Citat:
Ursprungligen postat av
sauveur1
Träffat en kille i några månader och har ett förhållande. Vi är båda 25+. Jag tycker allt känns jättebra när vi ses. Han är allmänt gullig, säger att han älskar mig, pratar om en gm framtid, vill flytta ihop, vill att jag ska träffa hans föräldrar osv. Problemet är att vi ses i princip bara en gång i veckan, på helgen typ lör till sön. Vissa veckor har vi setts 2-3 gånger, men inte särskilt vanligt förekommande. Kanske 1 vecka av 10. Vi har båda mycket med jobb/plugg så förstår att vi inte kan ses hela tiden. Samtidigt kan jag tycka att det är lite väl lite att bara ses en kväll per vecka? Dessutom hörs vi knappt alls under veckorna annat än kort planerar in för nästa helg och ibland skriver ett kort godnatt-sms.
Att vi inte ses så ofta i kombination med att vi aldrig hörs, får mig att bli allmänt förvirrad och osäker på relationen. Jag har inte lust att skriva mer heller eftersom jag isåfall bara skulle känna mig tjatig pga. hans beteende. Känns väldigt tråkigt och ensamt. Funderar nästan på att göra slut eftersom jag ändå känner mig som singel i denna relation. Känner mig t.o.m. mer ensam nu än när jag var singel.
Är det normalt att höras och ses så lite i en s.k. seriös relation?
Jag har bara haft ett förhållande tidigare och då hördes vi dagligen, ofta flera ggr om dagen. Bodde dock inte i samma stad så vi sågs inte varje vecka, men typ varannan eller var tredje vecka och då hela veckan. Men med endast ett förhållande i bagaget har jag alltså inte så mycket att jämföra med, därav frågan vad som är ”normalt”. Han har inte haft något seriöst förhållande tidigare.
Vad lägger du in i "seriös"? Jag skulle säga att relationen är "seriös" om man har vett att anpassa sig till varandra. Bor man i samma kvarter är det rimligt att träffas varannan dag, men är killen superupptagen med jobb e dyl så behöver det inte vara fel att träffas varje vecka. Ett förhållande ska inte vara ett fängelse med en massa måsten, utan det viktiga är att båda blir lyckliga av varann.
Om du nu vill att ni träffas oftare får du börja med att säga det till honom, så att han får chansen att kompromissa efter dina behov.
Istället för att sluta att skriva, säg åtminstone en gång att "jag riskerar känna mig tjatig eftersom det alltid är jag som skriver" så kanske han svarar "du är inte alls tjatig, det går jättebra".
Eftersom du spelar en massa spel istället för att våga kommunicera öppet med honom, tror jag er relation kommer krascha, och det kommer isåfall vara ditt fel.
Rådet i nästan alla relationstrådar här är: KOMMUNICERA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!