2019-10-24, 11:57
Medlem
https://www.usatoday.com/story/life/2019/10/23/always-remove-female-symbol-period-pads-more-inclusive/4072249002/

Always bindor ska bli mer inkluderande – tar bort venussymbolen

Citat:
Företaget väljer därför att ta bort Venus-symbolen från alla förpackningar med bindor och tamponger. "Trans- och icke-binära persiner har uttryckt missnöje mot förpackningarna, som de menar visar att mens enbart är en kvinnlig upplevelse.

"Alla personer som har mens är inte kvinnor". Även män, trans och icke-binära kan ha menstruationer"

Har HBTQ-rörelsen rätt?
Kan även män, trans och icke-binära ha mens?
Och en fråga till alla män därute; när hade du mens senast?
Senast redigerad av blueberrycake 2019-10-24 kl. 12:23.
2019-10-24, 12:01
Medlem
OldMKenseys avatar
Har inte haft min första mens ännu. Man, 40. Är jag normal? Bör jag ha bindor hemma?
2019-10-24, 12:03
Medlem
GeleZachas avatar
Beror ju på vad man menar med kön, finns ju de som hävdar att det finns ett "socialt kön" också.
Dock orkar jag inte bry mig tillräckligt mycket för att opponera mig.
2019-10-24, 12:07
Medlem
PatrickEkwalls avatar
Jag tycker det är bra, jag skyller på min mens på alla möten med HR-avdelningen. Det fungerar.
2019-10-24, 12:15
Medlem
sommarlovs avatar
Inte ens alla kvinnor kan få mens.
Vad är nästa steg?
Amning för män?
2019-10-24, 12:24
Medlem
emotallts avatar
Vilken jävla sjuk värld vi lever i, med alla dessa vidriga globalister som håller på att förinta oss.

+&+ och -&- existerar inte i naturen! Bara de sjuka globalisterna som via våra vidriga förrädiska politiker styr oss mot avgrunden. Sjuk värld, kolla bara på Greta den största mongon man någonsin skådat.
2019-10-24, 12:40
Medlem
KarlFarbmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sommarlov
Inte ens alla kvinnor kan få mens.
Vad är nästa steg?
Amning för män?

Somliga cismän kan producera bröstmjölk, så det finns redan män som ammar barn. Om än i mycket liten skala.
Senast redigerad av KarlFarbman 2019-10-24 kl. 12:45.
2019-10-24, 12:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blueberrycake
https://www.usatoday.com/story/life/2019/10/23/always-remove-female-symbol-period-pads-more-inclusive/4072249002/

Always bindor ska bli mer inkluderande – tar bort venussymbolen

"Alla personer som har mens är inte kvinnor". Även män, trans och icke-binära kan ha menstruationer"

Har HBTQ-rörelsen rätt?

Om du nu är kvinna och bytt kön till man som borde du kunna få mens?
2019-10-24, 12:43
Medlem
argaangelicas avatar
Meh, det är bra, det finns ju liksom dom som identifierar sig med annat kön ju. Det betyder ju att deras marknad växer då fler inkluderas. Mycket bra förslag ju. Förändring är bra, enbart tråkiga bakåtsträvare klagar.
Senast redigerad av argaangelica 2019-10-24 kl. 12:51.
2019-10-24, 12:53
Medlem
LuluBrooksies avatar
Ett företag väljer att förändra allt förpackningsmaterial, med allt vad det innebär av omslag och även reklammaterial, på grund av klagomål som kommer från en person som består av 0,000001% (tillhöftat) av deras kundgrupp.

Låter onekligen lite osmart av de ansvariga. Tillgång och efterfrågan ska styra. Inte de som skriker högst.
2019-10-24, 13:41
Medlem
Belavias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blueberrycake

Jag tror faktiskt inte män kan få det. Har väl iofs funnits män i historien som producerat mjölk och kunnat använda sina bröstvårtor för att amma, men det här med mens tror jag inte på. Jag har iaf aldrig haft det, och har heller aldrig hört talas om att någon man skulle ha haft det.

Många män har ju dock upplevt blod i urinen, men jag ställer mig högst tveksam till att det är mensblod.
2019-10-24, 13:52
Medlem
Sir Dwains avatar
Tråd finns redan:
(FB) Kamp mellan femininster och transor om bindor (fjanteret har nått oanade höjder)

Ämne låst /Mod

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in