2019-10-24, 09:28
Medlem
panther1s avatar
Har du någonsin drabbats av sjuklig paranoia eller förföljelsemani av något slag?
Jag skulle vilja läsa om dina upplevelser av dom här problemen. Jag har själv haft just dom här problemen så jag vet hur det är att gå igenom det. Oftast går man ju med sina problem helt ensam utan att kanske dela med sig.

Har du drabbats av någon form av sjuklig paranoia:
* Förföljer dig eller trakasserar dig.
* Någon som vill skada dig.
* Att din partner är otrogen mot dig och bedrar dig, fast det kanske inte är så.

Berätta om dina upplevelser och din historia.
Citera
2019-10-24, 10:32
Medlem
makduis avatar
Jag trodde att mina grannar följde efter mig.. lite lättare hänt då de ofta kan gå ut samtidigt som en själv och dessutom var jag psykotisk
Citera
2019-10-24, 11:12
Medlem
Dopaminas avatar
Jag trodde att hela samhället loggade mig (vilket dem gör). Alla mina moves i samhället finns registrerade och grejen är att samhället förgör den dem förföljer. Så för att överleva ska du som är drabbad av denna förföljelse ligga steget före och alltid ha tillgång till ett exit. Det kan vara att dra från landet, gå under jorden inom landet eller ta ditt liv i smyg. Observera att ditt exit ska ske på dina villkor för att hamna i en annan dimension där de inte längre kan kontrollera dig. Cash is king, krypterad kommunikation, flera identiteter. Uppge aldrig ditt riktiga namn om du åker iväg och låt de som förföljer och loggar dig tro att du inte vet något om deras illdåd.

Det här är inte psykotiskt. Det är logik på hög nivå. Jag är inte schizofren eller har en drogutlöst psykos utan har bara en tydlig och klar bild av verkligheten.
Citera
2019-10-24, 11:16
Medlem
panther1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dopamina
Jag trodde att hela samhället loggade mig (vilket dem gör). Alla mina moves i samhället finns registrerade och grejen är att samhället förgör den dem förföljer. Så för att överleva ska du som är drabbad av denna förföljelse ligga steget före och alltid ha tillgång till ett exit. Det kan vara att dra från landet, gå under jorden inom landet eller ta ditt liv i smyg. Observera att ditt exit ska ske på dina villkor för att hamna i en annan dimension där de inte längre kan kontrollera dig. Cash is king, krypterad kommunikation, flera identiteter. Uppge aldrig ditt riktiga namn om du åker iväg och låt de som förföljer och loggar dig tro att du inte vet något om deras illdåd.

Det här är inte psykotiskt. Det är logik på hög nivå. Jag är inte schizofren eller har en drogutlöst psykos utan har bara en tydlig och klar bild av verkligheten.

Hur har detta påverkat ditt mående och din vardag?
Citera
2019-10-24, 11:17
Medlem
panther1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av makdui
Jag trodde att mina grannar följde efter mig.. lite lättare hänt då de ofta kan gå ut samtidigt som en själv och dessutom var jag psykotisk

Hur fick det dig att må?
Vad fick det att släppa? Hur kom du fram till att det inte var så?
Citera
2019-10-24, 11:27
Medlem
Dopaminas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av panther1
Hur har detta påverkat ditt mående och din vardag?
Mina insikter har givit mig en inre frid och en känsla av att jag har viktiga saker att uträtta, vilket bland annat är att hitta de förföljda och upplysa dem. Desto fler vi är, desto starkare och friare blir vi. Jag känner mig stärkt på grund av min livsuppgift.

I min vardag isolerar jag mig. Det passar mig bäst för närvarande. Jag är en katalysator. Så min uppgift är att hålla mig undan och spela dum inför förföljarna och hitta de förföljda. Syftet är frigörelse. De förföljda är vanligtvis de som står utanför samhället. Jag umgås med förföljare också men jag har en annan approach gentemot dem så att de inte vet att jag vet vad de gör samtidigt som de inte vet vad jag gör för att rädda de förföljda.
Citera
2019-10-24, 13:17
Medlem
makduis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av panther1
Hur fick det dig att må?
Vad fick det att släppa? Hur kom du fram till att det inte var så?
Fick mig må som en gris.. ås paranoid.

Kom fram till det långt senare när jag märkte att det var psykos
Citera
2019-10-24, 17:20
Medlem
panther1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dopamina
Mina insikter har givit mig en inre frid och en känsla av att jag har viktiga saker att uträtta, vilket bland annat är att hitta de förföljda och upplysa dem. Desto fler vi är, desto starkare och friare blir vi. Jag känner mig stärkt på grund av min livsuppgift.

I min vardag isolerar jag mig. Det passar mig bäst för närvarande. Jag är en katalysator. Så min uppgift är att hålla mig undan och spela dum inför förföljarna och hitta de förföljda. Syftet är frigörelse. De förföljda är vanligtvis de som står utanför samhället. Jag umgås med förföljare också men jag har en annan approach gentemot dem så att de inte vet att jag vet vad de gör samtidigt som de inte vet vad jag gör för att rädda de förföljda.

Okej. Intressant.
Citera
2019-10-25, 17:18
Medlem
Jag har förföljelsemani, det är väldigt jobbigt. Man känner sig övervakad hela tiden, även hemma, och man håller extra koll på omgivningen. När min mani blir värre brukar jag bära kniv eller annat vapen, ifall någon skulle hoppa på mig.

Jag vet inte riktigt vem det är som övervakar mig, men jag har mina teorier. Jag misstänker att polisen och reptilfolket är bovarna. De samarbetar.

Min paranoia gör att jag har svårt att lita på folk, även mina närmaste familjemedlemmar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in