Citat:
Ursprungligen postat av
Brunbevern
Men det är ju bra samtidigt att det är så. Folk får se det positiva i det att man inte måste se bra ut för att träffa någon, utan det bottnar ner mycket till rätt omständigheter och tur.
Är ingen perfektionist i livsstil, är en ganska odisciplinerad person förutom med träningen. Har aldrig varit en person med höga krav på tjejernas utseende, inte ens när man går ut och skaffar ligg. Det viktiga är att de uppnår en viss tröskel, kan nöja mig med en 5:a-6:a åtminstone en dålig kväll.
Har väl fattat tycke för vissa personer och inlett relationer med dem tidigare, fast om det var en förälskelse eller inte kan jag inte besvara.
Jag känner att du låter för kall och "beräknande" för att verka ha möjligheten att bygga en starkare mer långsiktig relation med någon. Det kanske också har nåt att göra med att när man väl börjar träffa många så kan man också "tappa sig" lite i det, och därmed få svårare för bindande och social uppbyggnad när man har "andra alternativ runt hörnet" som lätt kan störa saken?
Du pratar om att du "kan nöja dig med en 5:a till 6:a till ligg, en dålig kväll", vilket just antyder att du förväntar dig en tydligt vacker och tydligt bra person på många vis för att vilja satsa på mer. Det låter helt enkelt som en hög självbild ger höga förväntningar. Du är inte öppen och benägen att läsa folk särskilt vackert längre, utan tenderar att överdrivet bedöma och beräkna, vilket varken skapar särskilt mycket känslor eller särskilt goda upplägg för relation för en kvinna heller. Eventuellt en "flashback-skada" om du har varit mycket inne på sådana här forum?
Om du nu önskar förändra partnerssituationen så hoppas jag att mina funderingar kring det kanske kan vara lite tips som kan hjälpa dig vidare. Som du säger så handlar ju relationer oftast inte om att folk är "perfekta", utan omständigheter är av hög relevans.