2022-10-24, 17:54
Medlem
Den här serien har frustrerat mig… Stundvis är den 9/10, magisk, man ryser av känslor, sen från ingenstans kommer en konstig/ologisk/ful 2/10 scen som drar ner hela avsnittet… Vill ju gilla serien men det är svårt ibland

Är någon mer än jag orolig för kvaliteten på nästa säsong? Tycker CGI-animeringarna varit stundtals sådär, och nästa säsong kommer det vara betydligt mer drakar och fights. Får hoppas att de höjer den redan svinhöga budgeten, annars blir det nog dessvärre rätt b
Citera
2022-10-24, 18:50
Medlem
Korders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av humble.villager
Den här serien har frustrerat mig… Stundvis är den 9/10, magisk, man ryser av känslor, sen från ingenstans kommer en konstig/ologisk/ful 2/10 scen som drar ner hela avsnittet… Vill ju gilla serien men det är svårt ibland

Är någon mer än jag orolig för kvaliteten på nästa säsong? Tycker CGI-animeringarna varit stundtals sådär, och nästa säsong kommer det vara betydligt mer drakar och fights. Får hoppas att de höjer den redan svinhöga budgeten, annars blir det nog dessvärre rätt b

Förstår inte riktigt klagomålen på CGI:n om jag ska vara ärlig. Bättre än såhär blir det ju inte på TV om man inte plöjer ner helt absurda mängder dolans á la Rings of Power.
Citera
2022-10-24, 19:06
Medlem
zatars avatar
Då var denna säsong över. Fantastiskt skådespeleri, makalöst sceneri. Har inte haft någonting emot tidshoppen, utan tycker att serien skött detta snyggt. Några minuspoäng för woke-detaljer, men serien är inte på långa vägar lika aggressiv vad det gäller den biten som Rings Of Power, exempelvis.

Avsnitt 9 var det enda avsnittet som jag ogillade någorlunda, främst på grund av dess slut.
Avsnitt 10 vände dock den trenden, och överlag får jag rekommendera serien på dess meriter överlag.

Jag ger säsong 1 av HOT D 8.5/10 i betyg.
Citera
2022-10-24, 20:31
Medlem
monsterbrains avatar
Gillade bara ett par tre av avsnitten skarpt, resten har känts ojämna. Bästa karaktärerna i säsong ett var kung Viserys och den gamla draken (i dubbel bemärkelse) Vhagar. De övriga drakarna såg lite för klena ut anser denne tittare.

Jag har svårt se att man kommer fästa sig lika mycket vid några av house of the dragon-rollerna i säsongerna framöver såsom skedde med GoT och sandor, tormund, cersei, jon snow m.fl där
Citera
2022-10-24, 22:10
Medlem
Taufatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av monsterbrain
Gillade bara ett par tre av avsnitten skarpt, resten har känts ojämna. Bästa karaktärerna i säsong ett var kung Viserys och den gamla draken (i dubbel bemärkelse) Vhagar. De övriga drakarna såg lite för klena ut anser denne tittare.

Jag har svårt se att man kommer fästa sig lika mycket vid några av house of the dragon-rollerna i säsongerna framöver såsom skedde med GoT och sandor, tormund, cersei, jon snow m.fl där
Håller med om att Vhagar och de andra stora drakarna ser mycket bättre ut än de mindre. De små ser ut som flygödlor från jurassic park.
Tycker säsongen avslutades bra, bättre än dess början. Nu har man nästan glömt tidshoppen och byte av skådespelare.
Citera
2022-10-24, 22:27
Medlem
Oj, oj, vilken jävla bra säsongsavslutning. HOD är ju så mycket bättre än GoT, mer intressant och bättre karaktärer.

Ni som gnäller på CGI:n på drakarna är ju helt tappade då dom är sjukt snyggt gjorda för att vara i en tv-serie och minst lika bra som drakarna i GoT.
Citera
2022-10-24, 22:46
Medlem
okok1s avatar
Väldigt bra avsnitt. Det enda dåliga med serien var att de hoppa så mycket. Men jag antar att inget spännande hände mellan dem åren. Mestadels fred och när kungen dog så blir det kaos. Den håller GoT kvalitet.
Citat:
George R. R. Martin has said it will take four 10-episode seasons to fully tell the story of the Dance of the Dragons, and while Warner Bros. might not have committed to a 40-episode run yet, we'll assume GRRM is right.
Citera
2022-10-24, 23:23
Medlem
Gaupes avatar
Fan vad skönt att man kunde tvätta hjärnan med HotD efter att ha genomlidit rings of power-skräpet.
Tycker inte att den är uppe i GoT s1-4 än men det kanske kommer.
De första avsnitten var lite lökiga men sen tog det sig, hoppas att de inte sabbar alltihop med för mkt cgi-gegga istället för kammarspel i nästa säsong.
Citera
2022-10-24, 23:26
Medlem
Gaupes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tank77
Oj, oj, vilken jävla bra säsongsavslutning. HOD är ju så mycket bättre än GoT, mer intressant och bättre karaktärer.

Ni som gnäller på CGI:n på drakarna är ju helt tappade då dom är sjukt snyggt gjorda för att vara i en tv-serie och minst lika bra som drakarna i GoT.

Ibland såg dock drakarna förjävliga ut, vilket var synd. Tyckte dock att den avslutande jakten i finalen var helt okej snyggt.
Citera
2022-10-24, 23:44
Medlem
En mycket bra serie. Lätt det bästa som går på teve just nu. Inte lika bra som GOT - men väldigt bra. Generellt är alla scener med drakar de sämsta. Tyvärr blir det väl massa tråkig action nästa säsong - som i sista säsongen av GOT. Men jag kommer titta och njuta ändå. Hoppas de fortsätter att bygga karaktärer och berätta en historia och hoppas som sagt att de inte överdriver kommande actionscener. Drakar som strider är nästan lika trist som biljakter.

8.5/10
Citera
2022-10-24, 23:49
Medlem
Hur många drakar var det Rhaenarys sida har VS. Hightower-sidan?
Citera
2022-10-24, 23:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jagge11
I alla fall säsong 5-8 av GOT.
Krävs mer om den ska gå om säsong 1-4, som jag anser är bland det bästa som gjorts i denna genre. Men Fire & Blood som HOTD är baserad på är inte i närheten av samma kvalité som A Song of Ice and Fire. Så författarna av denna serie jobbar i motvind i jämförelse med vad D & D (författarna av GOT) som egentligen kunde köra copy paste från böcker i de första fyra säsongerna. Sen när böckerna började ta slut (egentligen inte då de valde att inte ta med flera nya karaktärer och handlingar som introducerades i fjärde och femte boken) så tappade serien i kvalitet. Istället försökte författarna att sminka över problemen genom att göra spektakelavsnitt som Hardhome, Battle of the Bastards, Light of the Seven etcetera som var väldigt bra men påverkade knappt handlingen efteråt.

Går inte förneka att säsong 1-4 i got är bland det bästa som gjorts, såg om den för ett tag sedan och den är makalöst bra tidigt.

Men om hod fortsätter hålla denna nivån så går den om got för mig, tycker karaktärerna är intressantare i hod än i got, framför allt daemon och aemond, även att det är mer fokus på drakar är ett stort plus.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in