Flashback bygger pepparkakshus!
2019-10-28, 14:28
Medlem
towbs avatar
Utifrån vad Erik har sagt, minns ej hur/var/när, så uppfattar jag det som att dom varken är ovänner eller vänner längre utan helt enkelt var klara med varandra. Någon återförening som tar vid där det slutade ska man nog inte gå och vänta på.
Citera
2019-10-28, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av towb
Utifrån vad Erik har sagt, minns ej hur/var/när, så uppfattar jag det som att dom varken är ovänner eller vänner längre utan helt enkelt var klara med varandra. Någon återförening som tar vid där det slutade ska man nog inte gå och vänta på.

Det låter rätt rimligt. Bägge har ju rätt tydliga roller i alla de program de gjort åt Tv6 och det kanske började kännas repetetivt efter de åren som de hållit ihop? Är ju bara naturligt att vilja testa att göra andra saker.

Synd i alla fall, de var verkligen roliga, till skillnad från töntarna Filip O Fredrik. Programmet när de åker genom Sydamerika är top notch
Citera
2019-10-28, 19:17
Medlem
zxcvb45s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av towb

När gjorde dom något tillsammans sist?
Citera
2019-10-28, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zxcvb45
När gjorde dom något tillsammans sist?
Dom gjorde ett eget litet fiskeprogram "Grova stunder" finns på Youtube. Vad jag vet så är det det senaste.
Citera
2019-10-28, 20:45
Medlem
towbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheStriptease
Det låter rätt rimligt. Bägge har ju rätt tydliga roller i alla de program de gjort åt Tv6 och det kanske började kännas repetetivt efter de åren som de hållit ihop? Är ju bara naturligt att vilja testa att göra andra saker.

Synd i alla fall, de var verkligen roliga, till skillnad från töntarna Filip O Fredrik. Programmet när de åker genom Sydamerika är top notch
Ja, Mackan har väl dessutom haft fru och barn sedan ganska länge så kan tänka mig att han inte var så sugen på att hänga med Erik utanför arbetstid efter en sån där långresa. Deras program känns ju som något man kokar ihop på fyllan och hänger man inte på fritiden så blir det väl inget.
Citera
2019-10-28, 22:06
Medlem
humpcuts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flawful
E&M slog F&F på fingrarna när det kom till program (100 Höjdare det enda undantaget) och liknelser samt kommentarer (Ingen vet vem en jazz-saxofonist från 1921 är FREDRIK)

Älskade verkligen Erik och Mackan, Erik har gjort lite SVT produktioner här och där och Mackan gör sin podd, tyvärr med Peder som inte bidrar med allt för mycket enligt mig.

Hade Erik och Mackan gjort comeback måste det nästan vara på TV6 eller i en podcast, deras egna podcast. Hörde något om att E&M bränt sina broar lite hos TV6, så det blir svårt att komma tillbaka i rutan. Kanal 5 skulle aldrig konkurrera sina golden boys som nu gör ett jävla frågesportsprogram (KUL är det dock med rätt gäster/tävlande) men det är fan inte en På Spåret kopia Filip och Fredrik gör bäst.
TV4/SVT skulle inte låta E&M göra det dom vill, det kunde dom på TV6.

Så vi ser nog dom aldrig ha ett riktigt samarbete igen, tyvärr.

Man brukar ju säga segmentet för F&F är för svenssons och högutbildade och E&M för white trash.
Citera
2019-10-28, 22:25
Medlem
azzzelitos avatar
Måste bara tillägga att Erik är den mest genuina "kändis" jag har träffat. Otroligt rolig och trevlig privat. Faktiskt ganska exakt så som han är i tv. Kan tänka mig att mackan är likadan.
Citera
2019-10-28, 22:53
Medlem
Som småbarnsförälder är det enda jag konsumerar vad gäller TV barnprogram. Och måste säga att Erik är en suverän programledare för Maxat (med Dilan Apak) och den nya serien Världens hemskaste sjukdomar. Rolig, energisk och med faktiskt imponerande skådistalang.
Citera
2019-10-29, 08:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av heffamunken
Dom gjorde ett eget litet fiskeprogram "Grova stunder" finns på Youtube. Vad jag vet så är det det senaste.

De var med och programledde delar av "Duellen" på SVT ihop så sent som 2018.
Citera
2019-10-29, 10:47
Medlem
Snigelfars avatar
Mackan var med i Nemo Hedéns podcast för ett par månader sedan och pratade en hel del om "vad som hände" och hur relationen till Erik ser ut i dagsläget. Rätt intressant att lyssna på om man har följt Erik och Mackan genom åren.

Planerna var att det skulle bli en ny säsong av Nemas Problemas, men MTG stängde ner planerna då de behövde lägga allt krut på TV3. TV6 fick helt enkelt bli en billig tv-serie-repris-kanal. Tråkigt, minst sagt!
Citera
2019-10-29, 11:01
Medlem
Bret-Harts avatar
Bägge har väl barn nu för tiden?
Citera
2019-10-29, 14:14
Medlem
MulleMecK.s avatar
Skulle vara kul om Erik Ekstrand fick mer tv-tid då han var den roliga i duon. Mackan har jag inte mycket för. Så otrevlig och dryg när man stött på honom privat..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in