Citat:
Ursprungligen postat av
Raketforandringen
Ser bra ut och får ofta hör att jag ser smart eller intelligent ut. Problemet är då att folks förväntningar inte bemöts och det tär på mig jätte, jättemycket. Har varit deprimerad under en lång tid och ur ett rationellt perspektiv skulle det aldrig falla mig in att någon människa skulle tycka sämre om mig för att jag råkar vara lite trög. Fått höra att jag kan vara trög på ett charmigt vis men oavsett så har bilden som varit innan ändrats från den första interaktionen med mig och framåt. Kanske inte sådär direkt i början, om alls, men definitivt senare när de varit runtomkring mig ett tag. Tänker att tjejer kommer se ner på mig, tappa attraktionen till mig och vise versa..
Folk tycker inte illa om personer för att de är tröga, eller tafatta som det mer verkar som på din beskrivning. Folk tycker inte om personer som är elaka, dryga, översittare o.s.v., det finns oändligt med negativa egenskaper som folk tycker illa om. Klumpighet, tafatthet eller att vara opraktisk är inte den typ av egenskaper som gör att man tycker illa om någon.