2019-10-26, 12:56
Medlem
Som trådrubriken lyder så söker jag bra videoredigeringsprogram för nybörjare, ska först och främst redigera reklamfilmer till mitt företag. vill gärna att filmerna ska kunna gå o köra som addar både på google,instagram och facebook. finns det någon som har erfarenhet eller tips på bra program kom gärna med tips!
Citera
2019-10-26, 13:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lakuzze
Som trådrubriken lyder så söker jag bra videoredigeringsprogram för nybörjare, ska först och främst redigera reklamfilmer till mitt företag. vill gärna att filmerna ska kunna gå o köra som addar både på google,instagram och facebook. finns det någon som har erfarenhet eller tips på bra program kom gärna med tips!
Brukar använda Camtasia studio(crackat) då de är så himla lätt, men om du ska göra lite seriösare videor så kanske du ska besöka youtube å lära dig ett och annat.
Citera
2019-10-26, 13:15
Medlem
thejams avatar
Använde en crackad version av Sony Vegas när jag var ny. Simpelt program som samtidigt har sjukt bra potential med många plug-ins osv
Citera
2019-10-26, 13:19
Medlem
EckiEckis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lakuzze

DaVinci Resolve finns som fri version, det är ett sjukt kompetent paket.
Citera
2019-10-26, 14:10
Medlem
W.Irvings avatar
Programvara: Windows --> Filmproduktion
/Moderator
Citera
2019-11-07, 19:58
Medlem
Tack för alla svar! ska spana in detta Mvh
Citera
2019-11-09, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EckiEcki
DaVinci Resolve finns som fri version, det är ett sjukt kompetent paket.

Laddade hem det programmet. Går in på File/Import File/Import media och väljer en fil med en film som jag filmat med min videokamera men ingen händer. Som jag förstår är det så det ska fungera. Antingen är gratisprogrammet inte helt bra eller så lider användaren i det här fallet av bristande fattningsförmåga.
Citera
2019-11-10, 03:03
Medlem
EckiEckis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Agge2
Laddade hem det programmet. Går in på File/Import File/Import media och väljer en fil med en film som jag filmat med min videokamera men ingen händer. Som jag förstår är det så det ska fungera. Antingen är gratisprogrammet inte helt bra eller så lider användaren i det här fallet av bristande fattningsförmåga.

Det är inget "inte helt bra" med DaVinci Resolve.

Däremot har det en liten inlärnigströskel. Börja med manualen och diverse Youtube tutorials.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in