Citat:
Ursprungligen postat av
LaurentiusLucidor
Hur kan pengar ut vara större än vad man investerat om vindsnurrorna bara ger 1 % av installerad kapacitet vid ett givet ögonblick? Hur många hundra års drifttid bygger din kalkyl på?
Vilket mysterium alltså! Du kanske skulle fråga de som tjänat miljoner på att investera i vindkraft? Varifrån kom pengarna? Det är en paradox!! (Jag är ironisk nu.)
Citat:
Citat:
Vilka målstolpar? Jag eftersökte en förklaring till denna paradoxala situation. Svara på frågan istället.
Det är väl du som ska bevisa att Kinas nya reaktorer inte beräknas gå med vinst (vilket du själv motbevisar här nedan).
Svara på frågan nu: "Om kärnkraften är lönsam varför är det inga privata investerare som bygger kärnkraftverk?"
Citat:
Det enda som står i den länken är att ditt mytande om att Kina inte bryr sig om lönsamhet är rent skitsnack:
Citat:
China is growing wary about its cost and safety.
Länken stödjer mitt påstående om att kärnkraft är dyrt alltså har jag fel. Vilken imponerande logik du kommer med. Även om "Kina är en kommandoekonomi vars främsta mål inte är lönsamhet" så betyder inte det att kineserna skiter fullständigt i alla kostnader.