Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2019-10-25, 22:49
Medlem
Kurt-Syds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ardathbey
I alla banker? Skaffa annars konto i annan bank än fullmakten gäller.
Nej inte alla banker. Bara den jag har i Sverige. Problemet är att banken inte skickar kort etc utomlands.
Har ett konto hos BoH som gladligen skickar ut kort till mig oavsett om jag befinner mig i USA eller UAE.
Senast redigerad av Kurt-Syd 2019-10-25 kl. 22:53.
Citera
2019-10-25, 23:25
Medlem
y.ys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kurt-Syd
Nej inte alla banker. Bara den jag har i Sverige. Problemet är att banken inte skickar kort etc utomlands.
Har ett konto hos BoH som gladligen skickar ut kort till mig oavsett om jag befinner mig i USA eller UAE.
Vad är det ens du försöker göra?

Öppna ett konto med bankid i valfri bank, ta emot pengarna och skicka det sedan till ett konto med kort när du vill handla eller ta ut pengar.

Ev. öppnar du konto där du kan betala fakturor och använd ett kreditkort som du sedan betalar från kontot.
Citera
2019-10-26, 00:09
Medlem
Läser man mellan raderna kanske du bör återkalla fullmakten helt om du inte litar på personen.

Som flera varit inne på. Öppna konto i annan bank med bankid. Få in pengarna på kontot. För över pengarna till önskad bank i önskat land.
Citera
2019-10-26, 00:22
Medlem
Kurt-Syds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av y.y
Vad är det ens du försöker göra? [...]

Läs rubriken och startinlägget. Var jag verkligen så otydlig?

Citat:
Ursprungligen postat av aries1979
Läser man mellan raderna kanske du bör återkalla fullmakten helt om du inte litar på personen.

Som flera varit inne på. Öppna konto i annan bank med bankid. Få in pengarna på kontot. För över pengarna till önskad bank i önskat land.
Visst kan jag göra det. Men pengarna kommer först in på mitt konto i Sverige som en person har fullmakt till. Det kan hända att jag inte hinner överföra pengarna till något annat konto i en annan bank innan det är försent. Jag har varit med om detta förut och man lär sig av sina misstag.
Citera
2019-10-26, 00:25
Medlem
Citat:
Visst kan jag göra det. Men pengarna kommer först in på mitt konto i Sverige som en person har fullmakt till. Det kan hända att jag inte hinner överföra pengarna till något annat konto i en annan bank innan det är försent. Jag har varit med om detta förut och man lär sig av sina misstag.

Du ska givetvis kontakta advokatbyrån och få in pengarna på det nya kontot direkt.
Citera
2019-10-26, 00:35
Medlem
Kurt-Syds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aries1979
Du ska givetvis kontakta advokatbyrån och få in pengarna på det nya kontot direkt.
Jag har skickat ett mail till adv-byrån för en stund sedan och sagt att invänta utbetalning tills jag har ett nytt konto. Men det är helg nu och kommer inte få svar tidigast Måndagskväll/natt min tid.
Citera
2019-10-26, 15:39
Medlem
Pungterings avatar
Citat:
Jag har skickat ett mail till adv-byrån för en stund sedan och sagt att invänta utbetalning tills jag har ett nytt konto. Men det är helg nu och kommer inte få svar tidigast Måndagskväll/natt min tid.

Men om du har bankid kan u öppna konto i vilken bank du vill!

Jag förstår inte problemet.

1. Logga in i valfri bank med ditt bankid och öppna konto.

2.......

3 klar!

Som du säger så kommer inte personen åt ditt nyskapade konto.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in