2006-03-15, 12:55
Medlem
vinbras avatar
Det här är ju en sällsynt trivial fråga, men jag stör mig på det varje gång SVT visar framgångsbilder från Ingemar Stenmarks karriär.

Han tog två OS-guld i Lake Placid 1980, ett i slalom och ett i storslalom. Men i tv får man alltid bara se storslalomtriumfen. Varför får man aldrig se bilder från slalomen?!

Åkte han han för fult? Sa Plex någonting väldigt konstigt som gör det osändbart? Avmagnetiserade SVT bandet som de gjorde med första omgången av Trazan och Banarne?

Är det någon som vet svaret så jag kan få lite sinnesro?
Citera
2006-03-15, 13:36
Medlem
bjäbb bjäbbs avatar
Är det inte enklare att maila SVT direkt?
Citera
2006-03-15, 16:59
Medlem
Meanmachines avatar
Han glömde att stänga gylfen
Citera
2006-03-15, 17:22
Medlem
vinbras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bjäbb bjäbb
Är det inte enklare att maila SVT direkt?
Du inspirerade mig att mejla Albert Svenberg idag. Han svarade att dom visade båda tävlingarna i århundradets OS-krönika och att det snarare handlar om slumpen om slalomen visats mindre sedan dess.

Själv har jag dock inget minne av att någonsin ha sett bilderna, men det är väl av slump jag missat det då.
Citera
2006-03-15, 21:58
Medlem
bjäbb bjäbbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vinbra
Du inspirerade mig att mejla Albert Svenberg idag. Han svarade att dom visade båda tävlingarna i århundradets OS-krönika och att det snarare handlar om slumpen om slalomen visats mindre sedan dess.

Själv har jag dock inget minne av att någonsin ha sett bilderna, men det är väl av slump jag missat det då.

Titta, ibland är det snabbare att gå direkt till källan än att älta en fråga i det här jäkla forumet. Kul att Svanberg svarade så snabbt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in