Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-10-21, 09:24
  #1
Medlem
Noble.Savages avatar
Har ingen lust att gynna bilnasarna så säljer min bil själv. Jag har satt mitt pris 18 procent över vad vi köper din bil erbjöd efter besiktning. Dom sa att utpriset är 23 procent högre än vad dom erbjöd mig och det stämmer om man kollar annonser.

Jag inkuderar blocketgarantin o bilen kostar under 100 000. Inga svar!!

Ser att vissa tycker att har man inte sålt bilen efter tre dagar är priset fel. Det är fel. Sålde förut en bil för 130 k och det tog ett tag. Tex jag själv ringer inte alltid direkt. Blir den såld så fort är priset för lågt!

Jag ser folk snåla på annan skit, men bilar kastar man gärna iväg till nasare! Det kan ju vara månadslöner det är frågan om.
Citera
2019-10-21, 09:38
  #2
Medlem
Det har såklart betydelse om det är en populär bil också, det måste finnas intresserade kunder för att den ska säljas oavsett hur rätt pris det än är. T ex så är det bara på flashback som franska bilar höjs till skyarna av en knapp handfull personer, i verkliga livet är franska bilar väldigt opopulära.

Kolla din modell och se hur många som ligger ute till salu, vad för priser, hur länge dom legat ute på annons. Då får du ett hum om du är rätt ute.
Citera
2019-10-21, 09:43
  #3
Avstängd
legogustav46s avatar
Jag tror helt klart att det finns pengar att tjäna och siffrorna låter ju fullt rimliga med tanke på att firmorna rekondar och marknadsför. Själv har jag inte tid och framförallt inget tålamod att hålla på med dessa bilköpare så jag gör ett byte rakt av på firman vilket jag förlorar på i pengar men vinner på i tid.
Citera
2019-10-21, 09:50
  #4
Medlem
llanzs avatar
Vad är det för bil? Många väljer nu köpa skit bil för användning som vinterbil.
Citera
2019-10-21, 10:23
  #5
Medlem
Stygotiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noble.Savage
Har ingen lust att gynna bilnasarna så säljer min bil själv. Jag har satt mitt pris 18 procent över vad vi köper din bil erbjöd efter besiktning. Dom sa att utpriset är 23 procent högre än vad dom erbjöd mig och det stämmer om man kollar annonser.

Jag inkuderar blocketgarantin o bilen kostar under 100 000. Inga svar!!

Ser att vissa tycker att har man inte sålt bilen efter tre dagar är priset fel. Det är fel. Sålde förut en bil för 130 k och det tog ett tag. Tex jag själv ringer inte alltid direkt. Blir den såld så fort är priset för lågt!

Jag ser folk snåla på annan skit, men bilar kastar man gärna iväg till nasare! Det kan ju vara månadslöner det är frågan om.

Inga svar, men hur länge har den varit ute? Finns det många bilar av samma modell och ungefär samma år och mil på Blocket, hur ligger du i förhållande till dem?
Citera
2019-10-21, 10:29
  #6
Medlem
Noble.Savages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stygotius
Inga svar, men hur länge har den varit ute? Finns det många bilar av samma modell och ungefär samma år och mil på Blocket, hur ligger du i förhållande till dem?

Ligger faktiskt bra till. Dilemmat är att min bil har diesel som bränsle, är välskött och har tillbehör. Finns nån bensinare som är billigare i min årsmodell men dom är billigare.

Sänker jag är jag snart på kebabnasarnas nivå för inköp då blir det meningslöst. Det alternativet finns alltid. Jag ska ha den ute en månad i alla fall. Bara legat ute några dar.
Citera
2019-10-21, 10:57
  #7
Medlem
ormbitens avatar
Ja 3-4 veckor bör man nog ge en annons i tid.
Har man inte lyckats få den såld efter den tiden så är nog priset fel.

Den som ska köpa bil har ju faktiskt råd att vara kräsen idag, det finns ju trots allt väldigt mycket bilar att välja på.
Citera
2019-10-21, 11:13
  #8
Medlem
Noble.Savages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inzult
Vad ar det vi ska diskutera? Jag sag varken nagon fraga fran dig eller vad du vill ha hjalp med?

Det finns ett diskussionsämne. Framförallt om det finns nån med erfarenhet av att få bra betalt på blocket föt 100k bilar.
Citera
2019-10-21, 13:42
  #9
Medlem
RS3audis avatar
Nackdelen jag har upplevt när jag säljer bilar privat är att många som hör av sig inte har möjlighet att betala kontakt och jag kan inte erbjuda lån eller finansiering, det kan firmorna göra. Därför kan de ta högre betalt och de lämnar även garantier. Men lycka till och sänk priset ifall ingen vill ha den för utgångspris
Citera
2019-10-22, 14:36
  #10
Medlem
Noble.Savages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RS3audi
Nackdelen jag har upplevt när jag säljer bilar privat är att många som hör av sig inte har möjlighet att betala kontakt och jag kan inte erbjuda lån eller finansiering, det kan firmorna göra. Därför kan de ta högre betalt och de lämnar även garantier. Men lycka till och sänk priset ifall ingen vill ha den för utgångspris

Man dock fixa både finansiering och garanti via bilfirma! Jag tror jag insett vad problemet är, privatköpare köper typiskt inte det märke o den typ bilen är. Min nya bil är en Audi, säker på att den är enklare att sälja!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback