2019-10-14, 22:38
Medlem
Tycker dessa är helt ok. Smaken är dock lite i mesigaste laget. Vad säger ni? Lite mer pikant ostsmak hade satt fart på dom och Cheesy Nacho står fortfarande som okrönt kung. Tråkigt att man inte vågar ta i med smaken tycker jag.
Citera
2019-10-14, 22:47
Medlem
Hur blir de vid försening? Ostbågar brukar ju vinna på att vara i kontakt med luftfuktighet.
Citera
2019-11-06, 08:14
Medlem
enfindams avatar
Jag köpte en påse och kunde inte sluta att äta dom. Dessa vita "snöbollar" är smakrika av cheddar och sourcream och nästan smälte i munnen. Jag hoppas att dom är här för att stanna!
Senast redigerad av enfindam 2019-11-06 kl. 08:16.
Citera
2019-11-06, 08:37
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av enfindam
Jag köpte en påse och kunde inte sluta att äta dom. Dessa vita "snöbollar" är smakrika av cheddar och sourcream och nästan smälte i munnen. Jag hoppas att dom är här för att stanna!
”Smakrika av cheddarost och sourcreme”? Det brukar ju annars vara två smaker som är kända för att inte direkt slå igenom eftersom både mild ost och gräddfil faktiskt är ganska smaklösa.

Så var det även i det här fallet. Ena grabben köpte en påse så jag smakade en näve. Smakade nästan ingenting alls. I likhet med de flesta andra svenska snacks så är det för dåligt kryddat. Jag äter sällan chips och sånt av den anledningen. Jag vill ha en kraftig smak av det som tilltugget är kryddat med. Chilinötter brukar gå ner men i stort sett allt annat från Sverige är fjollkryddat.

Och så den där jävla sourcremen som de envisas med i allting. Det är helt enkelt inte gott.
Senast redigerad av Latrygg 2019-11-06 kl. 08:41.
Citera
2019-11-06, 08:46
Medlem
enfindams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Latrygg
”Smakrika av cheddarost och sourcreme”? Det brukar ju annars vara två smaker som är kända för att inte direkt slå igenom eftersom både mild ost och gräddfil faktiskt är ganska smaklösa.

Så var det även i det här fallet. Ena grabben köpte en påse så jag smakade en näve. Smakade nästan ingenting alls. I likhet med de flesta andra svenska snacks så är det för dåligt kryddat. Jag äter sällan chips och sånt av den anledningen. Jag vill ha en kraftig smak av det som tilltugget är kryddat med. Chilinötter brukar gå ner men i stort sett allt annat från Sverige är fjollkryddat.

Och så den där jävla sourcremen som de envisas med i allting. Det är helt enkelt inte gott.
Jag håller inte med dig alls. Sourcreamen ger ostsmaken en syrlighet som gör det där lilla extra.
Citera
2019-11-06, 08:47
Medlem
199702042s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av impasto
Hade faktiskt helt glömt detta tips. Får göra ett experiment och återkomma!

Tusen ton. Jättefet!

Du kan snabba på processen genom att lägga dem i ett durkslag över en kastrull med kokande vatten så gör jag med nya doodles.
Citera
2019-11-06, 09:21
Medlem
Castlevanias avatar
Vargen har inte smakat dem än. Men ska inte förkasta de på förhand, trots ännu ett inslag av Sourcream. Trist att fantasin för tillverkarna inte sträcker sig längre än så. Men så länge dumma Svenssons inte har högre krav så blir det Sourcream.

Jaja, får återkomma ett par påsar senare
Citera
2019-11-15, 20:35
Medlem
Castlevanias avatar
De får underkänt, pga dessa skäl:
- "Smakrika" stämmer inte. Smakar för lite. Sen är det ingen eftersmak.
Som att tugga luft efter ett par tuggor
- De känns pyttesmå. Behöver ta flera på en gång. Säkert avsikten att de inte ska räcka så länge
- Mixen Sourcream och Cheddar sticker inte ut. Tror ren Cheddar hade funkat bättre.

Det är en Limited Edition. Lär inte återkomma vid fler tillfällen.

Ni som gillar dem har inte stora fordringar.
Senast redigerad av Castlevania 2019-11-15 kl. 20:38.
Citera
2019-11-16, 21:12
Moderator
rotadents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Latrygg

Håller med, upplever att det har blivit sämre och sämre dessutom. Jag tror att man helt enkelt snålar med kryddan för att spara pengar och kunna kränga chipsen riktigt billigt. För mig slutar det oftast med att jag köper chips med chili, det är inte för att jag egentligen är så förtjust i det, utan för att det åtminstone smakar något. Oftast brukar det i och för sig vara mer hetta än rejäl smak, men hellre det än inget. Hetta är egentligen ingenting jag direkt eftersträvar i chips.
Citera
2019-11-16, 21:35
Medlem
HuJintaos avatar
Cheez Balls brukar bli bättre efter en eller två dagar i öppnad påse. Ska testa detta när jag lyckas hitta dessa snow balls.
Citera
2019-11-18, 16:59
Medlem
felstavadds avatar
Tyckte de var tråkiga och mesiga i smaken, de vanliga är godare, ingen förlust om de försvinner anser jag.
Citera
2019-11-24, 20:27
Medlem
HuJintaos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av felstavadd
Tyckte de var tråkiga och mesiga i smaken, de vanliga är godare, ingen förlust om de försvinner anser jag.
Medhåll. Riktig trist smak som inte alls passar. Betyg 2 / 5
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in