• 8
  • 9
2019-10-27, 09:22
Medlem
Brunbeverns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mojokii
Exakt. Det är lätt att snacka, men det blir sällan så som folk tänker sig.

Men det är ju bra samtidigt att det är så. Folk får se det positiva i det att man inte måste se bra ut för att träffa någon, utan det bottnar ner mycket till rätt omständigheter och tur.

Citat:
Intressant. Kan det ha att göra med att det som tidigare inte krävde sådan perfektion idag med ditt nya läge ofta handlar mer om att "få typ allt rätt"? Du kanske har utvecklat höga krav själv via hur du ser dig själv? Och kvinnor kanske märker att det inte ser ut som en allt för givande relationssituation? Hur många gånger skulle du säga att du varit med om en förälskelse?

Är ingen perfektionist i livsstil, är en ganska odisciplinerad person förutom med träningen. Har aldrig varit en person med höga krav på tjejernas utseende, inte ens när man går ut och skaffar ligg. Det viktiga är att de uppnår en viss tröskel, kan nöja mig med en 5:a-6:a åtminstone en dålig kväll.

Har väl fattat tycke för vissa personer och inlett relationer med dem tidigare, fast om det var en förälskelse eller inte kan jag inte besvara.
Citera
2019-10-27, 09:50
Medlem
Mojokiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brunbevern
Men det är ju bra samtidigt att det är så. Folk får se det positiva i det att man inte måste se bra ut för att träffa någon, utan det bottnar ner mycket till rätt omständigheter och tur.

Är ingen perfektionist i livsstil, är en ganska odisciplinerad person förutom med träningen. Har aldrig varit en person med höga krav på tjejernas utseende, inte ens när man går ut och skaffar ligg. Det viktiga är att de uppnår en viss tröskel, kan nöja mig med en 5:a-6:a åtminstone en dålig kväll.

Har väl fattat tycke för vissa personer och inlett relationer med dem tidigare, fast om det var en förälskelse eller inte kan jag inte besvara.

Jag känner att du låter för kall och "beräknande" för att verka ha möjligheten att bygga en starkare mer långsiktig relation med någon. Det kanske också har nåt att göra med att när man väl börjar träffa många så kan man också "tappa sig" lite i det, och därmed få svårare för bindande och social uppbyggnad när man har "andra alternativ runt hörnet" som lätt kan störa saken?

Du pratar om att du "kan nöja dig med en 5:a till 6:a till ligg, en dålig kväll", vilket just antyder att du förväntar dig en tydligt vacker och tydligt bra person på många vis för att vilja satsa på mer. Det låter helt enkelt som en hög självbild ger höga förväntningar. Du är inte öppen och benägen att läsa folk särskilt vackert längre, utan tenderar att överdrivet bedöma och beräkna, vilket varken skapar särskilt mycket känslor eller särskilt goda upplägg för relation för en kvinna heller. Eventuellt en "flashback-skada" om du har varit mycket inne på sådana här forum?

Om du nu önskar förändra partnerssituationen så hoppas jag att mina funderingar kring det kanske kan vara lite tips som kan hjälpa dig vidare. Som du säger så handlar ju relationer oftast inte om att folk är "perfekta", utan omständigheter är av hög relevans.
Citera
2019-10-27, 10:02
Medlem
Brunbeverns avatar
Citat:
Jag känner att du låter för kall och "beräknande" för att verka ha möjligheten att bygga en starkare mer långsiktig relation med någon. Det kanske också har nåt att göra med att när man väl börjar träffa många så kan man också "tappa sig" lite i det, och därmed få svårare för bindande och social uppbyggnad när man har "andra alternativ runt hörnet" som lätt kan störa saken?

Du pratar om att du "kan nöja dig med en 5:a till 6:a till ligg, en dålig kväll", vilket just antyder att du förväntar dig en tydligt vacker och tydligt bra person på många vis för att vilja satsa på mer. Det låter helt enkelt som en hög självbild ger höga förväntningar. Du är inte öppen och benägen att läsa folk särskilt vackert längre, utan tenderar att överdrivet bedöma och beräkna, vilket varken skapar särskilt mycket känslor eller särskilt goda upplägg för relation för en kvinna heller. Eventuellt en "flashback-skada" om du har varit mycket inne på sådana här forum?

Om du nu önskar förändra partnerssituationen så hoppas jag att mina funderingar kring det kanske kan vara lite tips som kan hjälpa dig vidare. Som du säger så handlar ju relationer oftast inte om att folk är "perfekta", utan omständigheter är av hög relevans.

Nu ska ju förvisso många alternativ göra en man attraktivare att lära känna, många killar har problemet att de är för på.

Man blir formad av sin omgivning och låt säga att min attityd och sätt att se på saker är en direkt konsekvens av hur människor har tendensen att agera. Det finns inget tydligt sätt att agera idag, gör man en sak blir man dömd och gör man motsatsen så blir man dömd likväl. Ska man öppna upp sig och vara sårbar så måste folket man träffar vara det också. Svårt att lita på folk idag. Många säger en sak och sedan agerar de på ett annat sätt.

Uppskattas såklart, fast har ingen förväntning på att folk är perfekta. Tycker snarare andra verkar ha den föreställningen eftersom så få är öppen att träffa nytt folk.
Citera
2019-10-27, 10:28
Medlem
Mojokiis avatar
Citat:
Nu ska ju förvisso många alternativ göra en man attraktivare att lära känna, många killar har problemet att de är för på.

Jovisst. Först ska man kunna visa sig som/vara en person som har lite kontroll på sammanhangen och det ökar attraktionsförmågan. Genom att vara direkt på så kommer intresset aldrig hinna "få plats" i jämförelse mot att kunna umgås på andra vis först och sedan finna intresse via kontakten man har med varann. Jag skulle vilja påstå att de största förälskelserna generellt kommer från människor som gått i samma klass/haft en kollega/träffat en väns vän några gånger, etc.

Citat:
Man blir formad av sin omgivning och låt säga att min attityd och sätt att se på saker är en direkt konsekvens av hur människor har tendensen att agera. Det finns inget tydligt sätt att agera idag, gör man en sak blir man dömd och gör man motsatsen så blir man dömd likväl.

Visst, får hålla med om att det typ blir så. I princip oavsett vad man gör så kommer det alltid finnas en grupp som ser ner på hur man hanterar saker. Men som du nämner så kan det vara en "man uppfyller sina förväntningar"-situation. Det blir svårt att säga vad som är vad när saker är inbakat i vartannat. Förväntas en hårdare värld så blir folk hårdare, förväntas en mjukare värld så ökar chansen att folk blir mjukare och man får en mjukare värld.

Citat:
Ska man öppna upp sig och vara sårbar så måste folket man träffar vara det också. Svårt att lita på folk idag. Många säger en sak och sedan agerar de på ett annat sätt.

Lite trist att höra. Förmodligen är du del av en annan värld än vad jag är. Jag har inte upplevt att det brukar vara så, utan min personliga uppfattning är att motsatsen är vanligare.

Citat:
Uppskattas såklart, fast har ingen förväntning på att folk är perfekta. Tycker snarare andra verkar ha den föreställningen eftersom så få är öppen att träffa nytt folk.

Jag skulle säga att gott om folk är "fast i den här vevan".
Senast redigerad av Mojokii 2019-10-27 kl. 10:33.
Citera
2020-12-12, 20:13
Medlem
Jag har inget svar men utbudet som kille är en tjej som har redan barn eller försöka hitta en under 30 och som är redo att bilda familj

Den viktiga frågan är snarare är vad du hade velat göra med din partner då ni har fritid. Är det Netflix? Utflykter? Resor? Träning?

Det finns liksom två typer av tjejer man får anpassa sig efter

De tjejer som bor i mindre tätorter och jobbar som undersköterska eller vården i allmänhet...

De tjejer som bor i städer och är akademiker

Feminism är starkare i städer än tätorter, det betyder inte att tjejer i mindre orter är dummare eller så men att de kanske är ok med att vara den som lagar mat hemma och sköter om hushållet. De gör ingen stor grej av det.

Det jobbiga dock med tjejer från inlandet är att de anses vara mer omogna, troligtvis mer otrogna och de har säkerligen haft en snickare eller lastbilschaufför med hemsk kvinnosyn som ex som man måste handskas med. Vi som är akademiker får aldrig anses vara en Alexander Lukas och den vanliga knegare som Kalle Anka
Citera
  • 8
  • 9

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in