2019-10-22, 22:48
Medlem
Hej, jag är 18 år och går gymnasiet. i början på detta året fick jag diagnosen utmattningsdepression och en del mediciner utskrivna såsom antidepressiva, sömnmedicin och ångestdämpande. det är mycket annat som hänt också men ska jag skriva hela min historia lär det ta ett bra hävla tag. sömnmediciner tar jag inte alls, ångestdämpande när ångesten är som värst. de antidepressiva håller jag på att trappa ner med och på fredag tar jag det stora klivet och går min första dag helt utan medicin. nu under nedtrappningen mår jag så sjukt dåligt, kan knappt sova, sover som MEST 6 timmar, ibland 2 timmar. jag är jätteledsen och nedstämd, kan inte koncentrera mig osv. jag känner inte att jag vill gå på skolan imorgon pga hur jag mår, men får sån jävla ångest om jag inte tar mig iväg, är så som person generellt. min stora fråga är om det är OKEJ att inte gå på skolan då jag känner såhär, eller är det bara att bita ihop och gå ändå? vill ha bekräftelse från någon annan för att veta vad som är okej eller inte.
Citera
2019-10-22, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lucky8ball
Du frågar främlingar om ditt liv????? Strunta du i skolan, om du har tur så kan du få socialen hela 5000 kr i månaden, jämfört med dina skolkamrater som kommer tjäna 35.000+ i månaden.

Du vet att depressionen inte ens fanns förr i tiden?

Detta är livet, livet handlar om att kämpa, vill du ge upp och må dåligt, ingen kommer att bry sig om dig, de kommer bara att mata dig mediciner för att samhället vill inte ha mer konkurrens. Jag säger bara som det är.

okej tack för ditt fina svar, fick mig att må sjukt mycket bättre :-)
Citera
2019-10-22, 23:17
Medlem
elva9tolvs avatar
Herregud vilket sjukt svar du fick ovan. Hoppas du kan ignorera det...
Mitt råd är att du berättar för sin läkare att det var en dålig tajming att avsluta medicinen nu. Du behöver uppenbart fortsätta med den ett tag till. Det ska inte vara några problem att fortsätta så ring imorgon! Och hoppa skolan en dag eller två är väl inget farligt. Det gör ju alla då och då. Förmodligen mår du bättre så fort du bara fått bekräftat att du kan fortsätta med medicinen, och så kommer du känna dig mer motiverad att gå till skolan igen när du känner att det kommer lösa sig.
Citera
2019-10-22, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lucky8ball
Det är bästa svaret du kan få, men kanske du inser det när ditt liv är över om 50 år.
Gå till youtube om du behöver motivation, och om du har permanenta fysiska problem så får du säga vilka de är så kanske du kan få svar på dessa, men depression? Welcome to the club.

Vill du ha din fiendens svar??? Ok glöm allt ovan, här kommer den:

Lyssna grabben, du mår tydligen dåligt, du får stanna hemma och ta det lugnt.

bästa svaret jag kan få? lämna min fucking tråd nu om du ska bete dig som en idiot. du är så jävla ignorant och verkar inte sitta på en gnutta empati. jag behöver inte nån fucking motivation, speciellt inte från dig. jag ställde EN enkel fråga, är det acceptabelt att skippa skolan en dag. och du svarar som om du haft en riktigt kass dag, ett riktigt kasst liv kanske till och med.
för det andra så är jag ingen jävla grabb, jag är en brud som inte tar nån jävla skit, är ingen toalettjävel som du verkar tro. ska du kasta skit på någon så rådgiver jag dig att inte kasta skit på folk som redan ligger ned, speciellt om du inte känner människan :-) bort med dig, äckel
Citera
2019-10-22, 23:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av elva9tolv
Herregud vilket sjukt svar du fick ovan. Hoppas du kan ignorera det...
Mitt råd är att du berättar för sin läkare att det var en dålig tajming att avsluta medicinen nu. Du behöver uppenbart fortsätta med den ett tag till. Det ska inte vara några problem att fortsätta så ring imorgon! Och hoppa skolan en dag eller två är väl inget farligt. Det gör ju alla då och då. Förmodligen mår du bättre så fort du bara fått bekräftat att du kan fortsätta med medicinen, och så kommer du känna dig mer motiverad att gå till skolan igen när du känner att det kommer lösa sig.

en vettig människa, tack äntligen. skönt att inte bara jag tycker att det var taskigt skrivet, fick mig bara att må sämre men han måsta ha ett riktigt dåligt liv så ska försöka tycka synd om människan istället.
tack för ditt vänliga svar, det uppskattas. jag ska se vad jag kan göra. ha en fortsatt trevlig kväll!
Citera
2019-10-22, 23:37
Medlem
Det är inte OK att skita i skolan. Absolut inte.

Det är jobbigt, men det enda du egentligen behöver göra är att hålla ut.

Förövrigt skulle jag bytt pillerna mot weed om du har erfarenhet av det.

men vad du än gör så hoppa inte av skolan, fortsätt kriga i skolan. Det är ett helvete, det är pisstråkigt, man mår dåligt.

Men det är lite som att gymma, man hatar skiten hela tiden men så fort du kollar upp i spegeln en dag så ba "WOW".

Tro mig, du kan alltid gå tillbaka och göra klart skolan sen, men det kan lika gärna bli mera ångest som lägger sig på. Tro mig du har inte många år kvar nu av skolan och sen är det klart !
Citera
2019-10-22, 23:45
Medlem
elva9tolvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ingenaningfaktiskt
en vettig människa, tack äntligen. skönt att inte bara jag tycker att det var taskigt skrivet, fick mig bara att må sämre men han måsta ha ett riktigt dåligt liv så ska försöka tycka synd om människan istället.
tack för ditt vänliga svar, det uppskattas. jag ska se vad jag kan göra. ha en fortsatt trevlig kväll!

Han mår kanske 10 gånger värre än dig och är avundsjuk på att det finns såna som dig som vågar be om hjälp och göra något åt saken
Men som sagt ring och förläng medicinen! Du har inte ens tagit den ett år vad jag förstår? Det är inte ovanligt att man får ta medicin mycket längre än så.
Tycker du kan va hemma med gott samvete en dag och lägga energi på att ringa och fixa med detta.
Tack detsamma!
Citera
2019-10-22, 23:48
Medlem
elva9tolvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XX1

men vad du än gör så hoppa inte av skolan, fortsätt kriga i skolan. Det är ett helvete, det är pisstråkigt, man mår dåligt.

Men det är lite som att gymma, man hatar skiten hela tiden men så fort du kollar upp i spegeln en dag så ba "WOW".

Tro mig, du kan alltid gå tillbaka och göra klart skolan sen, men det kan lika gärna bli mera ångest som lägger sig på. Tro mig du har inte många år kvar nu av skolan och sen är det klart !

Skippa skolan en dag är en jävligt dålig idé enligt dig men att börja ta weed är en bättre idé?
Citera
2019-10-22, 23:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av elva9tolv
Skippa skolan en dag är en jävligt dålig idé enligt dig men att börja ta weed är en bättre idé?
Bruden käkar ju redan piller mot ångest? Anser du att pillerna gör något bättre eller?

edit: Hon käkar flera olika piller mot sin ångest, hur fan ska inte weed vara bättre hahaaha
Senast redigerad av XX1 2019-10-22 kl. 23:54.
Citera
2019-10-23, 00:06
Medlem
elva9tolvs avatar
Citat:
Bruden käkar ju redan piller mot ångest? Anser du att pillerna gör något bättre eller?

edit: Hon käkar flera olika piller mot sin ångest, hur fan ska inte weed vara bättre hahaaha

Vet du inte svaret själv på den frågan så kanske du ska sluta med ditt weed.... Uppenbarligen saknar du en del kunskaper om båda delar..
Och nej det är inte något fel i att skippa skolan en dag eller två. Det gör alla nån gång.
Citera
2019-10-23, 00:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ingenaningfaktiskt
vill ha bekräftelse från någon annan för att veta vad som är okej eller inte.
Gå ikke på skolen, om du ikke må gå på skolen. Ta en uke fri.

Er det nødvendig for å fullføre skolen at du er der, så går du selvsagt på skolen.
Citera
2019-10-23, 00:10
Medlem
Citat:

tack för ditt svar, väldigt bra skrivet! jag har rökt, men ekonomin räcker inte till. jag ska verkligen verkligen inte hoppa av skolan eller skita i den, det skulle jag aldrig göra. däremot frågade jag om ni tyckte det var ok om man skippade skolan en eller två dagar bara. men tack för ditt svar, verkligen!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in