2019-10-28, 21:29
Medlem
Hej jag har fått jobberbjudandet att stå i entrén & ta betalt för inträde + garderob På en väldigt (B)-kändistät, populär klubb.

Har någon av er jobbat som entrevärd + garderob på klubb förut, vad skulle ni säga om jobbet? Är det bara för stressigt så att man knappt hinner med & den ända sociala kontakten man har är med dryga självupptagna grabbar o brudar? eller är det ett roligt jobb. Vet inte om jag ska tacka ja till jobbet.
Citera
2019-10-28, 21:36
Medlem
Något jag också undrar är vad som gäller att förtära alkohol när man jobbar på nattklubb? Brukar alltid få lite mer feeling om jag tar en shot innan arbetspass när det kommer till jobb där man ska hålla en hög servicekänsla & tåla stress. Om det - vilket jag antar att d inte är - okey att förtära alkohol på själva arbetsplatsen, vad skulle hända om dom
kommer på en med att man dragit i sig lite innan påbörjat arbetspass?
Citera
2019-10-28, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enprocentt
Något jag också undrar är vad som gäller att förtära alkohol när man jobbar på nattklubb? Brukar alltid få lite mer feeling om jag tar en shot innan arbetspass när det kommer till jobb där man ska hålla en hög servicekänsla & tåla stress. Om det - vilket jag antar att d inte är - okey att förtära alkohol på själva arbetsplatsen, vad skulle hända om dom

Brukar man inte få blåsa ?
Citera
2019-10-28, 21:42
Medlem
Hade inte rekomenderat att du överhuvudtaget jobbar som vakt på en nattklubb

Har 2 kusiner som jobbade som vakter på en nattklubb här i Skåne. En natt så slängde de ut en ung kille som var stökig, ovetandes om att hans bror var högt uppsatt i Black Cobra. Det slutade med att han ringde sin bror som ringde ytterligare folk och mina kusiner misshandlades brutalt.

Detta hände ett par år sedan, men jag har för mig att man fortfarande kan hitta artiklar på händelsen
Citera
2019-10-28, 21:48
Medlem
Krackhauss avatar
Du kan skaffa dig riktigt användbara kontakter.
Vet en kille som behövde få sig bil ''försvunnen'' spårlöst, och det kunde ordnas genom dennes kontakter inom yrket i.om. att man träffar på så mycket olika människor.
Tacka ja till jobbet, se om det är för dig. Var inte dryg bara. Var bara skön och rättvis så går det bra ska du se.
Senast redigerad av Krackhaus 2019-10-28 kl. 21:52.
Citera
2019-10-28, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeShowMeC
Hade inte rekomenderat att du överhuvudtaget jobbar som vakt på en nattklubb

Har 2 kusiner som jobbade som vakter på en nattklubb här i Skåne. En natt så slängde de ut en ung kille som var stökig, ovetandes om att hans bror var högt uppsatt i Black Cobra. Det slutade med att han ringde sin bror som ringde ytterligare folk och mina kusiner misshandlades brutalt.

Detta hände ett par år sedan, men jag har för mig att man fortfarande kan hitta artiklar på händelsen

Tjänsten är inte som vakt, jag är en ung tjej i 20års åldern som ska sitta & ta betalt för inträde & garderob
Citera
2019-10-28, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
Brukar man inte få blåsa ?

Ja kan tänka mig att man kanske måste blåsa, skulle inte förvåna mig
Citera
2019-10-28, 22:24
Medlem
Citat:
Tjänsten är inte som vakt, jag är en ung tjej i 20års åldern som ska sitta & ta betalt för inträde & garderob

Jag har missförstått isf.
Citera
2019-10-28, 22:27
Medlem
Citat:
Hej jag har fått jobberbjudandet att stå i entrén & ta betalt för inträde + garderob På en väldigt (B)-kändistät, populär klubb.

Har någon av er jobbat som entrevärd + garderob på klubb förut, vad skulle ni säga om jobbet? Är det bara för stressigt så att man knappt hinner med & den ända sociala kontakten man har är med dryga självupptagna grabbar o brudar? eller är det ett roligt jobb. Vet inte om jag ska tacka ja till jobbet.
Vad en tycker är kul tycker en annan är tråkigt. Har du bättre jobberbjudanden?
Citera
2019-10-28, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av soppsylta
Vad en tycker är kul tycker en annan är tråkigt. Har du bättre jobberbjudanden?

Ja det är klart, vet egentligen inte vad det är för svar jag är ute efter.. Jag tycker att det är roligt att jobba med människor o service men vet inte om nattklubbar är något helt annat än mitt tidigare servitrisjobb som var helt okej men lite för tråkigt i längden, händelselöst typ
Citera
2019-10-28, 22:54
Medlem
Citat:

Tillåtet eller inte, har hört att det är vanligt i både krog- och restaurangbranchen. Alkoholism är också vanligt. Behöver du dricka för att jobba - ta inte jobbet! Det kommer slita ut dig snabbt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in