ett jävla liv. Mamman Haelena lär väl flippa totalt och bli helknäpp. Kungen och Alicent rasande.
8,4 är skyhögt. Dom flesta bra filmer jag kikar på har mellan 5,5-6,5
Extremt få nå så höga siffror som 8, dom flesta bra filmerna har runt 6.
Kommer inte ihåg så mycket men jag ranka den runt 4-5,
Ja svindyr var den, det kommer jag ihåg men det gör inte den till en bra serie. Underlättar dock en massa,
TV-serier har i allmänhet ett högre snitt: 8 för en film är superbra. För en tv-serie: sisådär.
Tror den kommer dyka ner under 8. "Det var bättre förr", o.s.v.
Rörigt avsnitt. Skådisarna kändes frånvarande. Verkar lätt att knalla runt i det där slottet ...
Nåja, spännande? Man har i alla fall längtat efter det här.
Men rätt torftigt efter all denna väntan ...
Är idéerna slut därborta i Hollywood? Det lönar sig att anlita en författare till att skriva manus.
Den här är spånad av diverse pappskallar på egen hand, misstänker jag.
Dialogen är i vart fall inte G.R.R. Martin-mässig.
P.S. Skämtet kvarstår: Alla åldras utom Criston Cole ...
Inledningen vid Winterfell och muren var mäktig ...
Kanske något de slängde in i panik för att stärka upp det hela.
För en gångs skull enig: Den delen av avsnittet var obegriplig.
Verkar för övrigt lite väl enkelt att knalla runt i det där slottet.
Råttfångare har tydligen frisedel ända in i gökeri-kammaren.
Varken manusförfattarna eller livvakten tycks ha tänkt till ordentligt.
Criston Cole är något slags tröstknullare? Han får dubbla upp "bevakningen" nu då ...
Det var väl inte fel person? Aemond hade givetvis slaktat båda två, därav bad daemon troligen dom att döda efterträdaren aka aegons son, med tanke på att dom hade dödat rhaeneryas son, framgick väl aldrig att dom letade efter aemond utan dom gick raka vägen till barnkammaren.
Underbart att denna serie är tillbaka förövrigt, den har potential att bli mycket bättre än GoT.
Hur ska det gå till? Den går ju redan på tomgång.
GoT hade fem tegelstenar att koka soppa på. Den här har ... en spik?
TV-serier har i allmänhet ett högre snitt: 8 för en film är superbra. För en tv-serie: sisådär.
Rörigt avsnitt. Skådisarna kändes frånvarande. Verkar lätt att knalla runt i det där slottet ...
Är idéerna slut därborta i Hollywood? Det lönar sig att anlita en författare till att skriva manus.
Håller inte med riktigt. Vad förväntar du dig? Superkrig efter 10min? Uppbyggnad tror jag. Jag vill då njuta av serien utan att hetsa ihop ett slut som i game of thrones. Ha tålamod du kommer säkert se nästa säsong . Den som väntar på något gott väntar aldrig för länge.
Håller inte med riktigt. Vad förväntar du dig? Superkrig efter 10min? Uppbyggnad tror jag. Jag vill då njuta av serien utan att hetsa ihop ett slut som i game of thrones. Ha tålamod du kommer säkert se nästa säsong . Den som väntar på något gott väntar aldrig för länge.
Nej, helst inte. Vill inte se ett enda fältslag till, det kände jag redan efter "Troja" på bio, 2004.
Ja, gärna uppbyggnad. Drama!
Men det här med att mörda en prins, och sen ännu en prins ...
Det är en aning fantasilöst.
Skrattade högt åt Criston Cole, som "jobbar hårt med bevakningen".
Tänk att ha alla dessa resurser, och detta är vad det blir. Det ser väldigt bra ut, men ...
Hoppas nästa avsnitt drämmer till ordentligt nu då.
Har svårt att hålla reda på alla blonda kalufser ...
Rätt intressant att det inte står vakter utplacerade och speciellt där barnen eller kunga familjen befinner sig. Dessutom brukar kungafamiljen ha en egen flygel på slottet.
Because Game of Thrones was a gamble on an untested genre for HBO, its early seasons didn’t have the budget for epic battles or soaring dragons. Its creators had no choice but to make the human characters as deep and compelling as possible. So by the time the ice-zombie money came rolling in, that stuff was an incredible bonus to the show’s core, rather than the core itself. Since House of the Dragon has all the money in the world at its disposal, it doesn’t have to work as hard on the people who get to ride the dragons or be burned by them, and that’s palpable in the storytelling
Stämmer ju alldeles utmärkt med hur GoT utvecklades och hur House of Dragon är. Kommer fortsatt att titta men det är ju inte i närheten av samma nivå. Tycker fortfarande att tidshoppet efter episod 5 kunde ha skett till säsong 2.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!