2019-10-18, 19:27
Medlem
Jag såg nyss på Gokväll hur dom sabrerade en champagneflaska.

Men på hur många sätt kan ni öppna en ölflaska på?

Tell us.
Citera
2019-10-18, 19:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ilpobre
På ölva sätt.

He he. Kul.

Men den som har festat med grabbarna känner till många sätt att öppna en ölflaska på.

Det finns konventionella sätt att öppna med, och okonventionella sätt.

Ett sätt är att sätta ölflaskan mot en snusdosa, och sen bända. Fler?
Citera
2019-10-18, 20:25
Medlem
mensverkets avatar
Inte gjort på ett tag nu mer än med flasköppnare men brukade kunna med kindtänderna, ibland mot en hårdare kant typ bord eller mur.
Eller klassikern med tändare.
Citera
2019-10-18, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mensverket
Inte gjort på ett tag nu mer än med flasköppnare men brukade kunna med kindtänderna, ibland mot en hårdare kant typ bord eller mur.
Eller klassikern med tändare.

Jo det finns extrema sätt att öppna med också. Att sätta den mellan kindtänderna, är ett.

Det finns ytterligare ett sätt att öppna med, men det är fan helgalet.
Citera
2019-10-18, 23:40
Medlem
Pungpuckels avatar
Jag kan öppna med vad som helst som har en hård kant, använde en spade en gång minns jag.
Citera
2019-10-21, 17:17
Medlem
Banzai-Perkeles avatar
En kompis till min farsa kunde öppna ölen mot benet vid ögonbrynet, alltså dödskallens ögonhåla. Han lindade en servett runt kapsylen för att undvika skärsår, sen körde han upp flaskan och bara *psst*.
Citera
2019-10-21, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Banzai-Perkele
En kompis till min farsa kunde öppna ölen mot benet vid ögonbrynet, alltså dödskallens ögonhåla. Han lindade en servett runt kapsylen för att undvika skärsår, sen körde han upp flaskan och bara *psst*.

Precis det tricket jag menade, när jag sade att det finns ett riktigt helgalet sätt att öppna en
ölflaska med. Jag har nämligen också hört om den metoden.
Citera
2019-10-22, 18:10
Medlem
XtraXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Banzai-Perkele

Var en snubbe som satt och sålde cola flaskor på gatan i Prag för massa år sedan när jag var där. Hans nisch var att han öppnade flaskorna med "ögat". Dock utan servett.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in