2024-09-09, 01:14
Bannlyst
Stabilt bolag skulle jag säga… men vem vet
Citera
2024-09-26, 21:49
Medlem
Jag har väldigt svårt att förstå hur det kan vara så svårt att sälja. Vaccin som dammar på hyllorna till utgångsdatumet nås, och inga glada siffror i rapporten. Jag har behållit alla mina aktier jag någonsin ägt, men har släppt bevakningen på senare tid.

Är det någon som har en uppfattning om varför detta inte säljer?
Citera
2024-09-26, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Backtrader
Jag har väldigt svårt att förstå hur det kan vara så svårt att sälja. Vaccin som dammar på hyllorna till utgångsdatumet nås, och inga glada siffror i rapporten. Jag har behållit alla mina aktier jag någonsin ägt, men har släppt bevakningen på senare tid.

Är det någon som har en uppfattning om varför detta inte säljer?
Det blir nog bättre med tiden? 🐎
Citera
2024-09-26, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Truefighter
Det blir nog bättre med tiden? 🐎

Det får man ju verkligen hoppas. Borde det inte ha tagit fart nu dock? Har man överskattat problemet? Är kunderna försiktiga till ett nytt vaccin? Givet hur problemet Kvarka beskrevs hade jag antagit att hästägare skulle kasta sig över vaccinet.
Citera
2024-09-28, 08:39
Medlem
Yinool0401s avatar
Citat:
Det får man ju verkligen hoppas. Borde det inte ha tagit fart nu dock? Har man överskattat problemet? Är kunderna försiktiga till ett nytt vaccin? Givet hur problemet Kvarka beskrevs hade jag antagit att hästägare skulle kasta sig över vaccinet.

Snöbollen har börjat rulla. Det kommer bli åka av .. aktien är billig, otroligt billig .
Citera
2024-09-28, 12:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yinool0401
Snöbollen har börjat rulla. Det kommer bli åka av .. aktien är billig, otroligt billig .
Jag tror du kan ha rätt. Dessutom har de annat intressant för framtiden.
Citera
2024-09-30, 17:57
Medlem
Citat:

Jag hoppas verkligen att du har rätt. Men det har väl gått mer än ett år sedan försäljningen skulle dragit igång på riktigt.
Citera
2024-09-30, 18:14
Medlem
Citat:
Jag hoppas verkligen att du har rätt. Men det har väl gått mer än ett år sedan försäljningen skulle dragit igång på riktigt.
Ja en otroligt seg start på det hela men vem hade kunnat tro det?
Citera
2024-09-30, 19:05
Medlem
Yinool0401s avatar
Det är fruktansvärt tunga namn som gått in i bolagsstyrelsen. Allt ifrån hästfolk till topp 🔝 of the popps styrelseproffs.
Citera
2024-10-01, 09:23
Medlem
Lillarapunzels avatar
Citat:

Kvarka är en fruktansvärd sjukdom, men åtminstone när jag kollade upp vaccinet för något år sedan behövde en vaccinera så himla ofta att det inte kändes varken ekonomiskt eller praktiskt görbart. Hästinfluensa, som det vaccinerats emot i decennier, kräver 2 grunddoser med 1-2 månaders mellanrum och därefter årlig dos inom max 365 dagar. Här var det samma intervall på grunddoserna, men krävde påfyllnadsdoser varannan, max var tredje månad för full effekt. Det både skulle kosta en massa, och mtp tävlingskarens för vaccinationer (7-8 dygn), skulle tävlingshästar - en grupp som verkligen varit betjänta av vaccinet, fått hela sina tävlingsplaneringar och -säsonger totalt upphackade av vaccinationerna, särskilt om en skulle uppfylla de optimala varannan månads intervallerna.

Länk till Läkemedelsverkets info om vaccinet, de anger 2 månaders skydd mot sjukdomen efter 2 grunddoser.
https://www.lakemedelsverket.se/sv/b...qui#hmainbody1
Senast redigerad av Lillarapunzel 2024-10-01 kl. 09:27.
Citera
2024-10-01, 10:42
Medlem
Yinool0401s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lillarapunzel
Kvarka är en fruktansvärd sjukdom, men åtminstone när jag kollade upp vaccinet för något år sedan behövde en vaccinera så himla ofta att det inte kändes varken ekonomiskt eller praktiskt görbart. Hästinfluensa, som det vaccinerats emot i decennier, kräver 2 grunddoser med 1-2 månaders mellanrum och därefter årlig dos inom max 365 dagar. Här var det samma intervall på grunddoserna, men krävde påfyllnadsdoser varannan, max var tredje månad för full effekt. Det både skulle kosta en massa, och mtp tävlingskarens för vaccinationer (7-8 dygn), skulle tävlingshästar - en grupp som verkligen varit betjänta av vaccinet, fått hela sina tävlingsplaneringar och -säsonger totalt upphackade av vaccinationerna, särskilt om en skulle uppfylla de optimala varannan månads intervallerna.

Länk till Läkemedelsverkets info om vaccinet, de anger 2 månaders skydd mot sjukdomen efter 2 grunddoser.
https://www.lakemedelsverket.se/sv/b...qui#hmainbody1

Det är tyvärr det som gjort att det gått lite troll i det hela.
Du behöver 2 grundvaccineringar och typ 1 refill per år efter det. Vet inte när dom kommer att styra upp det debacklet. Det var minst sagt amatörmässigt av förre VD Andreas att inte ha koll på skrivelserna.

När detta har landat ska det mycket till för att dom ska lyckas förstöra det här caset.

Mina 75000 andelar ligger längst in i byrålådan, dammar av dom om några år. Då blir det desto trevligare.
Citera
2024-10-01, 12:35
Medlem
Lillarapunzels avatar
Citat:
Det är tyvärr det som gjort att det gått lite troll i det hela.
Du behöver 2 grundvaccineringar och typ 1 refill per år efter det. Vet inte när dom kommer att styra upp det debacklet. Det var minst sagt amatörmässigt av förre VD Andreas att inte ha koll på skrivelserna.

När detta har landat ska det mycket till för att dom ska lyckas förstöra det här caset.

Mina 75000 andelar ligger längst in i byrålådan, dammar av dom om några år. Då blir det desto trevligare.

Fast det finns det ju som sagt inget vetenskapligt stöd för enligt Läkemedelsverket, och det är därför hästägare backar och aktien går dåligt. Hade det varit som med hästinfluensa vaccinet eller att det t.om. behövdes en booster var 6e istället för var 12e månad, så hade nog väldigt många inkl. mig hakat på, men inte när den vetenskapliga grunden ser ut som den gör. Därför jag heller aldrig skulle köpa deras aktie som det ser ut nu...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in