2019-10-23, 20:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Liggist
Mycket på jobbet? Slutar han på sen eftermiddag eller jobbar han kvällstid?
Om han har vänliga kontorstider så låter det skumt att inte kunna ses en kväll i veckan..

Jobbar kontorstider.
Dock typ två dagar i veckan till runt 19, men ett par andra dagar hemifrån.

Tycker också att det är skumt. Eller så är det glasklart och han helt enkelt inte vill ses utom på helgen, vilket känns ganska tråkigt (förvisso behöver jag inte heller ses varje dag, men skulle tycka iallafall 2-3 dagar vore ganska normalt). Jag vet inte, men nog borde man orka skriva något litet på Messenger eller skicka ett sms per dag iallafall.
Citera
2019-10-23, 20:35
Medlem
Vansterpartiets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sauveur1
Om jag skulle ta upp problemet vet jag inte riktigt hur jag skulle göra det heller?
Gör det inte till ett problem. Säg helt enkelt att du hade velat ses oftare än vad ni gör nu och se hur han ställer sig till saken.
Citera
2019-10-23, 20:39
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Så här tror jag:
I de förhållanden jag varit i har det ofta framförts krav eller önskemål på att höras varje dag (dvs innan man flyttat ihop, då ger det sig självt). Jag har kännt mig tråkig när jag behövt ringa och berätta vad jag ätit till middag, vad som hände på jobbet (INGET i allmänhet). Ofta upplever jag att min partner har tyckt att det varit astråkigt att lyssna på det också, men att vi ändå skulle fortsätta att höras så ofta. För annars var det ju något fel. Så det finns liksom inget "ska" vad gäller att höras, det blir bara fel om man tänker så.

Å andra sidan så finns det väl inget som hindrar att du hör av dig om du vill prata. Så länge inte du ringer till honom så tror väl han att du är nöjd.
Citera
2019-10-23, 21:43
Medlem
StanleyKubricks avatar
Är han gamer? Kanske känns som en irrelevant fråga men kan handla om att han prioriterar datorn före dig. Eller något annat, typ gräs eller annan hobby
Citera
2019-10-23, 22:37
Medlem
Skattebrotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sauveur1
Träffat en kille i några månader och har ett förhållande. Vi är båda 25+. Jag tycker allt känns jättebra när vi ses. Han är allmänt gullig, säger att han älskar mig, pratar om en gm framtid, vill flytta ihop, vill att jag ska träffa hans föräldrar osv. Problemet är att vi ses i princip bara en gång i veckan, på helgen typ lör till sön. Vissa veckor har vi setts 2-3 gånger, men inte särskilt vanligt förekommande. Kanske 1 vecka av 10. Vi har båda mycket med jobb/plugg så förstår att vi inte kan ses hela tiden. Samtidigt kan jag tycka att det är lite väl lite att bara ses en kväll per vecka? Dessutom hörs vi knappt alls under veckorna annat än kort planerar in för nästa helg och ibland skriver ett kort godnatt-sms.

Att vi inte ses så ofta i kombination med att vi aldrig hörs, får mig att bli allmänt förvirrad och osäker på relationen. Jag har inte lust att skriva mer heller eftersom jag isåfall bara skulle känna mig tjatig pga. hans beteende. Känns väldigt tråkigt och ensamt. Funderar nästan på att göra slut eftersom jag ändå känner mig som singel i denna relation. Känner mig t.o.m. mer ensam nu än när jag var singel.

Är det normalt att höras och ses så lite i en s.k. seriös relation?

Jag har bara haft ett förhållande tidigare och då hördes vi dagligen, ofta flera ggr om dagen. Bodde dock inte i samma stad så vi sågs inte varje vecka, men typ varannan eller var tredje vecka och då hela veckan. Men med endast ett förhållande i bagaget har jag alltså inte så mycket att jämföra med, därav frågan vad som är ”normalt”. Han har inte haft något seriöst förhållande tidigare.

Vad lägger du in i "seriös"? Jag skulle säga att relationen är "seriös" om man har vett att anpassa sig till varandra. Bor man i samma kvarter är det rimligt att träffas varannan dag, men är killen superupptagen med jobb e dyl så behöver det inte vara fel att träffas varje vecka. Ett förhållande ska inte vara ett fängelse med en massa måsten, utan det viktiga är att båda blir lyckliga av varann.

Om du nu vill att ni träffas oftare får du börja med att säga det till honom, så att han får chansen att kompromissa efter dina behov.

Istället för att sluta att skriva, säg åtminstone en gång att "jag riskerar känna mig tjatig eftersom det alltid är jag som skriver" så kanske han svarar "du är inte alls tjatig, det går jättebra".

Eftersom du spelar en massa spel istället för att våga kommunicera öppet med honom, tror jag er relation kommer krascha, och det kommer isåfall vara ditt fel.

Rådet i nästan alla relationstrådar här är: KOMMUNICERA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!
Citera
2019-10-24, 07:50
Medlem
Jadu. Själv har man ett kk-förhållande sen ett år tillbaka. Vi ses varje dag samt skriver till varandra varje dag och har vi inget vettigt att skriva skickar vi gifs och memes i stället. Men det är som sagt var ingen kärleks-relation. Alla är väl olika I guess?
Citera
2019-10-24, 08:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shirokuro
Jadu. Själv har man ett kk-förhållande sen ett år tillbaka. Vi ses varje dag samt skriver till varandra varje dag och har vi inget vettigt att skriva skickar vi gifs och memes i stället. Men det är som sagt var ingen kärleks-relation. Alla är väl olika I guess?

"Kk förhållande" i över ett år ?
Nu får du väll endå ta och kamma dig haha
Om man ses varje dag i över ett år är det väl förfan inget kk förhållande längre. Kks byter man ju ut efter några veckor / någon månad annars blir det ju just ett förhållande

Till ts, i ett seriöst förhållande speciellt i början innan man flyttat ihop så hörs man varje dag om man är kära i varandra då vill säga. Låter inte som han är så kär i dig ännu kanske ? Förmodligen är han en datornörd som prioriterar det istället för dig
Senast redigerad av jeppe010 2019-10-24 kl. 08:34.
Citera
2019-10-24, 08:41
Medlem
Till TS:
Beror väl på lite hur man bor etc. när jag blev ihop med min nuvarande hustru så träffades vi i början någon gång i veckan, när vi kom fram till att det var en djupare relation så oftare och efter en månad så bodde vi mer eller mindre ihop trots att vi hade var sin lägenhet, dvs åt middag ihop och sov ihop.
Men då bodde vi ca 500 m från varandra och jobbade dagtid.
Kanske är svårare om man bor med större avstånd och har olika tider.
Men personligen ville jag vara mycket med henne då i början och forfarande nu 30år senare, och givetvis har vi under åren haft perioder dår vi varit ifrån varandra p.g.a jobb och resor r.ex var jag ute på resa under drygt en månad det var några veckor efter att jag kom hem från den resan vi beslutade att flytta ihop på riktigt(Dvs köpa ett gemensamt boende).
Citera
2019-10-24, 13:23
Medlem
Det handlar mycket mer om vad som känns normalt för dig i en relation och om det är kompatibelt med hur han känner.

Folk ändras väldigt sällan när det gäller sådana behov faktiskt. Har jag lärt mig den hårda vägen genom att vara tillsammans med en person som var som din partner.
Citera
2019-10-24, 13:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StanleyKubrick
Är han gamer? Kanske känns som en irrelevant fråga men kan handla om att han prioriterar datorn före dig. Eller något annat, typ gräs eller annan hobby

Eller fler partners.

Skämt åsido, alla behöver inte så mycket umgänge eller närhet. Jag är nog typen som behöver mer ensamhet än umgänge, men mitt ex tog ändå priset. Det var mer en kamp att inte umgås än en relation i perioder. Vi var till och med sambos (i flera år) och han resonerade likadant.

Droppen var väl när han tog semester utan att synka något av den till min, snarare tvärtom la det då jag hade ett vikigt projekt. Att han älskade mig tvivlar jag inte på ändå, han bara var inte så villig att kompromissa.
Citera
2019-10-24, 23:20
Medlem
Det finns inget ”rätt” mått men om du känner dig singel i relation kanske det är dags att se över. Det är ju ändå värre att känna sig ensam i relation än att känna sig ensam när man är ensam?

Men utifrån erfarenhet har både jag och den andra parten vid begränsat intresse inte hört av oss eller träffats särskilt ofta. Vi skrev mest i samband med att vi skulle ses och inte mer än så.

Och det här med att ha fullt schema som orsak till att man inte ses är bara en ursäkt. Jag studerar heltid och jobbar deltid medan min partner jobbar heltid men vi hörs varje dag och ses genomsnitt 3gr i veckan ibland fler i bland färre.

När jag ser tillbaka till de ”relationer” som jag inte hörde mig av pga rädsla för att uppfattas som för ”på” var det för att jag innerste inne visste att personen inte var tillräckligt intresserad. Gillar man någon blir det sällan för mycket. Såg ett väldigt bra citat ”om en kille gillar dig vet du annars är du förvirrad”

Men mitt bästa råd är att prata med personen omöjligt för oss att veta vad som försegår eller hur han känner testa att berätta för honom och försök förstå vad han tycker och avgör sen?
Citera
2019-10-25, 09:34
Medlem
Buffymyloves avatar
Är det en seriös relation har jag svårt att se varför man inte hörs av dagligen om man inte har möjlighet att ses. Ja folk är olika, och vissa får inte ut så mycket av att prata i telefon eller messa, men älskar ,an någon så är man väl också intresserad av vad den personen har för sig?
Har en särbo- relation (olika städer) och nån natt i veckan kan vi inte ses men i övrigt gör vi allt för att vara tillsammans så mycket som möjligt. Att ses en gång i veckan hade varit olidligt, ocj jag har svårt att förstå hur man kan vilja vara i en relation utifrån de premisserna,
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in