2019-10-23, 18:44
Medlem
Vad rekommenderar du för långkalsonger för jag har inte många. Och den ena duger inte för jag kallsvettas i dem, så då blir det att jag fryser om häcken med dem.
Citera
2019-10-23, 18:52
Bannlyst
Jag har olika för olika syften, när ska du ha dina långa kalsonger?
Citera
2019-10-23, 18:52
Medlem
knullklassons avatar
Jag kallsvettas i underställ som har hög andel polyester. De i 100% merinoull upplever jag som klart mycket bättre!
Citera
2019-10-23, 18:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av knullklasson
Jag kallsvettas i underställ som har hög andel polyester. De i 100% merinoull upplever jag som klart mycket bättre!

Finns ett märke som heter Everest som gör billiga men väldigt bra underställsbyxor/långkalsonger, du får ett par för 300 spänn.

Edit: Här har du ett par för 199:- https://www.stadium.se/sport/outdoor/klader/266080102/everest.m-underwear-pnt.blue
Citera
2019-10-23, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knullklasson
Citat:
Ursprungligen postat av SnapAttack
Finns ett märke som heter Everest som gör billiga men väldigt bra underställsbyxor/långkalsonger, du får ett par för 300 spänn.

Edit: Här har du ett par för 199:- https://www.stadium.se/sport/outdoor/klader/266080102/everest.m-underwear-pnt.blue
Tack för tipsen herrar.
Citera
2019-10-23, 18:59
Medlem
Bomull om man inte rör på sig så mkt och inte svettas.

Nåt konst, polyester material (?) Vid t.ex. joggingtur.

Merino vid längre tid utomhus med endel svett...

Typ så tycker jag....
Citera
2019-10-23, 19:04
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maxjohan1983
Vad rekommenderar du för långkalsonger för jag har inte många.
Syntet då det inte suger åt sig fukt.
Citera
2019-10-23, 19:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Maxjohan1983
Vad rekommenderar du för långkalsonger för jag har inte många. Och den ena duger inte för jag kallsvettas i dem, så då blir det att jag fryser om häcken med dem.

Jag kör med stora damstrumpbyxor som jag klipper fötterna av. Det är billigt, tunt men varmt och slitstarkt. #lifehacks
Citera
2019-10-23, 19:12
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uniktanvandarnamn
Jag kör med stora damstrumpbyxor som jag klipper fötterna av. Det är billigt, tunt men varmt och slitstarkt. #lifehacks
Trasas de inte sönder där du klippt av dem? Varför inte använda dem som de är?

Btw: Tänker pinan om ambulansen måste hämta mig :-) Men det låter som ett ganska bra tips.
Citera
2019-10-23, 19:29
Medlem
carminaburanas avatar
Merino ull alla dagar i veckan
Reglerar temp perfekt. Bomull suger ju åt sig fukt och blir kalla, medan ullen har fördelen att de fortfarande är varma även om de blir lite fuktiga. Fantastiskt material.
Citera
2019-10-23, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av carminaburana
Merino ull alla dagar i veckan
Reglerar temp perfekt. Bomull suger ju åt sig fukt och blir kalla, medan ullen har fördelen att de fortfarande är varma även om de blir lite fuktiga. Fantastiskt material.
Nu har jag hittat något sånt på XXL och ska dit i morgon och handla.
Citera
2019-10-23, 20:29
Medlem
Merino ull i olika tjocklekar.
Sätter aldrig på mig något annat.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto