2019-10-20, 11:20
Bannlyst
Jag tycker att svenskar och väst i allmänhet hetsar jävligt
mycket ang. utveckling profit osv, till den grad att människor
knappt känns igen om människor längre.
För den perfekta människan har inga känslor för den är snarare precis som en robot.

Om ni hade fått leva fritt hur hade era liv varit?
Vad hade ni ändrat på?
Vad hade fått er att må bättre och förhoppningsvis bli lyckligare i det stora hela.
Senast redigerad av fruciante 2019-10-20 kl. 11:26.
Citera
2019-10-20, 11:30
Medlem
12 rules for life Prof Peterson, plus kolla Prof Brian McGinn on you tube ( bl.a.. "A History of disbelief/Athiesm" BBC Jonathan MIller) . Thats it Flashbackers.
Citera
2019-10-20, 11:36
Medlem
Ortopeds avatar
det är så mycket skit nu för tiden, tumregeln är att leva tillsammans med sin fru livet ut.
Citera
2019-10-20, 11:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av nocturnaltourist69
12 rules for life Prof Peterson, plus kolla Prof Brian McGinn on you tube ( bl.a.. "A History of disbelief/Athiesm" BBC Jonathan MIller) . Thats it Flashbackers.

Känner till Jordan, han är ruskligt bra ibland men han är nog hellre någon jag gillar att lyssna på än
någon jag skulle vilja att vara.
Citera
2019-10-20, 11:46
Medlem
Du har rätt, vi lever fel. Jag skulle klara mig med att jobba 3 dagar i veckan te.x och det vill jag mera än gärna göra. Men vilken arbetsgivare anställer någon för det då?

Jag skulle tillbringa fritiden med att spela rallyspel, se filmer, utveckla mig själv inom webbutveckling, bygga radiostyrda bilar, dra ut mountainbiken i spåret.

Sen skulle pengarna inte räcka till att åka på utlandssemester och annat men om jag kunde jobba lugnt 3 dagar i veckan skulle jag nog kanske kunna tänka mig att leva här.

Ja jag ser det som att vi borde leva med mindre jobb och pengar, men mera fritid. Vi är som robotar här, perfekta skatteslavar.
Citera
2019-10-20, 14:09
Medlem
Ryggradsluss avatar
Det är de små tingen.
Som är de största.

Inse var rikedomen är.
Glädjen och skrattet.

Tro på den. Kärleken..
Då är du fri och det spelar mindre roll var du är eller vad du gör eller vad du "kör"etc..
Citera
2019-10-20, 14:11
Medlem
Kickexs avatar
https://youtu.be/A8x73UW8Hjk
Citera
2019-10-20, 15:50
Medlem
Mindre av det stora samhället (Media, kultur, överbefolkning)
Mer av det lilla samhället (Familj, vänner, lokalt)

Det här verkar gå hand i hand med mitt välmående av någon anledning. Och så behöver man ett starkt syfte, saker att göra, som gör det hela värt det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in