2019-10-22, 12:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Belavia
Låt säga att man skulle vilja göra parodi på samtiden..

..ponera att man önskar göra satir av just denna händelse..

..hur skulle då en knivskarp och genial komiker gå till väga?

Går det ens? Jag föreställer mig att det måste finnas någorlunda sunda grundvärderingar i samhället, som komiken kan använda som en fond att skapa absurda kontraster mot det som sticker ut och avviker på ett destruktivt och dekadent sätt.

Dave Chapelle skulle säkert kunna göra det. Han har skämtat rätt mycket om transor.
https://youtu.be/FWOWXHGAgeA
Citera
2019-10-22, 12:46
Medlem
Dwight.Schrutes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B.B.T.L
Hur mycket droger har du i kroppen just nu? Nu är jag radikalhöger så det måste ju vara något du knaprar på, uppenbarligen ligger det stora tolkningssvårigheter bakom din problematik.

Återigen - könskorrigering är inget för bondluppar som inte förstår och då ska man ge fan i ämnet.

Man ska bli erbjuden hormonblockerare i samband med puberteten och göra sin kirurgi vid ett senare tillfälle.

Men parallellen mellan att i ett land där omskärelse är vardagsmat kan vara toleranta kring ingrepp i könsorgan var tydligen för komplex för dig och du antog jag stödjer det.

Hur många fel fick du in på ett inlägg? 3? 4?
Förvisso, högfärdighet och ignorans brukar gå hand i hand.

Du jämför alltså "könskorrigering" genom att sabba barns hormoner och utveckling, med manlig omskärelse. Vilken stolle.

Du är en idiot, men kommer aldrig att förstå det. Ta din medicin nu.

Citat:
Hur mycket droger har du i kroppen just nu? Nu är jag radikalhöger så det måste ju vara något du knaprar på, uppenbarligen ligger det stora tolkningssvårigheter bakom din problematik.
Ingen på högersidan kallar sig "högerradikal", såvida man inte har autism. Det är ett ord vänstern använder för att omyndigförklara någons åsikter, eftersom det låter extremt.

Du uppfyller alla kriterier för en vänsteranhängare:

- Okontrollerad ilska. I varje inlägg du skrivit så kan man nästan höra hur arg du är. Du slår på tangentbordet när du skriver, haha!
- Du försvarar HBTQ och barnmisshandel.
- Du kallar könsbyte för "könskorrigering".
- Du går till personangrepp konstant, istället för att diskutera sakfrågan.
- Du kallar dig själv "högerradikal".

Clown.
Senast redigerad av Dwight.Schrute 2019-10-22 kl. 13:03.
Citera
2019-10-22, 12:48
Medlem
DaChiefs avatar
Mamman, som inte ens är barnets biologiska mamma ansåg att pojken var en flicka redan vid 3 års ålder.
Experterna säger att det 7 åriga barnet inte har landat i sin förståelse av sin sexualitet, vilket är förståerligt.

Mamman borde bli av med vårdnaden, verkar vara ett skolexempel på hur feminister, vänsterfolk och hbtqlobbyister överanalyserar och förstör barn utifrån deras galna teorier.

Visst att hbtqfolk ska få göra och vara vem de är angående sin egen läggning, när de är i sena tonåren eller vuxna.
Citera
2019-10-22, 12:50
Medlem
HenrikLarsson99s avatar
Men man kan inte byta kön, det är inget annat än barnmisshandel. Hade jag varit pappan hade jag tagit ungen och flytt landet.
Citera
2019-10-22, 13:04
Medlem
HipToBeSquares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaChief
Mamman, som inte ens är barnets biologiska mamma ansåg att pojken var en flicka redan vid 3 års ålder.
Experterna säger att det 7 åriga barnet inte har landat i sin förståelse av sin sexualitet, vilket är förståerligt.

Mamman borde bli av med vårdnaden, verkar vara ett skolexempel på hur feminister, vänsterfolk och hbtqlobbyister överanalyserar och förstör barn utifrån deras galna teorier.

Visst att hbtqfolk ska få göra och vara vem de är angående sin egen läggning, när de är i sena tonåren eller vuxna.

Problemet är att vi har en hel stab med välutbildade och antagligen över medel IQ (jurister + läkare) som vill droga ner 7 åring till att bli en flicka. Med samma motivering kan vi pumpa barn med steroider för att göra dem till superidrottsmän/"kvinnor".

I ett normalt land så ska hela processen stoppas i någon av dessa instanser och en läkare som pumpar friska 7 åringar med hormoner borde bli av med sin läkarlegitimation och sparkas.

Vi har en bisarr situation där samhällets övre skikt har blivit galna.
Citera
2019-10-22, 13:13
Medlem
undercover-racists avatar
Citat:
Wow, vilka bevis - ett par bilder. Uppenbarligen har du noll koll om vad du snackar om och då ska man inte diskutera könsidentitet som är komplicerat.

Givetvis ska hormonblockerare erbjudas tidigt men är du förvånad att man skär i kön när man i USA redan skär om nästa varenda pojke..?

Det här var ett av de Dummaste inläggen jag läst på länge. Är du vänsterbliven?

Men detta är ytterligare ett varnande exempel i framtiden när vänstern utplånats en gång för alla. Galenskapet bland dessa mongoloider har ju inga gränser.
Citera
2019-10-22, 13:26
Medlem
Hur kan den sortens ingrepp överhuvudtaget vara tillåtet på en omyndig person? Särskilt med tanke på att man måste vara 18 för att få tatuera eller pierca sig.

Hjärnan är inte ens mogen vid 18 års ålder.

Dessutom vet man att många ungdomar ångrar könskorrigering (något som dessutom ökat markant på senare år, I wonder why...)

Så nej, som förälder hade jag ansett att det är något jag inte ska fatta beslut om.
Citera
2019-10-22, 13:27
Medlem
Sagrebles avatar
Citat:
Man ska bli erbjuden hormonblockerare i samband med puberteten och göra sin kirurgi vid ett senare tillfälle.

Varför "ska" man det? Vet du vad hormonblockerare egentligen är? Lupron används inte bara som pubertetsblockerare, utan används i första hand som kemoterapi till bröst- och prostatacancer. Varför i helvete ska man trycka i så pass tunga mediciner i fullt friska barn?
Citera
2019-10-22, 13:44
Medlem
beardbraids avatar
....men vill jag ta säkrare och mer undersökta hormoner för att få den kropp jag vill ha så heter det "dopingbrott", och det är ett cis-privilegium.

Hormonblockerare kan göra att det inte utvecklas tillräckligt råmaterial för att göra en kirurgisk korrigering. Det verkar luta åt att den bästa prognosen för bägge sorters transpersoner i dagens läge är "konstig tjej med micropenis". Att lura barn att det går att byta kön enkelt är fel, då det inte är det.
Citera
2019-10-22, 13:56
Medlem
Musik.mannens avatar
Alltså jag blir faktiskt rent av mörkrädd när jag läser den här tråden då det här är helt sjukt att mamman som inte är den biologiska vill byta kön på lillpojken som bara är 7år.

Att en jury ger mamman rätt att utföra detta ingrepp på ett försvarslöst barn som inte är fullt utvecklat låter som om man kan misstänka en jäv situation.

Någon borde ha gjort en orosanmälan till Socialtjänsten mot mamman för detta då det här är inte okej!
Senast redigerad av Musik.mannen 2019-10-22 kl. 14:00.
Citera
2019-10-22, 14:11
Medlem
mats_lindqvists avatar
Vedervärdigt. Vi har samma trend i Sverige. Påminner om olika "må-dåligt-trender" vi haft genom åren: ätstörningar, självskade-beteende, och nu ska alla byta kön, irreversibelt. Om 5-10 år kommer snyfthistorierna: "varför stoppade ni mig inte?"

https://www.allehanda.se/artikel/allt-farre-far-anorexi
Citera
2019-10-22, 14:41
Medlem
Vad hemskt , borde vara minst 18-årsgräns.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in