• 6
  • 7
2019-11-30, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NinoRojo
Enligt dig r 85% av Chiles befolkning antidemokratiska vnsterextremister som inte accepterar utgngen av demokratiska val fortstt drmma. Du har uppenbarligen ingen aning om vad som pgr i Chile och r inte mottaglig fr ngonting som inte bekrftar dina efterblivna fantasier. En dag kanske du vaknar och inser vad din politik har lett till i Chile och hur populr den r bland folket. Bara att du r korkad nog att tro att protesterna r riktade specifikt mot Piera och att han vann presidentvalet (fr tv r sedan...) sger ju allt om hur insatt du r. Missnjet gr betydligt djupare n enbart ett missnje med en president. Det r arvet efter din lskade Pinochet som nu avvisas med kraft av det chilenska folket.

Kul att du r efterbliven nog att anklaga ngon fr att vara en antidemokrat som inte accepterar utgngen av demokratiska val i samma inlgg som du hyllar Pinochet och antyder vad han skulle ha gjort annorlunda mot meningsmotstndare. Detta blir mitt sista svar till dig fr den hr gngen eftersom du r s pass efterbliven att jag brjar misstnka att du r ett troll.

Det chilenska folket stdjer Piera, det r bara i din efterblivna skalle som folket stdjer de vnsterextrema terroristerna. Att du hnvisar oserisa kllor fr dig bara att framst som nnu dummare. Vill man veta folkets vilja s har man val, i det senaste valet s slutade det med att Piera blev president.

Pinochet gjorde Chile till ett bttre land, frga vilken kompetent ekonom som helst. Jag har dock inga problem med att kritisera honom fr att han misslyckades ta hand om vnsterextrema meningsmotstndare p ett tillfredsstllande stt. Hade han lyckats med det s hade Chile kanske inte behvt st ut med terroristerna som hrjar i landet idag.

Kloka ord frn Rojas:

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...rka-reaktioner

Du r ett vnsterextremt troll.
Citera
2019-12-04, 12:58
Medlem
dufrianords avatar
Jag r varken hger eller vnster lngre, men Vnstern r dliga p protestera de beter sig som vidriga smbarn nr de inte fr sin vilja igenom. Eldar upp och vandaliserar sina egna stder och brnner upp kyrkor. Visserligen ser Hong Kong nstan likadant ut men bara nstan.

Snt hr vljer vnsterfolk att aldrig ens kommentera utan ltsas om som det inte finns!

Anti-clerical Chile: 🇨🇱
Burning of Catholic and evangelical churches. Demolition of Statues!
https://www.minds.com/newsfeed/1048580227500318720
Citera
2019-12-04, 13:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dufrianord
Jag r varken hger eller vnster lngre, men Vnstern r dliga p protestera de beter sig som vidriga smbarn nr de inte fr sin vilja igenom. Eldar upp och vandaliserar sina egna stder och brnner upp kyrkor.
Och i Bolivia har vi istllet en hgerextrem president som mot konstitutionen svr eden p en bibel. Inte fr att jag frsvarar ren vandalisering, men det r inte en slump att kyrkan blir en mltavla, den har ofta varit reaktionr och sttt frtryck.

Sen skall man inte helt bortse frn mjligheten av provokatrer. Det r nrmast standardtaktik fr polisen att skicka in folk i demonstrationer i syfte att provocera fram vld s man fr en urskt att krossa dem.
Citera
2019-12-10, 16:42
Medlem
CliviaMiniatas avatar
Nu mste jag erknna att jag hade fel om Chile i nutid.
President Pinera har inte tagit till militren och de gamla experterna p att sl ner upplopp. Tvrt om s har carabineros ltit protesterande och plundrare hrja fritt. Staden jag bodde i ser ut som om det varit krig. Huvudgatan skvlad, stadshuset uppeldat, kpcentrum plundrat och i ruiner. Kyrkor och katedraler vandaliserade och helgonbilder i spillror utkastade p gatan i Santiago.
Kanske det r kommunister som har sprat ut de normala protesterna med hjlp av Chavister, FARC och Frentistas.
Latinamerikanska kommunister r inte att leka med.
Men allt hade kunnat frhindras om inte gubbgnget som tog ver efter Pinochet varit s korrumperade.
Citera
  • 6
  • 7

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in