2019-10-21, 05:57
Medlem
Otursmannens avatar
Jag känner mig helt tom inuti bröstet och jag kan inte sova.
Det känns som att jag har förlorat något viktig, och jag kan inte få det tillbaka.
känns som min själv är död, och jag lever vidare.

Orkar inte mer, vad ska jag göra?

Vill sova, och må bra men kan inte.

Allt känns så dystert och mörkt, samt upplever jag en saknad av kärlek eller någon att dela livet med.
Känns nästan som att jag har drabbats av en minnesförlust och känner inte igen min käraste, eller som att jag genomgår en svår hearthbrake utan att det finns någon motpart.

Maten smakar inte, och jag har ingen ork och är trött, men kan samtidigt inte sova.

Känns som att jag har genomgått en 7 dagars knark maraton, jag har mörka ringar under ögonen, och har inte sovit i snart 4 dagar!

Jag har seriösa minnesrubbningar, häromdagen gick jag in på toaletten och visste inte vad jag gjorde där, allt känns som repeat och jag upplever dejavu 2 gånger minst per dag under dessa sömnlösa dagar.
Jag känner under dejavu en stark känsla av att veta eller förstå något, jag får stark eufori och sedan försvinner det.

Jag tror att jag håller på att bli galen.
Citera
2019-10-21, 06:00
Medlem
Pungsvings avatar
Så har mina dagar sett ut i 15 år.
Citera
2019-10-21, 06:07
Medlem
yz44s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pungsving
Och hur hjälper det TS?

OnT: Kanske är dags att kontakta sjukvården så att de kan utreda vad det beror på.
Citera
2019-10-21, 06:08
Medlem
Pungsvings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yz44
Och hur hjälper det TS?

OnT: Kanske är dags att kontakta sjukvården så att de kan utreda vad det beror på.

Det är en stor hjälp.
Citera
2019-10-21, 06:15
Medlem
Otursmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pungsving

måste kännas riktigt jobbigt, jag vill bara sova, men kan inte.
när jag somnar så vaknar jag efter 20 min.

jag hör ljud som tex att någon plingar på min dörr, trots att det inte är någon där.
jag vaknar av att känna av som om något brinner.
när jag sover kan det hända att något skriker i mitt öra, typ huuuh, och jag vaknar till.

vet inte vad det är, men jag lider av depression samt annat och har haft det ett tag, men detta är något nytt. Har nått nya nivåer.
Citera
2019-10-21, 08:09
Medlem
webbutvecklarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Otursmannen
Jag känner mig helt tom inuti bröstet och jag kan inte sova.
Det känns som att jag har förlorat något viktig, och jag kan inte få det tillbaka.
känns som min själv är död, och jag lever vidare.

Orkar inte mer, vad ska jag göra?

Vill sova, och må bra men kan inte.

Allt känns så dystert och mörkt, samt upplever jag en saknad av kärlek eller någon att dela livet med.
Känns nästan som att jag har drabbats av en minnesförlust och känner inte igen min käraste, eller som att jag genomgår en svår hearthbrake utan att det finns någon motpart.

Maten smakar inte, och jag har ingen ork och är trött, men kan samtidigt inte sova.

Känns som att jag har genomgått en 7 dagars knark maraton, jag har mörka ringar under ögonen, och har inte sovit i snart 4 dagar!

Jag har seriösa minnesrubbningar, häromdagen gick jag in på toaletten och visste inte vad jag gjorde där, allt känns som repeat och jag upplever dejavu 2 gånger minst per dag under dessa sömnlösa dagar.
Jag känner under dejavu en stark känsla av att veta eller förstå något, jag får stark eufori och sedan försvinner det.

Jag tror att jag håller på att bli galen.
Gå till läkare, berätta om dina problem och be att få sömntabletter, t.ex. Imovane 5mg (30 tabl), dessa finns ute på apoteken, eller be att få andra sömnmedel och lugnande. Boka redan nu, så fort du kan. Helst akuttid, så ska du se att du förhoppningsvis kan sova sen.
Citera
2019-10-21, 08:37
Medlem
particulum1s avatar
Denna känsla du har, skulle du säga att den är lokaliserad i kroppens nedre delar som bröstet eller magen, eller i huvudet?
Senast redigerad av particulum1 2019-10-21 kl. 08:41.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in