2019-10-28, 17:44
Medlem
Förra gången jag va hos fysiotereputen fanns den inte där.. Nu va det en vit plastlåda med en sladd, och en stor röd knapp på bordet. Va det nån sort larm hon fått installerat? Hon ser mig som farlig och ett sexuellt hot.
. Jag är väldigt ful, groteskt ful som gör att tjejer känner sig äcklade och får obehagskänslor.
. Kanske fick hon mardrömmar sist?

Kanske hon inte ville ta några risker.. om jag skulle kunna hålla fingrarna i styr.
Hon är en 10:a i 25-års åldern dessutom.
Känns deprimerade att bli behandlad som ett monster av tjejer .. även när man inte har gjort något.. Inte jag som valt mitt utseende.
Citera
2019-10-28, 18:01
Medlem
Qusimotos avatar
Förmodligen nån form av larm
Citera
2019-10-28, 18:05
Medlem
Klarabella79s avatar
Antingen larm. Eller när hon trycker på den så lyser en röd lampa utanför dörren=upptaget. Eller ett larm som hon trycker på för att larma ifall patienten skulle ramla och liknande.

På sjukhus så har patienterna såna knappar hos sig för att kalla på personal och i rummet sitter en dosa på väggen med en grön och en röd knapp. När du ringer, kommer vi in och stänger av med dubbeltryck på den gröna. Trycker vi in den gröna igen så grön lampa lyser, så kan vi "Akutlarma" från vilken röd knapp i rummet som helst ifall att det kanske är en agressiv patient, en kritiskt sjuk osv.. För då går det ett larm med andra signaler på hela avdelningen och det stannar upp alla övriga ringningar på avdelningen, det priorietars. På skylten i korridoren ser man vilket rum som akutlarmar.

Lite mycket info kanske om din fråga, men bra att veta ifall andra undrade
Citera
2019-10-28, 18:14
Medlem
Ja vi har larm på många ställen i vården men har aldrig behövt använda det. Om det inte är framme har man det i fickan trådlöst.
Citera
2019-10-28, 18:36
Medlem
Eller så såg du den inte sist? Den kanske var placerad på ett annat ställe? Eller så hade det blivit en liten miss i rutinerna senast så de inte fått in ett larm i just det rummet?

Snacka om att vara paranoid, synd att du i din sneda hjärna drar en vanlig rutinsak så extremt långt till ”känns deprimerande att bli behandlad som ett monster av tjejer”. Fan jag har sett samma jävla överfallslarm när jag besökt manliga vårdgivare som är mer än dubbelt så stora som mig, jag är tjej och inte ett dugg våldsam.
Citera
2019-10-28, 19:10
Medlem
det kanske är en medveten strategi att placera det så synligt, för att avskräcka
sett ngt liknade en gång förut hos en psykolog, men då va det gömt bakom gardinen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in