2019-10-16, 20:43
Medlem
Hej hoppas någon har lite erfarenhet angående detta!

har gått på Elvanse+Mirtazapine i ungefär 2-3 år har aldrig varit några konstigheter förutom en aning för högt blodtryck. Men nu är det såhär va att idag när jag var på återbesök hos min läkare så skulle dom skriva ut ny medicinering, men pga att mitt blodtryck står på 165/105 så vill dom inte skriva ut min medicin som jag anser är grunden till att att mitt blodtryck har ökat eftersom jag har varit utan adhd medicin de senaste 4-5 dagarna och pga all sjuk stress på jobbet så har mitt psykiska varit lidande i form av ekonomisk stress osv... Läkarn sa att jag skulle uppsöka husläkarn (vårdcentral) snarast möjligt men eftersom jag är timanställd blir jag av med upp till en heldags arbete på detta...

lever ett relativt sunt liv i övrigt med träning ungefär 3-4 dagar i veckan och goda sömn/matvanor!

doseringen är Mirta 30mg och Elvanse70. mitt stora frågetecken är om ett plötsligt avslut från min ADHD medicinering kan orsaka högt blodtryck eller om det bara är mitt tragiska liv som stressar sönder mitt stackars hjärta??????? väldigt tacksam för svar!
Citera
2019-10-16, 20:59
Medlem
Det låter som ett klokt beslut av din läkare att du kollar upp ditt blodtryck med ett såpass högt undertryck. Känner du några utsättning symtom annars nu när du varit utan Elvanse?
Citera
2019-10-16, 21:18
Moderator
Morfar-52s avatar
Flyttar

Centralstimulantia --> Psykiatri och psykofarmaka
/Moderator
Citera
2019-10-16, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mrSheep
Det låter som ett klokt beslut av din läkare att du kollar upp ditt blodtryck med ett såpass högt undertryck. Känner du några utsättning symtom annars nu när du varit utan Elvanse?

Ja en extrem trötthet och svårare hålla koll på saker men ändå inte lika jobbigt att avsluta medicineringen som jag först trodde faktiskt men hemsk trötthet som sagt men börjar gå över. Det finns forskning som tyder på positiva permanenta tankeförändringar efter adhd medicinering vilket jag kan styrka!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in