Citat:
Enligt dig r 85% av Chiles befolkning antidemokratiska vnsterextremister som inte accepterar utgngen av demokratiska val fortstt drmma. Du har uppenbarligen ingen aning om vad som pgr i Chile och r inte mottaglig fr ngonting som inte bekrftar dina efterblivna fantasier. En dag kanske du vaknar och inser vad din politik har lett till i Chile och hur populr den r bland folket. Bara att du r korkad nog att tro att protesterna r riktade specifikt mot Piera och att han vann presidentvalet (fr tv r sedan...) sger ju allt om hur insatt du r. Missnjet gr betydligt djupare n enbart ett missnje med en president. Det r arvet efter din lskade Pinochet som nu avvisas med kraft av det chilenska folket.
Kul att du r efterbliven nog att anklaga ngon fr att vara en antidemokrat som inte accepterar utgngen av demokratiska val i samma inlgg som du hyllar Pinochet och antyder vad han skulle ha gjort annorlunda mot meningsmotstndare. Detta blir mitt sista svar till dig fr den hr gngen eftersom du r s pass efterbliven att jag brjar misstnka att du r ett troll.

Kul att du r efterbliven nog att anklaga ngon fr att vara en antidemokrat som inte accepterar utgngen av demokratiska val i samma inlgg som du hyllar Pinochet och antyder vad han skulle ha gjort annorlunda mot meningsmotstndare. Detta blir mitt sista svar till dig fr den hr gngen eftersom du r s pass efterbliven att jag brjar misstnka att du r ett troll.
Det chilenska folket stdjer Piera, det r bara i din efterblivna skalle som folket stdjer de vnsterextrema terroristerna. Att du hnvisar oserisa kllor fr dig bara att framst som nnu dummare. Vill man veta folkets vilja s har man val, i det senaste valet s slutade det med att Piera blev president.
Pinochet gjorde Chile till ett bttre land, frga vilken kompetent ekonom som helst. Jag har dock inga problem med att kritisera honom fr att han misslyckades ta hand om vnsterextrema meningsmotstndare p ett tillfredsstllande stt. Hade han lyckats med det s hade Chile kanske inte behvt st ut med terroristerna som hrjar i landet idag.
Kloka ord frn Rojas:
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...rka-reaktioner
Du r ett vnsterextremt troll.